Pompa wodna - motopiema.pl
  1. « Wróc do  motopiema.pl
  2. Marki pojazdów

Pompa wodna - wybierz markę

ALFA ROMEO ALFA ROMEO AUDI AUDI BMW BMW CHEVROLET CHEVROLET CHRYSLER CHRYSLER CITROËN CITROËN DACIA DACIA DODGE DODGE FIAT FIAT FORD FORD HONDA HONDA HYUNDAI HYUNDAI JAGUAR JAGUAR JEEP JEEP KIA KIA LAND ROVER LAND ROVER LEXUS LEXUS MAZDA MAZDA MERCEDES-BENZ MERCEDES-BENZ MITSUBISHI MITSUBISHI NISSAN NISSAN OPEL OPEL PEUGEOT PEUGEOT RENAULT RENAULT SAAB SAAB SEAT SEAT SKODA SKODA SUZUKI SUZUKI TOYOTA TOYOTA VOLVO VOLVO VW VW
ABARTH ABARTH ACURA ACURA AIXAM AIXAM ALPINA ALPINA ALPINE ALPINE ARMATRAC ARMATRAC ARO ARO ARTEGA ARTEGA ASIA MOTORS ASIA MOTORS ASKAM (FARGO/DESOTO) ASKAM (FARGO/DESOTO) ASTON MARTIN ASTON MARTIN ASTRA ASTRA AUDI (FAW) AUDI (FAW) AUSTIN AUSTIN AUTO UNION AUTO UNION AUTOBIANCHI AUTOBIANCHI BAOJUN (SGMW) BAOJUN (SGMW) BASAK BASAK BEDFORD BEDFORD BENTLEY BENTLEY BERTONE BERTONE BMW (BRILLIANCE) BMW (BRILLIANCE) BOLWELL BOLWELL BOVA BOVA BRILLIANCE BRILLIANCE BUGATTI BUGATTI BUICK BUICK BUICK (SGM) BUICK (SGM) BYD BYD CADILLAC CADILLAC CARBODIES CARBODIES CATERHAM CATERHAM CHANGAN CHANGAN CHANGFENG CHANGFENG CHECKER CHECKER CHERY CHERY CHEVROLET (SGM) CHEVROLET (SGM) CHEVROLET (SGMW) CHEVROLET (SGMW) CIIMO CIIMO CITROËN (DF-PSA) CITROËN (DF-PSA) CUPRA CUPRA DAEWOO DAEWOO DAF DAF DAIHATSU DAIHATSU DAIMLER DAIMLER DALLAS DALLAS DATSUN DATSUN DENNIS DENNIS DEUTZ-FAHR DEUTZ-FAHR DONGFENG (DFAC) DONGFENG (DFAC) DR DR DS DS DS (CAPSA) DS (CAPSA) EFFEDI EFFEDI EMGRAND EMGRAND ERF ERF EUNOS EUNOS FAP FAP FENGXING FENGXING FERRARI FERRARI FIAT (NANJING) FIAT (NANJING) FORD (CHANGAN) FORD (CHANGAN) FORD ASIA / OCEANIA FORD ASIA / OCEANIA FORD AUSTRALIA FORD AUSTRALIA FORD USA FORD USA FPV FPV FREIGHTLINER FREIGHTLINER FSO FSO FUSO (MITSUBISHI) FUSO (MITSUBISHI) GAC GAC GAZ GAZ GEELY GEELY GENERIC MOTORCYCLES GENERIC MOTORCYCLES GENESIS GENESIS GEO GEO GILERA MOTORCYCLES GILERA MOTORCYCLES GINAF GINAF GINETTA GINETTA GIOTTI VICTORIA GIOTTI VICTORIA GMC GMC GONOW GONOW GREAT WALL GREAT WALL GRECAV GRECAV GÜLERYÜZ GÜLERYÜZ HAFEI HAFEI HAIMA (FAW) HAIMA (FAW) HATTAT TRAKTÖR HATTAT TRAKTÖR HAWTAI HAWTAI HINDUSTAN HINDUSTAN HOBBYCAR HOBBYCAR HOLDEN HOLDEN HONDA (DONGFENG) HONDA (DONGFENG) HONDA (GAC) HONDA (GAC) HONGQI HONGQI HSV HSV HUMMER HUMMER HUSQVARNA MOTORCYCLE HUSQVARNA MOTORCYCLE HYUNDAI (BEIJING) HYUNDAI (BEIJING) HYUNDAI (HUATAI) HYUNDAI (HUATAI) INDIGO INDIGO INFINITI INFINITI INNOCENTI INNOCENTI INOKOM INOKOM INTERNATIONAL INTERNATIONAL IRAN KHODRO (IKCO) IRAN KHODRO (IKCO) IRISBUS IRISBUS IRMSCHER IRMSCHER ISUZU ISUZU IVECO IVECO JAC JAC JAGUAR (CHERY) JAGUAR (CHERY) KAMAZ KAMAZ KARSAN KARSAN KIA (DYK) KIA (DYK) KIOTI KIOTI KTM KTM LADA LADA LAMBORGHINI LAMBORGHINI LANCIA LANCIA LANDINI LANDINI LANDWIND (JMC) LANDWIND (JMC) LDV LDV LIFAN LIFAN LIGIER LIGIER LINCOLN LINCOLN LOTUS LOTUS LTI LTI MAHINDRA MAHINDRA MALAGUTI MOTORCYCLES MALAGUTI MOTORCYCLES MAN MAN MARBUS MARBUS MARUTI MARUTI MARUTI SUZUKI MARUTI SUZUKI MASERATI MASERATI MASSEY FERGUSON MASSEY FERGUSON MAYBACH MAYBACH MAZDA (FAW) MAZDA (FAW) MAZ-MAN MAZ-MAN MC CORMICK MC CORMICK MEGA MEGA MERCEDES-BENZ (BBDC) MERCEDES-BENZ (BBDC) MERCEDES-BENZ (FJDA) MERCEDES-BENZ (FJDA) MERCURY MERCURY METROCAB METROCAB MG MG MICROCAR MICROCAR MINI MINI MITSUOKA MITSUOKA MORGAN MORGAN MORRIS MORRIS MULTICAR MULTICAR NEOPLAN NEOPLAN NEW HOLLAND NEW HOLLAND NISSAN (DFAC) NISSAN (DFAC) NISSAN (ZHENGZHOU) NISSAN (ZHENGZHOU) OLDSMOBILE OLDSMOBILE OPTARE OPTARE OTOKAR OTOKAR PANTHER PANTHER PERODUA PERODUA PEUGEOT (DF-PSA) PEUGEOT (DF-PSA) PIAGGIO PIAGGIO PININFARINA PININFARINA PLAXTON PLAXTON PLYMOUTH PLYMOUTH PONTIAC PONTIAC PORSCHE PORSCHE PROTON PROTON PUCH PUCH PUCH MOTORCYCLES PUCH MOTORCYCLES RAM RAM RANGER RANGER RAVON RAVON RELIANT RELIANT RENAULT TRUCKS RENAULT TRUCKS RILEY RILEY ROLLS-ROYCE ROLLS-ROYCE ROMANITAL ROMANITAL ROVER ROVER SAIPA SAIPA SAMSUNG SAMSUNG SANTANA SANTANA SATURN SATURN SCANIA SCANIA SCION SCION SETRA SETRA SHUANGHUAN SHUANGHUAN SKODA (SVW) SKODA (SVW) SMART SMART SOLARIS SOLARIS SOUEAST SOUEAST SSANGYONG SSANGYONG STANGUELLINI STANGUELLINI SUBARU SUBARU TALBOT TALBOT TATA TATA TEMSA TEMSA TERBERG-BENSCHOP TERBERG-BENSCHOP TOFAS TOFAS TOYOTA (FAW) TOYOTA (FAW) TOYOTA (GAC) TOYOTA (GAC) TRABANT TRABANT TRIUMPH TRIUMPH UAZ UAZ UMM UMM UZ-DAEWOO UZ-DAEWOO VAN HOOL VAN HOOL VAUXHALL VAUXHALL VDL VDL VISEON VISEON VOLVO (CHANGAN) VOLVO (CHANGAN) VOLVO ASIA VOLVO ASIA VW (FAW) VW (FAW) VW (SVW) VW (SVW) WARTBURG WARTBURG WESTFIELD WESTFIELD WIESMANN WIESMANN WOLSELEY WOLSELEY YUGO YUGO YULON YULON ZASTAVA ZASTAVA ZAZ ZAZ ZHONGHUA(BRILLIANCE) ZHONGHUA(BRILLIANCE) ZOTYE ZOTYE

