Chłodnica cieczy / pojedyncze części - motopiema.pl
  1. « Wróc do  motopiema.pl
  2. Marki pojazdów

Chłodnica cieczy / pojedyncze części - wybierz markę

ALFA ROMEO ALFA ROMEO AUDI AUDI BMW BMW CHEVROLET CHEVROLET CHRYSLER CHRYSLER CITROËN CITROËN DACIA DACIA DODGE DODGE FIAT FIAT FORD FORD HONDA HONDA HYUNDAI HYUNDAI JAGUAR JAGUAR JEEP JEEP KIA KIA LAND ROVER LAND ROVER LEXUS LEXUS MAZDA MAZDA MERCEDES-BENZ MERCEDES-BENZ MITSUBISHI MITSUBISHI NISSAN NISSAN OPEL OPEL PEUGEOT PEUGEOT RENAULT RENAULT SAAB SAAB SEAT SEAT SKODA SKODA SUZUKI SUZUKI TOYOTA TOYOTA VOLVO VOLVO VW VW
ABARTH ABARTH ACURA ACURA AIXAM AIXAM ALPINA ALPINA ALPINE ALPINE ANADOL ANADOL ARO ARO ASIA MOTORS ASIA MOTORS ASTON MARTIN ASTON MARTIN ASTRA ASTRA AUDI (FAW) AUDI (FAW) AUSTIN AUSTIN AUSTIN-HEALEY AUSTIN-HEALEY AUTOBIANCHI AUTOBIANCHI BAW BAW BEDFORD BEDFORD BENTLEY BENTLEY BERTONE BERTONE BMW (BRILLIANCE) BMW (BRILLIANCE) BOND BOND BOVA BOVA BRANSON TRACTORS BRANSON TRACTORS BUGATTI BUGATTI BUICK BUICK BUICK (SGM) BUICK (SGM) BYD BYD CADILLAC CADILLAC CARBODIES CARBODIES CASALINI CASALINI CASE IH CASE IH CHATENET CHATENET CHERY CHERY CHEVROLET (SGM) CHEVROLET (SGM) CITROËN (DF-PSA) CITROËN (DF-PSA) CUPRA CUPRA DAEWOO DAEWOO DAF DAF DAIHATSU DAIHATSU DAIMLER DAIMLER DATSUN DATSUN DERBI MOTORCYCLES DERBI MOTORCYCLES DEUTZ-FAHR DEUTZ-FAHR DR DR DS DS DUCATI MOTORCYCLES DUCATI MOTORCYCLES EAGLE EAGLE EMGRAND EMGRAND ERF ERF EUNOS EUNOS FAP FAP FENDT FENDT FERRARI FERRARI FORD (CHANGAN) FORD (CHANGAN) FORD (JMC) FORD (JMC) FORD ASIA / OCEANIA FORD ASIA / OCEANIA FORD AUSTRALIA FORD AUSTRALIA FORD OTOSAN FORD OTOSAN FORD USA FORD USA FSO FSO FUSO (MITSUBISHI) FUSO (MITSUBISHI) GASGAS MOTORCYCLES GASGAS MOTORCYCLES GAZ GAZ GEELY GEELY GENESIS GENESIS GEO GEO GINAF GINAF GINETTA GINETTA GLAS GLAS GMC GMC GREAT WALL GREAT WALL GRECAV GRECAV HAIMA (FAW) HAIMA (FAW) HOLDEN HOLDEN HUMMER HUMMER HYUNDAI (BEIJING) HYUNDAI (BEIJING) HYUNDAI (HUATAI) HYUNDAI (HUATAI) INFINITI INFINITI INNOCENTI INNOCENTI INOKOM INOKOM INTERNATIONAL HARV. INTERNATIONAL HARV. IRISBUS IRISBUS IRIZAR IRIZAR ISUZU ISUZU IVECO IVECO IZH IZH JOHN DEERE JOHN DEERE KAMAZ KAMAZ KAWASAKI MOTORCYCLES KAWASAKI MOTORCYCLES KTM KTM LADA LADA LAMBORGHINI LAMBORGHINI LANCIA LANCIA LANDINI LANDINI LDV LDV LIFAN LIFAN LIGIER LIGIER LINCOLN LINCOLN LOTUS LOTUS LTI LTI MAHINDRA MAHINDRA MAHINDRA RENAULT MAHINDRA RENAULT MAN MAN MARCOS MARCOS MARUTI MARUTI MARUTI SUZUKI MARUTI SUZUKI MASERATI MASERATI MASSEY FERGUSON MASSEY FERGUSON MAYBACH MAYBACH MAZ MAZ MAZDA (CHANGAN) MAZDA (CHANGAN) MERCEDES-BENZ (BBDC) MERCEDES-BENZ (BBDC) MERCURY MERCURY MG MG MG (SAIC) MG (SAIC) MICROCAR MICROCAR MINI MINI MORGAN MORGAN MORRIS MORRIS MOSKVICH MOSKVICH NEOPLAN NEOPLAN NEW HOLLAND NEW HOLLAND NISSAN (DFAC) NISSAN (DFAC) OLDSMOBILE OLDSMOBILE OPTARE OPTARE OTOKAR OTOKAR PERODUA PERODUA PEUGEOT (DF-PSA) PEUGEOT (DF-PSA) PEUGEOT MOTORCYCLES PEUGEOT MOTORCYCLES PIAGGIO PIAGGIO PININFARINA PININFARINA PLYMOUTH PLYMOUTH PONTIAC PONTIAC PORSCHE PORSCHE PROTON PROTON PUCH PUCH RAM RAM RANGER RANGER RELIANT RELIANT RENAULT TRUCKS RENAULT TRUCKS ROEWE (SAIC) ROEWE (SAIC) ROLLS-ROYCE ROLLS-ROYCE ROVER ROVER SANTANA SANTANA SAO SAO SATURN SATURN SCANIA SCANIA SCION SCION SETRA SETRA SKODA (SVW) SKODA (SVW) SMART SMART SOLARIS SOLARIS SSANGYONG SSANGYONG STEYR STEYR STREETSCOOTER STREETSCOOTER SUBARU SUBARU SUZUKI (CHANGAN) SUZUKI (CHANGAN) TALBOT TALBOT TATA TATA TEMSA TEMSA TESLA TESLA TOYOTA (FAW) TOYOTA (FAW) TOYOTA (GAC) TOYOTA (GAC) TRABANT TRABANT TRIUMPH TRIUMPH TRIUMPH MOTORCYCLES TRIUMPH MOTORCYCLES TVR TVR UAZ UAZ VAN HOOL VAN HOOL VAUXHALL VAUXHALL VW (FAW) VW (FAW) VW (SVW) VW (SVW) WARTBURG WARTBURG WIESMANN WIESMANN YUGO YUGO ZASTAVA ZASTAVA ZAZ ZAZ ZETOR ZETOR

