Przegub / zestaw - motopiema.pl
ACURA / RSX coupe (DC_) / 2.0
  1. « Wróc do  motopiema.pl
  2. « Wróc do  Napęd kół
  3. Przegub / zestaw
Kategorie
Strona zabudowy
Filtruj

Przegub / zestaw do ACURA RSX coupe (DC_) 2.0 (119[kW] 162[KM])

Strona: z 1

Filtruj wg. producentów

Zaznacz wszystkich

PRZEGUB WEW. HONDA CR-V 00- 2,0B FEBEST 0311-CRVLH

Zestaw przegubu, półoś napędowa

Kod produktu: FST0311-CRVLH

Producent: FEBEST

Strona zabudowy: Oś przednia Strona zabudowy: Od strony skrzyni biegów Ciężar [kg]: 2,528 Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27 Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 27 Wewn. uzębienie, różne strony, połączone do skrzyni biegów: 32 Średnica pierścienia uszczelniającego [mm]: 40 średnica zewnętrzna [mm]: 84,6 Ilość: 6 Długość opakowania [cm]: 20,0 Szerokość opakowania [cm]: 10,5 Wysokość opakowania [cm]: 10,5
Typ skrzyni biegów: MT Rok modelowy od: 2002
Strona zabudowy: Oś przednia Strona zabudowy: Od strony skrzyni biegów Ciężar [kg]: 2,528 Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27 Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 27 Wewn. uzębienie, różne strony, połączone do skrzyni biegów: 32 Średnica pierścienia uszczelniającego [mm]: 40 średnica zewnętrzna [mm]: 84,6 Ilość: 6 Długość opakowania [cm]: 20,0 Szerokość opakowania [cm]: 10,5 Wysokość opakowania [cm]: 10,5
250,16 zł
brutto / SZT.
Dostępny

Mała ilość

PRZEGUB WEW. HONDA ACCORD 02- LE. /CIVIC 01-/06-/FR-V 99- FEBEST 0311-HRVMTRH

Zestaw przegubu, półoś napędowa

Kod produktu: FST0311-HRVMTRH

Producent: FEBEST

Strona zabudowy: Od strony skrzyni biegów Strona zabudowy: os przednia, z prawej Ciężar [kg]: 2,385 Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27 Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 27 Wewn. uzębienie, różne strony, połączone do skrzyni biegów: 30 Średnica pierścienia uszczelniającego [mm]: 40 średnica zewnętrzna [mm]: 80,6 Ilość: 7 Długość opakowania [cm]: 20,0 Szerokość opakowania [cm]: 10,5 Wysokość opakowania [cm]: 10,5
Rok modelowy od: 2002
Strona zabudowy: Od strony skrzyni biegów Strona zabudowy: os przednia, z prawej Ciężar [kg]: 2,385 Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27 Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 27 Wewn. uzębienie, różne strony, połączone do skrzyni biegów: 30 Średnica pierścienia uszczelniającego [mm]: 40 średnica zewnętrzna [mm]: 80,6 Ilość: 7 Długość opakowania [cm]: 20,0 Szerokość opakowania [cm]: 10,5 Wysokość opakowania [cm]: 10,5
279,09 zł
brutto / SZT.
Dostępny

Mała ilość

PRZEGUB WEW. HONDA ACCORD 90-08 32X40X27 PR FEBEST 0311-CRVMTRH

Zestaw przegubu, półoś napędowa

Kod produktu: FST0311-CRVMTRH

Producent: FEBEST

Strona zabudowy: os przednia, z prawej Strona zabudowy: Od strony skrzyni biegów Ciężar [kg]: 2,685 Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27 Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 27 Wewn. uzębienie, różne strony, połączone do skrzyni biegów: 32 Średnica pierścienia uszczelniającego [mm]: 40 średnica zewnętrzna [mm]: 83,5 Ilość: 7 Długość opakowania [cm]: 20,0 Szerokość opakowania [cm]: 10,0 Wysokość opakowania [cm]: 10,0
Typ skrzyni biegów: MT Rok modelowy od: 2002
Strona zabudowy: os przednia, z prawej Strona zabudowy: Od strony skrzyni biegów Ciężar [kg]: 2,685 Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27 Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 27 Wewn. uzębienie, różne strony, połączone do skrzyni biegów: 32 Średnica pierścienia uszczelniającego [mm]: 40 średnica zewnętrzna [mm]: 83,5 Ilość: 7 Długość opakowania [cm]: 20,0 Szerokość opakowania [cm]: 10,0 Wysokość opakowania [cm]: 10,0
255,70 zł
brutto / SZT.
Dostępny

Mała ilość

PRZEGUB WEW. HONDA CR-V I (RD) ACCORD 30X40X27 FEBEST 0311-HRVLH

Zestaw przegubu, półoś napędowa

Kod produktu: FST0311-HRVLH

Producent: FEBEST

Strona zabudowy: Oś przednia Strona zabudowy: Od strony skrzyni biegów Ciężar [kg]: 2,67 Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 27 Wewn. uzębienie, różne strony, połączone do skrzyni biegów: 30 Średnica pierścienia uszczelniającego [mm]: 40 średnica zewnętrzna [mm]: 84,8 Ilość: 6 Długość opakowania [cm]: 20,0 Szerokość opakowania [cm]: 10,5 Wysokość opakowania [cm]: 10,5
Rok modelowy od: 2002
Strona zabudowy: Oś przednia Strona zabudowy: Od strony skrzyni biegów Ciężar [kg]: 2,67 Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 27 Wewn. uzębienie, różne strony, połączone do skrzyni biegów: 30 Średnica pierścienia uszczelniającego [mm]: 40 średnica zewnętrzna [mm]: 84,8 Ilość: 6 Długość opakowania [cm]: 20,0 Szerokość opakowania [cm]: 10,5 Wysokość opakowania [cm]: 10,5
269,22 zł
brutto / SZT.
Dostępny

