Kompresor / pojedyncze części - motopiema.pl
  1. « Wróc do  motopiema.pl
  2. Marki pojazdów

Kompresor / pojedyncze części - wybierz markę

ALFA ROMEO ALFA ROMEO AUDI AUDI BMW BMW CHEVROLET CHEVROLET CHRYSLER CHRYSLER CITROËN CITROËN DACIA DACIA DODGE DODGE FIAT FIAT FORD FORD HONDA HONDA HYUNDAI HYUNDAI JAGUAR JAGUAR JEEP JEEP KIA KIA LAND ROVER LAND ROVER LEXUS LEXUS MAZDA MAZDA MERCEDES-BENZ MERCEDES-BENZ MITSUBISHI MITSUBISHI NISSAN NISSAN OPEL OPEL PEUGEOT PEUGEOT RENAULT RENAULT SAAB SAAB SEAT SEAT SKODA SKODA SUZUKI SUZUKI TOYOTA TOYOTA VOLVO VOLVO VW VW
ABARTH ABARTH ACURA ACURA ALPINA ALPINA ALPINE ALPINE AMC AMC ASIA MOTORS ASIA MOTORS ASTON MARTIN ASTON MARTIN ASTRA ASTRA AUDI (FAW) AUDI (FAW) AUSTIN AUSTIN AUTO UNION AUTO UNION AUTOBIANCHI AUTOBIANCHI BENTLEY BENTLEY BERTONE BERTONE BMW (BRILLIANCE) BMW (BRILLIANCE) BMW MOTORCYCLES BMW MOTORCYCLES BORGWARD BORGWARD BOVA BOVA BREDAMENARINIBUS BREDAMENARINIBUS BUICK BUICK BUICK (SGM) BUICK (SGM) CADILLAC CADILLAC CADILLAC (SGM) CADILLAC (SGM) CASE IH CASE IH CATERHAM CATERHAM CHECKER CHECKER CHEVROLET (SGM) CHEVROLET (SGM) CHEVROLET (SGMW) CHEVROLET (SGMW) CITROËN (DF-PSA) CITROËN (DF-PSA) CLAAS CLAAS CUPRA CUPRA DAEWOO DAEWOO DAF DAF DAIHATSU DAIHATSU DAIMLER DAIMLER DENNIS DENNIS DEUTZ-FAHR DEUTZ-FAHR DONGFENG (DFAC) DONGFENG (DFAC) DONGFENG FENGDU DONGFENG FENGDU DS DS EMGRAND EMGRAND ERF ERF FAP FAP FENDT FENDT FERRARI FERRARI FIAT (GAC) FIAT (GAC) FIAT (NANJING) FIAT (NANJING) FORD (CHANGAN) FORD (CHANGAN) FORD (JMC) FORD (JMC) FORD AUSTRALIA FORD AUSTRALIA FORD USA FORD USA FOTON FOTON GEELY GEELY GENESIS GENESIS GLAS GLAS GMC GMC GREAT WALL GREAT WALL HOLDEN HOLDEN HONDA (DONGFENG) HONDA (DONGFENG) HONDA (GAC) HONDA (GAC) HUMMER HUMMER HYUNDAI (BEIJING) HYUNDAI (BEIJING) INFINITI INFINITI INNOCENTI INNOCENTI INTERNATIONAL HARV. INTERNATIONAL HARV. IRISBUS IRISBUS ISUZU ISUZU IVECO IVECO JAC JAC JCB JCB JOHN DEERE JOHN DEERE KIA (DYK) KIA (DYK) KUBOTA KUBOTA LADA LADA LAMBORGHINI LAMBORGHINI LANCIA LANCIA LDV LDV LINCOLN