Amortyzator - motopiema.pl
ACURA / TL / 3.2
  1. « Wróc do  motopiema.pl
  2. « Wróc do  Zawieszenie / tłumienie
  3. Amortyzator
Kategorie

Amortyzator do ACURA TL 3.2 (147[kW] 200[KM])

Strona: z 1

Filtruj wg. producentów

Zaznacz wszystkich

TULEJA WAH. HONDA T. LEGEND 88-91 LE/PR (AMORTYZATORA) FEBEST HAB-079

Tuleja, amortyzator

Kod produktu: FSTHAB-079

Producent: FEBEST

Ciężar [kg]: 0,108 Długość opakowania [cm]: 4,2 Szerokość opakowania [cm]: 3,9 Wysokość opakowania [cm]: 3,9
Typ skrzyni biegów: AT Rok modelowy od: 1996
Ciężar [kg]: 0,108 Długość opakowania [cm]: 4,2 Szerokość opakowania [cm]: 3,9 Wysokość opakowania [cm]: 3,9
18,72 zł
brutto / SZT.
Niedostępny
Strona: z 1

Amortyzatory

Amortyzator to element zawieszenia, mający ogromny wpływ na układ jezdny, a co za tym idzie na odczucia kierowcy i pasażerów podczas jazdy pojazdem.

Jak działa amortyzator?

Amortyzator ma za zadanie minimalizowanie działających sił udarowych, pochodzących od podłoża po jakim jedzie pojazd. Dzięki niemu koło ma stały  kontakt z nawierzchnią, co jest niezmiernie ważne podczas prowadzenia pojazdu, zachowując kierowalność pojazdu.

Praca amortyzatora polega na możliwie sprawnym wciśnięciu tłoczyska do cylindra podczas ugięcia zawieszenia. Z reguły ruch ten odbywa się bez znacznych oporów. Dopiero wyjście tłoczyska z cylindra prowadzi do wzrostu siły tłumienia w amortyzatorze. Dzieje się tak, iż zawory hydrauliczne wewnątrz amortyzatora, odpowiednio otwierają i zamykają się. Praca taka jest wymuszona, abyśmy komfortowo i bezpiecznie podróżowali. Gdyby siła tłumienia była duża podczas ugięcia zawieszenia (gdy koło wchodzi do nadwozia) mielibyśmy odczucie jakbyśmy jechali sztywnym pojazdem. Oczywiście charakterystyka tłumienia amortyzatora jest zależna od rodzaju zawieszenia. Amortyzator absorbuje nierówności podłoża oraz drgania sprężyn zawieszenia.

Pamiętajmy, iż mimo gdy elementy zawieszenia takie jak : tuleje, wahacze, sworznie , końcówki drążków kierowniczych, są sprawne, to uszkodzony amortyzator może doprowadzić do utraty kierowalności pojazdu.

Zużycie amortyzatorów można wykryć:

- organoleptycznie, czyli podskakiwanie pojazdu podczas jazdy po nierównościach (dobijanie amortyzatorów), mocne nurkowanie podczas hamownia, wycieki, wydłużenie drogi hamowania

- podczas badania technicznego pojazdu na stacji kontroli pojazdów.

Kiedy wymienić amortyzatory?

Producenci zgodnie zakładają, iż należy sprawdzać stan amortyzatorów co ok. 20 tys. km oraz niezwłocznie je wymienić po przejechaniu ok. 80 tys.km.  Oczywiście w momencie ich uszkodzenia przedewszystkim. Powinny być zawsze wymieniane parami na osi, aby zachować tą samą charakterystykę pracy amortyzatora na kołach tej samej osi.