Zawieszenie silnika - motopiema.pl
  1. « Wróc do  motopiema.pl
  2. Marki pojazdów

Zawieszenie silnika - wybierz markę

Łożyskowanie (mocowanie) silnika - poduszka silnika.

Mocowania silnika tworzy połączenie pomiędzy nadwoziem pojazdu a jednostką napędową. Ich zadaniem jest minimalizowanie wibracji, pochodzących od pracy silnika, przenoszonych na nadwozie, a tym samym na pasażerów. Aktualnie wykorzystuje się poduszki silnika zbudowane jako połączenia:

  • metalowo-gumowe,
  • metalowo gumowe hydrauliczne
  • metalowo-gumowe hydrauliczne sterowane

W przeciwieństwie do standardowych poduszek silnika, elektronicznie sterowane mogą dostosowywać się do różnych obciążeń pochodzących od jednostki napędowej.

Silnik samochodu nigdy nie wibruje równomiernie. Przy znacznym obciążeniu występują zupełnie inne wibracje niż na biegu jałowym. Aby temu zapobiec stosuje się złożone rozwiązania konstrukcyjne dotyczące montażu silnika. Standardowe metalowo-gumowe poduszki slinika to kompromis między optymalnym tłumieniem podczas pracy na biegu jałowym a optymalnym tłumieniem podczas warunków znaczengo obciążenia silnika. Aktualnie stosowane silniki wykorzystują technologię dezaktywacji pracy cylindrów, co również wpływa na generowanie dodatkowych drgań i wibracji. Aby wyeliminować przenoszenie drgań na nadwozie oraz przedział pasażerski, poprzes tosowanie nowoczesnego sterowania jednostką napędową, stosuje się hydrauliczne mocowanie silnika. Dodatkowo mogą być one sterowanie elektronicznie.

Uszkodzenie mocowania silnika może być odczuwane znacząco przez pasażerów w pojeździe. Może mieć również negatywny wpływ na inne podzespoły silnika. Zatem gdy dojdzie do uszkodzenia poduszki silnika należy ją bezwzględnie wymienić, aby nie ucierpiały inne elementy, a sama podróż była komfortowa.