Pompa paliwa - motopiema.pl
  1. « Wróc do  motopiema.pl
  2. Marki pojazdów

Pompa paliwa - wybierz markę

ALFA ROMEO ALFA ROMEO AUDI AUDI BMW BMW CHEVROLET CHEVROLET CHRYSLER CHRYSLER CITROËN CITROËN DACIA DACIA DODGE DODGE FIAT FIAT FORD FORD HONDA HONDA HYUNDAI HYUNDAI JAGUAR JAGUAR JEEP JEEP KIA KIA LAND ROVER LAND ROVER LEXUS LEXUS MAZDA MAZDA MERCEDES-BENZ MERCEDES-BENZ MITSUBISHI MITSUBISHI NISSAN NISSAN OPEL OPEL PEUGEOT PEUGEOT RENAULT RENAULT SAAB SAAB SEAT SEAT SKODA SKODA SUZUKI SUZUKI TOYOTA TOYOTA VOLVO VOLVO VW VW
ABARTH ABARTH AC AC ACURA ACURA AGRALE AGRALE AIXAM AIXAM ALPINA ALPINA ALPINE ALPINE AMC AMC APRILIA MOTORCYCLES APRILIA MOTORCYCLES ASIA MOTORS ASIA MOTORS ASKAM (FARGO/DESOTO) ASKAM (FARGO/DESOTO) ASTON MARTIN ASTON MARTIN AUDI (FAW) AUDI (FAW) AUSTIN AUSTIN AUSTIN-HEALEY AUSTIN-HEALEY AUTOBIANCHI AUTOBIANCHI AYATS AYATS BEDFORD BEDFORD BENTLEY BENTLEY BERTONE BERTONE BESTURN (FAW) BESTURN (FAW) BMW (BRILLIANCE) BMW (BRILLIANCE) BMW MOTORCYCLES BMW MOTORCYCLES BOGDAN BOGDAN BREDAMENARINIBUS BREDAMENARINIBUS BUICK BUICK BUICK (SGM) BUICK (SGM) BYD BYD CADILLAC CADILLAC CADILLAC (SGM) CADILLAC (SGM) CHANA CHANA CHANGAN CHANGAN CHERY CHERY CHEVROLET (SGM) CHEVROLET (SGM) CHEVROLET (SGMW) CHEVROLET (SGMW) CITROËN (DF-PSA) CITROËN (DF-PSA) CLAAS CLAAS CUPRA CUPRA DAEWOO DAEWOO DAF DAF DAIHATSU DAIHATSU DAIMLER DAIMLER DE LOREAN DE LOREAN DENNIS DENNIS DEUTZ-FAHR DEUTZ-FAHR DONGFENG (DFAC) DONGFENG (DFAC) DONGNAN (SOUEAST) DONGNAN (SOUEAST) DR DR DS DS EAGLE EAGLE EFFA EFFA ERF ERF EUNOS EUNOS FAP FAP FENDT FENDT FERRARI FERRARI FORD (CHANGAN) FORD (CHANGAN) FORD ASIA / OCEANIA FORD ASIA / OCEANIA FORD AUSTRALIA FORD AUSTRALIA FORD OTOSAN FORD OTOSAN FORD USA FORD USA FSO FSO FUSO (MITSUBISHI) FUSO (MITSUBISHI) GAC GAC GAZ GAZ GEELY GEELY GEO GEO GINAF GINAF GMC GMC GONOW (GAC) GONOW (GAC) GREAT WALL GREAT WALL HAFEI HAFEI HAIMA (FAW) HAIMA (FAW) HEULIEZ HEULIEZ HINDUSTAN HINDUSTAN HOLDEN HOLDEN HONDA MOTORCYCLES HONDA MOTORCYCLES HSV HSV HUMMER HUMMER HYUNDAI (BEIJING) HYUNDAI (BEIJING) INBUS INBUS INFINITI INFINITI INNOCENTI INNOCENTI IRISBUS IRISBUS ISUZU ISUZU IVECO IVECO JAC JAC JAWA MOTORCYCLES JAWA MOTORCYCLES JINBEI JINBEI JOHN DEERE JOHN DEERE KAMAZ KAMAZ KAVZ KAVZ KAWASAKI MOTORCYCLES KAWASAKI MOTORCYCLES KTM KTM LADA LADA LANCIA LANCIA LAZ LAZ LDV LDV LIFAN LIFAN LIGIER LIGIER LINCOLN LINCOLN LOTUS LOTUS MAHINDRA MAHINDRA MAN MAN MARCOS MARCOS MARUTI MARUTI MARUTI SUZUKI MARUTI SUZUKI MASERATI MASERATI MASSEY FERGUSON MASSEY FERGUSON MAYBACH MAYBACH MAZ MAZ MAZ-MAN MAZ-MAN MERCEDES-BENZ (BBDC) MERCEDES-BENZ (BBDC) MERCEDES-BENZ (FJDA) MERCEDES-BENZ (FJDA) MERCURY MERCURY MG MG MINI MINI MORGAN MORGAN MORRIS MORRIS NEOPLAN NEOPLAN NEW HOLLAND NEW HOLLAND NISSAN (DFAC) NISSAN (DFAC) OLDSMOBILE OLDSMOBILE PADANE PADANE PERODUA PERODUA PEUGEOT (DF-PSA) PEUGEOT (DF-PSA) PIAGGIO PIAGGIO PIAGGIO MOTORCYCLES PIAGGIO MOTORCYCLES PININFARINA PININFARINA PLAXTON PLAXTON PLYMOUTH PLYMOUTH POLARSUN POLARSUN PONTIAC PONTIAC PORSCHE PORSCHE PROTON PROTON PUCH PUCH QINGLING QINGLING RELIANT RELIANT RENAULT TRUCKS RENAULT TRUCKS RILEY RILEY ROLLS-ROYCE ROLLS-ROYCE ROVER ROVER SANTANA SANTANA SCANIA SCANIA SETRA SETRA SKODA (SVW) SKODA (SVW) SMART SMART SOLARIS SOLARIS SSANGYONG SSANGYONG STEYR STEYR SUBARU SUBARU TALBOT TALBOT TATA TATA TEMSA TEMSA TRABANT TRABANT TRIUMPH TRIUMPH TVR TVR UAZ UAZ UMM UMM UZ-DAEWOO UZ-DAEWOO VAN HOOL VAN HOOL VAUXHALL VAUXHALL VESPA MOTORCYCLES VESPA MOTORCYCLES VISEON VISEON VOLVO (CHANGAN) VOLVO (CHANGAN) VW (FAW) VW (FAW) VW (SVW) VW (SVW) WARTBURG WARTBURG WESTFIELD WESTFIELD WIESMANN WIESMANN WOLSELEY WOLSELEY WULING (SGMW) WULING (SGMW) YAMAHA MOTORCYCLES YAMAHA MOTORCYCLES YUGO YUGO ZASTAVA ZASTAVA ZAZ ZAZ ZHONGHUA(BRILLIANCE) ZHONGHUA(BRILLIANCE) ZOTYE ZOTYE

