Przebiegi między regulacjami - motopiema.pl
ACURA / RL / 3.7 AWD
  1. « Wróc do  motopiema.pl
  2. « Wróc do  Serwis / inspekcja / przegląd - części
  3. Przebiegi między regulacjami

Przebiegi między regulacjami do ACURA RL 3.7 AWD (224[kW] 305[KM])

Strona: z 1

Filtruj wg. producentów

Zaznacz wszystkich

USZCZELKA KORKA MISY OLEJU SZT ELRING ELRING 243.600

Pierścień uszczelniający, korek spustowy oleju

Kod produktu: ELR 243.600

Producent: ELRING

Grubość [mm]: 2 Kształt: Wersja A Materiał: Aluminium Średnica wewnętrzna [mm]: 14 średnica zewnętrzna [mm]: 22 DIN / ISO: 7603
Część pasuje do wybranego pojazdu
Grubość [mm]: 2 Kształt: Wersja A Materiał: Aluminium Średnica wewnętrzna [mm]: 14 średnica zewnętrzna [mm]: 22 DIN / ISO: 7603
1,17 zł
brutto / SZT.
Dostępny

Duża ilość

Strona: z 1

Obecnie produkowane oleje przekładniowe mają wspólne cechy - skład. Olej w znacznej większości składa się z bazy olejowej. Ale sama baza nie zadba odpowiednio o skrzynię. Dlatego tak ważne są uszlachetniacze dodane do oleju.

Baza bez dodatków jest w zasadzie bezużyteczna. Podobnie rzecz ma się w przypadku całej masy dodatków w kiepskiej bazie olejowej. Dlatego tak ważna jest kombinacja odpowiednich dodatków z dobrą bazą oleju. Istnieje kilka uszlachetniaczy, które laboranci dodają do oleju w procesie produkcji:

  • detergenty - zmniejszają powstawanie zanieczyszczeń i złogów przyklejających się do metalowych powierzchni silnika, zapobiegają korozji
  • dyspergatory - sprawiają, że cząstki unoszą się w oleju zamiast ulegać koagulacji (łączeniu się) złogów w większe cząstki
  • przeciwutleniacze - spełniają rolę konserwantu, zapobiegają starzeniu się oleju
  • antyspieniacze - konserwanty, nie dopuszczają do tworzenia się piany w wyniku intensywnego mieszania się powietrza z olejem (ograniczają również kawitację)
  • dodatki smarnościowe - to głównie dodatki przeciwzużyciowe, związane z ekstremalnym ciśnieniem i pochłaniacze korozji
  • substancje usprawniające olej - w olejach mineralnych będą to substancje zwiększające lepkość, czy obniżające temperaturę płynięcia, w olejach syntetycznych to dodatki chroniące konkretne tworzywa np. uszczelki

 

Reasumując, dodatki w oleju przekładniowym pomagają w utrzymaniu filmu olejowego na powierzchni styku współpracujących części w skrzyni. To właśnie uzyskanie nieprzerwanego filmu olejowego pozwala na utrzymanie powierzchni współpracujących kół zębatych w doskonałej kondycji.

Pamietajmy jednak, że bez względu na rodzaj oleju i jego składowe, regularna wymiana oleju, czasami wraz z filtrem, pozwoli na bezawaryjną pracę naszej przekładni (skrzyni biegów manualnej, skrzyni biegów automatycznej, czy reduktorów i mostów napędowych).