LINCOLN LOTUS LOTUS LTI LTI MAHINDRA RENAULT MAHINDRA RENAULT MAN MAN MARUTI SUZUKI MARUTI SUZUKI MASERATI MASERATI MASSEY FERGUSON MASSEY FERGUSON MAZDA (CHANGAN) MAZDA (CHANGAN) MAZDA (FAW) MAZDA (FAW) MAZ-MAN MAZ-MAN MC CORMICK MC CORMICK MERCEDES-BENZ (BBDC) MERCEDES-BENZ (BBDC) METROCAB METROCAB MG MG MINI MINI MITSUBISHI (SOUEAST) MITSUBISHI (SOUEAST) MORGAN MORGAN MOSKVICH MOSKVICH NEOPLAN NEOPLAN NEW HOLLAND NEW HOLLAND NISSAN (DFAC) NISSAN (DFAC) OLDSMOBILE OLDSMOBILE PERODUA PERODUA PEUGEOT (DF-PSA) PEUGEOT (DF-PSA) PIAGGIO PIAGGIO PININFARINA PININFARINA PLAXTON PLAXTON PLYMOUTH PLYMOUTH PONTIAC PONTIAC PORSCHE PORSCHE PROTON PROTON PUCH PUCH RENAULT TRUCKS RENAULT TRUCKS ROLLS-ROYCE ROLLS-ROYCE ROVER ROVER SAME SAME SANTANA SANTANA SCANIA SCANIA SETRA SETRA SKODA (SVW) SKODA (SVW) SMART SMART SOLARIS SOLARIS SSANGYONG SSANGYONG STANDARD STANDARD SUBARU SUBARU TALBOT TALBOT TATA TATA TESLA TESLA THINK THINK TIANMA TIANMA TOYOTA (FAW) TOYOTA (FAW) TOYOTA (GAC) TOYOTA (GAC) TRIUMPH TRIUMPH TVR TVR UAZ UAZ VALTRA VALTRA VAUXHALL VAUXHALL VOLVO (CHANGAN) VOLVO (CHANGAN) VW (FAW) VW (FAW) VW (SVW) VW (SVW) ZAZ ZAZ ZHONGHUA(BRILLIANCE) ZHONGHUA(BRILLIANCE)

Kompresor klimatyzacji, serce najprzyjemniejszego układu w naszym samochodzie – układu klimatyzacji. Składający się z kilku elementów podzespół uszczęśliwia gdy jest sprawny, potrafi też przysporzyć wielu problemów zarówno z diagnostyką jak i naprawą. Dlaczego ? Co tak naprawdę się psuje? Zaraz postaramy się Państwu wytłumaczyć.
Zaczniemy od samej istoty, czyli do czego służy kompresor klimatyzacji – jest to połączenie czegoś w rodzaju pompy obiegowej ze sprężarką o wysokiej wydajności. Dzięki temu urządzeniu znajdujący się w układzie czynnik chłodniczy zostaje przetworzony (zmienia stan skupienia) z gazu w ciecz. Następnie w układzie zachodzą kolejne procesy zapewniające nam przyjemny chłód w ciepłe dni. Oczywiście sam kompresor nie produkuje chłodu, ale właśnie on jest „sercem” i bez niego układ nie będzie funkcjonował poprawnie.