Mała ilość

Strona: z 1

 Przegub napędowy

Półoś napędowa poprzez przegub napędowy przenosi moc oraz moment obrotowy pochodzący silnika na koła pojazdu, które poruszają się po jezdni. Przegub napędowy kompensuje dodatkowo zmiany kąta, które wynikają z ugięć zawieszenia spowodowanymi przez podłoże po jakim toczy się pojazd.

Co to jest przegub napędowy i z czego się składa?

Przegub napędowy jest elementem układu napędowego, który ma za zadanie przenosić moment obrotowy silnika ze skrzyni, reduktora lub mechanizmu różnicowego. Moment ten przenoszony jest ostatecznie na koła pojazdu. Przegub napędowy połączony jest z półosią za pomocą wieloklinu oraz zabezpieczony pierścieniem segera. Aktualnie przy budowie przegubu stosuje się połączenie rozwiązania Rzeppa i Birfielda. Od strony koła jest to zwykle przegub homokinetyczny, który synchronizuje momenty i siły pochodzące od napędu oraz od koła. Przegub napędowy musi być tak zaprojektowany aby skutecznie przenosić moment obrotowy osi kierowanej, nawet pod kątem przekraczającym 50 stopni. Kąty pochodzące od kół osi tylnej (lub nieskrętnej) są znacznie mniejsze. Składa się on z obudowy z wałkiem z wieloklinem tzw. czaszy, koszyczka, kulek i piasty. Dzięki niezależnemu poruszaniu się kulek znajdujących się w koszyczku po wewnętrznych bieżniach w obudowie i pieście, możliwe jest przenoszenie zsynchronizowanego momentu obrotowego.

Zadania jakie muszą spełnić przeguby napędowe.

Podczas jazdy przeguby napędowe narażone są na maksymalne obciążenia pochodzące od silnika jak i od kół pojazdu. Oprócz dużych kątów zgięcia i odległości przemieszczenia przeguby i ich osłony gumowe muszą wytrzymywać temperatury od minus 40 ° C do plus 120 ° C. Wszystkie komponenty czyli części układu napędowego są być bezobsługowe. Dzięki temu mogą przenosić wymaganą moc oraz moment obrotowy we wszystkich prędkościach obrotowych i w pełnych zakresach prędkości pojazdu z niezmienną i niezawodną synchronizacją.

Uszkodzenia przegubów napędowych oraz ich części składowych.

Problemy z przegubem napędowym są zwykle zauważalne organoleptycznie poprzez odgłosy stukania („strzelania”) podczas pokonywania ciasnych zakrętów lub podczas przyspieszania. Gdy stosowany  jest przegub pośredni (zwykle na dłuższej półosi) tzw.tripod, objawami jego zużycia są wibracje pojazdu podczas przyspieszania. Do tego mogą dojść uszkodzenia osłon gumowych na przegubach. Uszkodzenie to może spowodować wypłukanie wnętrza przegubu ze smaru oraz dostanie się do elementów współpracujących zanieczyszczeń drogowych, jak piasek. Ta częsta awaria powoduje uszkodzenie przeguby i pojawienie się wspomnianych stuków. Zanieczyszczenia prowadzą do uszkodzenia bieżni kulek lub samych kulek. Dostająca się wilgoć może powodować korodowanie elementów wewnętrznych przegubu. Kolejnymi problemami mogącymi się pojawić to pęknięcie koszyczka prowadzącego.

Jak dbać o przeguby napędowe?

Aby zapewnić jak najdłuższą żywotność przegubów napędowych, należy regularnie weryfikować ich stan. W zupełności wystarczy organoleptyczne spojrzenie na układ, czy nie posiada uszkodzeń mechanicznych, czy stan osłon gumowych jest należyty, czy nie ma wycieków środka smarnego. O stanie ogólnym przegubu napędowego możemy się dowiedzieć na corocznym badaniu technicznym pojazdu. Równie dobrym momentem aby sprawdzić stan ogólny, to wymiana sezonowa opon. Oczywiście podczas przeglądów serwisowych dostaniemy również informację czy wszystko jest w porządku.

Czy regenerować przegub napędowy czy wymienić na nowy?

Nie da się ukryć, iż nowe przeguby napędowe (w niektórych przypadkach) nie należą do tanich podzespołów samochodowych oraz czasami są elementami, których nie da się kupić jako osobna część i występuje razem z półosią. Dlatego też niektóre przeguby napędowe można poddać regeneracji. Z jednej strony to doskonałe rozwiązanie jako recykling a z drugiej pozwala zaoszczędzić znaczne koszty produkcji lub niedostępność części. Elementy przegubu są czyszczone , sprawdzane, jeśli trzeba to naprawiane, a następnie badane. Tak zregenerowany element nadaje się do powtórnego montażu w pojeździe.