Przewody hamulcowe sztywne - HYUNDAI - motopiema.pl
  1. « Wróc do  motopiema.pl
  2. « Wróc do  Marki pojazdów
  3. HYUNDAI

Przewody hamulcowe sztywne - HYUNDAI - wybierz model

Przewody hamulcowe

Zadaniem przewodów hamulcowych jest przenoszenie ciśnienia hydraulicznego wytworzonego w pompie hamulcowej na elementy hamulcowe znajdujące się przy kołach. Mianowice chodzi tu o tłoczek hamulcowy zacisku w tarczowych układach hamulcowych lub tłoczek cylinderka w bębnowych układach hamulcowych. Dzieje sie to za pośrednictwem płynu hamulcowego. 

Rozróżniamy elastyczne przewody hamulcowe oraz sztywne przewody hamulcowe.

 

Przewody hamulcowe sztywne

Sztywne przewody hamulcowe wykonane są ze stali lub miedzi (głównie na rynku wtórnym). Sztywne przewdy montowane sa głównie w miejscach nie narażonych na przemieszczenie, głównie w komorze silnika, pod nadwoziem wzdłuż tunelu środkowego lub w pobliżu progów,  w nadkolach.

W zależności od zastosowania (miejsce montażu) sztywne przewody hamulcowe mogą mieć różną długość, kształt, średnicę, końcówki przyłączeniowe.

Aby zapobiec korodowaniu elementów oraz przewodów hamulcowych sztywnych stosuje się powłoki z tworzywa sztucznego lub produkuje sie same przewody z domieszką środków antykoryzyjnych.

 

Przewody hamulcowe elastyczne

Przewody hamulcowe elastyczne łączą sztywne przewody hamulcowe z elemetami układu hamulcowego stosowanych przy kołach (zaciski hamulcowe lub cylinderki hamulcowe). Wiadomym jest, że stosowane są one tam gdzie występujwe ruch względny podzespołów układu hamulcowego.

Elastyczne przewody hamulcowe składa się z:

  •     guma wewnętrznej o odpowiednich właściwościach (odporność na rozpuszczanie)
  •     gumy zewnętrznej odpornej na czynniki atmosferyczne oraz chemiczne
  •     odpowiedniego parcianego zbrojenia wewnętrznego

Na rynku występuja również elastyczne przewody hamulcowe w stalowym oplocie zewnętrznym. Główna ich zaletą jest to, że można w nich zastosować wyższe ciśnienie robocze, ponieważ ze względu na oplot rozszerzają znacznie mniej.

 

Przewody hamulcowe są narażone na czynniki zewnętrzne. Ze względu, iż odpowiadają one za bezpieczeńśtwo użytkowania pojazdu,  należy kontrolować ich stan regularnie. Przewody elastyczne jak i sztywne podlegają naturalnemu zużyciu i zmęczeniu materiałowemu. Czynniki zewnętrzne, takie jak: woda, sól, różnica temperatur, prowadzi do korozji sztywnych przewodów hamulcowych. Dodatkowo przewody elastyczne ze względu na ich nieustanny ruch podczas jazdy pojazdem narażone są na uszkodzenia lub nawet pęknięcia.