Wiedząc do czego służy przejdźmy do operacji dających mu długie i bez problemowe życie. Podstawą działania całego układu jest gaz( czynnik) i wchodzący w jego skład olej który cały układ  a zwłaszcza kompresor smaruje, dlatego cykliczne i systematyczne serwisy klimatyzacji są niezbędne. Serwisowanie układu zapewni sprawność klimatyzacji, jednak muszą być one przeprowadzane we właściwy sposób. Oczywiście związane jest to kosztami. Koszty to przede wszystkim czynnik, który z roku na rok jest coraz droższy oraz fakt, że poprawnie wykonany serwis wymaga stosowania odpowiedniego sprzętu. Warto więc zaznaczyć że należy unikać „okazyjnych” ofert serwisowych oraz tanich serwisów. Bagatelizowanie samego serwisu układu oraz jej procedury może powodować ryzyko uszkodzenia kompresora oraz pozostałych elementów instalacji. Niewłaściwy skład mieszanki czy zanieczyszczony czynnik potrafią w mgnieniu oka spustoszyć wnętrze układu, głównie sprężarki klimatyzacji. Tak samo nie właściwym jest tak zwane „dobijanie” układu. Bo wraz z kolejnym doprężeniem czynnika zmienia się skład mieszaniny co za tym idzie jest w nim coraz mniej oleju a to może doprowadzić do zatarcia kompresora. Skutkiem tego może okazać „rozesłanie” opiłków do całego układu klimatyzacji. Oczywiście bezmyślne „dobijanie” może spowodować wzrost ciśnienia czynnika w układzie, co może skutkować wyłączeniem awaryjnym układu poprzez czujnik wysokiego ciśnienia. W ekstremalnych przypadkach może dojść do uszkodzenia układu poprzez rozerwanie przewodów. Innymi słowy każdy serwis powinien polegać na całkowitym odessaniu starego czynnika i uzupełnieniu układu zupełnie nowym, świeżym, przefiltrowanym czynnikiem roboczym. 
Elementy mogące mieć wpływ na niepoprawne działanie układu klimatyzacji.
Kolejnym słabym punktem sprzęgło kompresora, które w poprzedniej generacji kompresorów było odpowiedzialne za uruchamianie podzespołu w momencie gdy wymagaliśmy jego pracy. Główny problem i awaria tego podzespołu, to jego blokowanie bądź uszkodzenie cewki . W jednym i drugim przypadku uruchomienie kompresora jest niemal niemożliwe. Tu jedynym rozwiązaniem i możliwością naprawy jest wymiana elementu, gdyż część nie nadaje się w żaden sposób do regeneracji.
Kolejna istotna kwestia która może uszkodzić nasz kompresor to osuszacz. Jego zadanie to odbieranie nadmiaru wilgoci z czynnika. Należy go również systematycznie wymieniać. To ważne gdyż jeśli nie odbierze on dostatecznej ilości wody ta krąży w układzie docierając także do kompresora. Zgodnie z właściwościami fizycznymi woda jest nie sprężana, a więc jej nadmiar uszkadza dotkliwie układ tłokowy kompresora. Teraz większość z nas zastanawia się, ale jak to? Przecież woda z „klimy” wycieka spod auta. Tu sprostowanie, tylko i wyłącznie woda z zewnętrznych powierzchni parownika wypływa tamtędy i to wyłącznie z powodu różnicy temperatur. Klimatyzacja to zamknięty układ w którym wyłącznie osuszacz wyłapuje wodę (wilgoć). Znając już kilka przyczyn mechanicznych uszkodzeń kompresora, zadajemy sobie pytanie, ale czy coś jeszcze może go unieruchomić ? Owszem. Najzwyczajniej brak gazu (czynnika) a właściwie jego zbyt niskie ciśnienie również blokuje działania sprężarki. To ze względu na fakt, że przy niskim ciśnieniu, temperatury są zbyt skrajne i może dojść do uszkodzenia ze względów fizycznych. Tu kolejna istotna rzecz na którą należy zwrócić uwagę. Zbyt długie powstrzymywanie się od serwisu klimatyzacji również szkodzi, bez gazu klimatyzacja „koroduje” w środku, a to może po jej uruchomieniu spowodować wytworzenie opiłków, które zaszkodzą układowi.
Oczywiście to nie jedyne powody awarii ,ale najpopularniejsze. Uszkodzony pasek osprzętu czy uszkodzone czujniki również mogą zatrzymać kompresor, ale zdarza się to rzadko. Warto nadmienić ze kompresory klimatyzacji oprócz wymiany można także regenerować. Proces ten wyraźnie obniża koszt naprawy unieruchomionej „klimy”, lecz nie zawsze jest możliwy, o czym należy pamiętać.