Układ rozrządu to serce naszego silnika. Jego prawidłowa i bezawaryjna praca jest bardzo ważna dla funkcjonowania jednostki napędowej. W skład układu rozrządu wchodzą: rolki, napinacze, paski, łańcuchy, ślizgi oraz w znakomitej większości układów pompy cieczy chłodzącej (potocznie pompy wody). Wychodząc na przeciw producenci proponują kompletne zestawy rozrządu, w skład których wchodzą również pompy cieczy chłodzącej. Takie zestawy pozwalają w ostatecznym rozrachunku pominąć kolejną wizytę w warsztacie, a tym samym zaoszczędzić koszty i czas wymiany rozrządu. Często można usłyszeć od mechaników, iż skoro pompa wody nie "leje" to po co ją ruszać. Nic bardziej mylnego, ponieważ łożysko pompy wody może już być znacznie nadwyrężone, co może skutkować rozszczelnieniem się pompy. Dlatego ważne jest aby bezwzględnie zawsze wymieniać pompę wody, nawet gdy jest napędzana od paska napędu podzespołów a nie od paska rozrządu.

Należy pamiętać, że każda część układu rozrządu może ulec awarii. Dlatego aby do tego nie dopuścić, należy przestrzegać zaleceń producentów odnośnie interwałów wymian układu. Ważnym jest aby wymienić wszystkie części, ponieważ każda najmniejsza część może mieć wpływ na bezawaryjną pracę silnika. Nie kupujmy produktów z niskiej półki cenowej, ponieważ odbija się to na trwałości całego układu.

Problemy układu rozrządu.

Do głównych problemów mogących się pojawić podczas prawidłowej eksploatacji naszego pojazdu, to:

  • starzenie się (pękanie) i naciąganie się paska
  • uszkodzenie łożysk rolek prowadzących oraz napinających
  • naciąganie się łańcucha rozrządu
  • wycieranie się ślizgów prowadzących łańcuch
  • uszkodzenie napinaczy hydraulicznych

 

Kiedy wymienić rozrząd?

Zgodnie z zaleceniami producentów pojazdów układy rozrządu powinno się wymienić przy odpowiednim interwale czasowym (np. 5 - 6 lat) lub przebiegowym (np. 60000 - 120000 - 150000 - 200000 km). Należy bezwzględnie stosować się do zalecanych interwałów, a nawet można skrócić okres pomiędzy kolejnymi wymianami. Dzięki temu będziemy spokojni o stan naszej jednostki napędowej.