Pompa wodna - motopiema.pl
ACURA / RSX coupe (DC_) / 2.0 Sport
  1. « Wróc do  motopiema.pl
  2. « Wróc do  Chłodzenie
  3. « Wróc do  Pompy wodne / uszczelki
  4. Pompa wodna
Kategorie

Pompa wodna do ACURA RSX coupe (DC_) 2.0 Sport (118[kW] 160[KM])

Strona: z 1

Filtruj wg. producentów

Zaznacz wszystkich

POMPA WODY HONDA VAICO V26-50010

Pompa wodna

Kod produktu: 26-50010/VAI

Producent: VAICO

Ciężar [kg]: 1,233 Tryb pracy: mechaniczne Ogrzewanie/chłodzenie: Wirnik łopatkowy metalowy Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: z uszczelnieniem Szerokość opakowania [cm]: 15,2 Wysokość opakowania [cm]: 13,6
Część pasuje do wybranego pojazdu
Ciężar [kg]: 1,233 Tryb pracy: mechaniczne Ogrzewanie/chłodzenie: Wirnik łopatkowy metalowy Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: z uszczelnieniem Szerokość opakowania [cm]: 15,2 Wysokość opakowania [cm]: 13,6
0,00 zł
brutto / SZT.
Niedostępny

POMPA WODY HONDA INA 538 0803 10

Pompa wodna

Kod produktu: 538080310

Producent: INA

Koła pasowe: z kołem pasowym Wykonanie pompy wodnej: dla napędu paskiem zębatym
Część pasuje do wybranego pojazdu
Koła pasowe: z kołem pasowym Wykonanie pompy wodnej: dla napędu paskiem zębatym
253,72 zł
brutto / SZT.
Niedostępny

POMPA WODNA CR-V 2.0 01-06 FRECCIA WP0401

Pompa wodna

Kod produktu: WP0401

Producent: FRECCIA

TECDOC-Nr silnika: K20A3
0,00 zł
brutto / SZT.
Niedostępny

POMPA WODY HONDA GRAF PA970

Pompa wodna

Kod produktu: PA970/GRF

Producent: GRAF

Tryb pracy: mechaniczne Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: z uszczelnieniem Wykonanie pompy wodnej: dla napędu paskiem zębatym Materiał wirnika pompy wody: blacha stalowa
Część pasuje do wybranego pojazdu
Tryb pracy: mechaniczne Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: z uszczelnieniem Wykonanie pompy wodnej: dla napędu paskiem zębatym Materiał wirnika pompy wody: blacha stalowa
0,00 zł
brutto / SZT.
Niedostępny
Strona: z 1

Układ rozrządu to serce naszego silnika. Jego prawidłowa i bezawaryjna praca jest bardzo ważna dla funkcjonowania jednostki napędowej. W skład układu rozrządu wchodzą: rolki, napinacze, paski, łańcuchy, ślizgi oraz w znakomitej większości układów pompy cieczy chłodzącej (potocznie pompy wody). Wychodząc na przeciw producenci proponują kompletne zestawy rozrządu, w skład których wchodzą również pompy cieczy chłodzącej. Takie zestawy pozwalają w ostatecznym rozrachunku pominąć kolejną wizytę w warsztacie, a tym samym zaoszczędzić koszty i czas wymiany rozrządu. Często można usłyszeć od mechaników, iż skoro pompa wody nie "leje" to po co ją ruszać. Nic bardziej mylnego, ponieważ łożysko pompy wody może już być znacznie nadwyrężone, co może skutkować rozszczelnieniem się pompy. Dlatego ważne jest aby bezwzględnie zawsze wymieniać pompę wody, nawet gdy jest napędzana od paska napędu podzespołów a nie od paska rozrządu.

Należy pamiętać, że każda część układu rozrządu może ulec awarii. Dlatego aby do tego nie dopuścić, należy przestrzegać zaleceń producentów odnośnie interwałów wymian układu. Ważnym jest aby wymienić wszystkie części, ponieważ każda najmniejsza część może mieć wpływ na bezawaryjną pracę silnika. Nie kupujmy produktów z niskiej półki cenowej, ponieważ odbija się to na trwałości całego układu.

Problemy układu rozrządu.

Do głównych problemów mogących się pojawić podczas prawidłowej eksploatacji naszego pojazdu, to:

  • starzenie się (pękanie) i naciąganie się paska
  • uszkodzenie łożysk rolek prowadzących oraz napinających
  • naciąganie się łańcucha rozrządu
  • wycieranie się ślizgów prowadzących łańcuch
  • uszkodzenie napinaczy hydraulicznych

 

Kiedy wymienić rozrząd?

Zgodnie z zaleceniami producentów pojazdów układy rozrządu powinno się wymienić przy odpowiednim interwale czasowym (np. 5 - 6 lat) lub przebiegowym (np. 60000 - 120000 - 150000 - 200000 km). Należy bezwzględnie stosować się do zalecanych interwałów, a nawet można skrócić okres pomiędzy kolejnymi wymianami. Dzięki temu będziemy spokojni o stan naszej jednostki napędowej.