Pompa Paliwa

Niemal wszystkie pojazdy poruszające się na świecie potrzebują paliwa, aby sprawnie się przemieszczać. Dzisiejsza technologia pozwala na korzystanie z paliw stałych, gazowych oraz płynnych. Te ostatnie by dostać się do jednostki napędowej często muszą przebyć długą drogę, przebiegającą ze zbiornika, poprzez sieć przewodów, do silnika. Tu z pomocą przychodzi pompa paliwa. Jest to nic innego jak urządzenie tłoczące, które dostarcza paliwo pod odpowiednim ciśnieniem do jednostki napędowej.
Pompy paliwa można ogólnie podzielić na elektryczne oraz mechaniczne. Te pierwsze jak nazwa wskazuje, to pompy, które działają wyłącznie po dostarczeniu energii elektrycznej. Mechaniczne zaś napędzane są z wałka bądź za pomocą paska przez samą jednostkę napędową. Kolejne kryterium to podział na pompy niskiego oraz wysokiego ciśnienia. Tutaj sprawa jest banalnie prosta. Pompy Paliwa niskiego ciśnienia, to takie, które generują maksymalnie kilkanaście Bar ciśnienia roboczego , wysokiego ciśnienia zaś o rząd wielkości więcej.

Umiejscowienie pompy paliwa zależy w głównej mierze od rodzaju pompy oraz rodzaju jednostki napędowej. Większość pojazdów napędzanych benzynowymi jednostkami posiadają pompy paliwa w tylnej części pojazdu, bardzo często w zbiorniku paliwa. Starsze jednostki posiadały także pompy zewnętrzne, umiejscowione na lub obok zbiornika paliwa. Silniki wysokoprężne natomiast, zarówno starszej i nowszej generacji, posiadają różnego typu pompy zamontowane na jednostce napędowej. Chodzi tu głównie o pompy rotacyjne ( np. stare Tdi) bądź pompy wysokiego ciśnienia w jednostkach common rail. Jednostki wysokoprężne z pompowtyskiwaczami ze względów konstrukcyjnych posiadają dodatkowo pompę w zbiorniku paliwa.

Możliwe awarie pompy paliwa

Jak rozpoznać, że jest coś nie tak z pompą paliwową? Najczęstsza awaria to zbyt niskie ciśnienie wytwarzane przez pompę paliwa. Objawia się często spadkiem mocy i utratę dynamiki pojazdu, utrudnionym rozruchem bądź unieruchomieniem pojazdu. Jak rozpoznać, że powodem problemów z rozruchem może być pompa? W przypadku aut z pompą w baku, najłatwiej nasłuchiwać czy z okolic zbiornika ( który na ogół znajduję się pod tylną kanapą) dobiega dźwięk lekkiego pisku bądź buczenia, czy też jest głucha cisza. Gdy nie dochodzi żaden odgłos, można domniemywać o niesprawności pompy. W przypadku pomp elektrycznych nie stosuje się ich regeneracji. Z reguły wymiana się część na nową. Inaczej ma się sprawa w przypadku pomp w silnikach diesla. Ich awarie to zwykle obniżona wydajność, ale diagnostyka jest nieco trudniejsza. Często ciężko ustalić czy w danym momencie pompa działa w warunkach pełnej wydajności. Konieczna jest tutaj specjalistyczna diagnostyka lub bezpośredni pomiar na urządzeniu zewnętrznym. Pompy te, z reguły nadają się do regeneracji, lecz koszt napraw bywa wysoki.