Chłodnica Cieczy.

Jednym z ważniejszych podzespołów bez którego długotrwała praca silnika nie jest możliwa  to układ chłodzenia. W układzie chłodzenia zaś, oprócz przewodów, głównym podzespołem to wymiennik ciepła zwany chłodnicą . Chłodnica to umieszczony najczęściej w przedniej części pojazdu podzespół mający za zadanie odebranie temperatury z czynnika chłodzącego (głównie oleju czy wody). Zbudowana jest na ogół z aluminium lub miedzi. Jest zbiorem połączonych ze sobą rurek z użeberowaniami, przez które „przelatuje” powietrze. Dodatkowo w budowie aluminiowych chłodnic stosuje się także wytrzymałe tworzywa. Czynnik chłodzący, nazywany także w literaturze „medium chłodzącym”, pracuje w układzie zamkniętym. Poprzez sieć kanałów w bloku i głowicy silnika, płyn napędzany poprzez ruch obrotowy wirnika pompy wody przepływa przez cały układ –> blok silnika – chłodnica – blok silnika.
W układzie chłodzenia należy także wspomnieć o drugiej współpracującej w układzie chłodnicy, odpowiedzialnej za ogrzewanie wnętrza. Mowa tu o nagrzewnicy- jej zadaniem jest odbiór temperatury z medium chłodzącego do wnętrza pojazdu.

Najczęstsze awarie chłodnicy cieczy.


- mechaniczne zewnętrzne- powodów powstania tego typu uszkodzenia jest wiele. Może ono być spowodowane kolizją, kamieniem wpadającym przez wlot powietrza, nienaturalnym wygięciem bądź niewłaściwym montażem powodującym tarcie bądź nadmierne naprężenia.
- mechaniczne wewnętrzne - w niektórych przypadkach ze względu na uszkodzenia innych podzespołów układu. Wytworzone zbyt duże ciśnienie potrafi rozszczelnić chłodnicę w miejscach zgrzewu bądź na połączeniach plastik-metal. Najczęściej nadmierne ciśnienie w układzie wywołane jest uszkodzonym korkiem zbiorniczka wyrównawczego bądź awarią uszczelki pod głowicą.

- chemiczne – najogólniej można by nazwać ten problem korozją. Niewłaściwy płyn, rzadkie, sporadyczne użytkowanie pojazdu czy złej jakości zamiennik chłodnicy użyty podczas naprawy, mogą powodować wewnętrzną oraz zewnętrzną korozje. W dłuższym okresie prowadzi to do osłabienia ścianek chłodnicy a to w rezultacie do wycieku płynu.

Wszelkiego rodzaju awarie układu chłodzenia a zwłaszcza awaria chłodnicy są bardzo niebezpieczne dla naszego silnika. Nawet bardzo krótkotrwałe przegrzanie jednostki może doprowadzić w rezultacie do bardzo kosztowych awarii, które mogą być nieodwracalne w skutkach.

Jak prawidłowo dobrać chłodnicę?


Stało się ! Chłodnica uległa uszkodzeniu i trzeba ją wymienić. Ale jak dobrać chłodnicę by pasowała, by podczas montażu nie było niespodzianek ? Oczywiście poza prawidłowym odszukaniem marki, modelu oraz kodu silnika, warto także zapoznać się organoleptycznie z chłodnica zamontowaną w naszym pojeździe. Należy sprawdzić ilość wlotów i wylotów (również średnicę) oraz ich umiejscowienie w obudowach bocznych. Zwrócić uwagę czy występują jakieś czujniki oraz dokonać ogólnego pomiaru chłodnicy ( szerokość, wysokość oraz grubość radiatora). Pomimo, że wybieramy z katalogu konkretny pojazd może okazać się, że wynikiem wyszukiwania może okazać się kilka rodzajów chłodnic stosowanych w naszym pojeździe. Tutaj niezbędnym będzie informacja właśnie o wymiarach chłodnicy czy rozmieszczeniu króćców. Gdy już dopasujemy konkretny produkt, możemy śmiało dokonać zakupu w sklepie internetowym motopiema.pl (części samochodowe online).