Okładzina hamulcowa - motopiema.pl
ACURA / RDX / 3.5 AWD
  1. « Wróc do  motopiema.pl
  2. « Wróc do  Układ hamulcowy
  3. « Wróc do  Hamulce tarczowe
  4. Okładzina hamulcowa
Kategorie

Okładzina hamulcowa do ACURA RDX 3.5 AWD (208[kW] 283[KM])

Strona: z 1

Filtruj wg. producentów

Zaznacz wszystkich

KLOCKI HAM. HONDA T. ACCORD 08- AUTOMAT TEXTAR 2443402

Zestaw klocków hamulcowych, hamulce tarczowe

Kod produktu: 2443402/TEX

Producent: TEXTAR

Grubość [mm]: 15,3 Szerokość [mm]: 88,9 Wysokość [mm]: 47,5 Ilość wskaźników zużycia okładzin [na oś]: 2 Styk ostrzegawczy o zużyciu: z akustycznym czujnikiem zużycia System hamulcowy: Nissin Techniczny numer informacyjny: 24434 153 0 5 Numer WVA: 24434 Numer artykułu zalecanego dodatku: 82505000 Długość opakowania [cm]: 9,5 Szerokość opakowania [cm]: 8,2 Wysokość opakowania [cm]: 7,3
Strona zabudowy: Oś tylna
Grubość [mm]: 15,3 Szerokość [mm]: 88,9 Wysokość [mm]: 47,5 Ilość wskaźników zużycia okładzin [na oś]: 2 Styk ostrzegawczy o zużyciu: z akustycznym czujnikiem zużycia System hamulcowy: Nissin Techniczny numer informacyjny: 24434 153 0 5 Numer WVA: 24434 Numer artykułu zalecanego dodatku: 82505000 Długość opakowania [cm]: 9,5 Szerokość opakowania [cm]: 8,2 Wysokość opakowania [cm]: 7,3
158,89 zł
brutto / SZT.
Dostępny

Mała ilość

KLOCKI HAMULCOWE ACURA RDX 13> SZT TEXTAR TEXTAR 2555201

Zestaw klocków hamulcowych, hamulce tarczowe

Kod produktu: TX 2555201

Producent: TEXTAR

Grubość [mm]: 16,9 Szerokość [mm]: 148,9 Wysokość [mm]: 61,8 Ilość wskaźników zużycia okładzin [na oś]: 2 Styk ostrzegawczy o zużyciu: z akustycznym czujnikiem zużycia Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: z dodatkami System hamulcowy: Akebono Techniczny numer informacyjny: 25552 169 1 5 Numer WVA: 25552 Długość opakowania [cm]: 15,2 Szerokość opakowania [cm]: 8,8 Wysokość opakowania [cm]: 8,4
Strona zabudowy: Oś przednia
Grubość [mm]: 16,9 Szerokość [mm]: 148,9 Wysokość [mm]: 61,8 Ilość wskaźników zużycia okładzin [na oś]: 2 Styk ostrzegawczy o zużyciu: z akustycznym czujnikiem zużycia Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: z dodatkami System hamulcowy: Akebono Techniczny numer informacyjny: 25552 169 1 5 Numer WVA: 25552 Długość opakowania [cm]: 15,2 Szerokość opakowania [cm]: 8,8 Wysokość opakowania [cm]: 8,4
0,00 zł
brutto / SZT.
Niedostępny
Strona: z 1

Klocki hamulcowe.

Hamulce mają za zadanie bezpieczne i wygodne zmniejszenie prędkości pojazdu oraz, w razie potrzeby, zatrzymanie pojazdu. Gdy kierowca naciska pedał hamulca, klocki hamulcowe dociskane są do tarczy hamulcowej. Dzięki czemu pojazd hamuje.
Doskonale działające hamulce są niezbędne dla bezpiecznej podróży. Dlatego stan okładzin ciernych powinnen być regularnie sprawdzany pod kątem ich zużycia. Prawidłowo działające hamulce są ważnym elementem poruszającgo się pojazdu.

Klocki hamulcowe znajdując się między tarczą hamulcową a zaciskiem hamulca, dociskane są do tarczy hamulcowej przez tłoczek hamulcowy.  Dzięki temu pojazd hamuje poprzez zamianę energii kinetycznej na energię cieplną.

Skład materiału okładziny (materiał cierny) i jakość poszczególnych elementów okładziny odgrywają decydującą rolę w zapewnieniu dobrego hamowania, osiągając możliwie najlepsze hamowanie podzcas użytkowanai pojazdu w zmiennych warunkach pracy.

Aby zapewnić wysoki poziom bezpieczeństwa, klocki hamulcowe powinny charakteryzować się:

  •     stałym współczynnikiem tarcia
  •     wysoką trwałością
  •     odpornością na wysokie temperatury

Swieżo zamontowane klocki hamulcowe osiągają pełną skuteczność hamowania dopiero po przejechaniu kilku kilometrów. ten etap zwany jest „okresem docierania”. Podczas tej fazy powierzchnia klocka dopasowuje się do powierzchni tarczy. Maksymalny współczynnik tarcia (hamowania) osiąga sie dopiero po tym okresie.

Budowa klocka hamulcowego.

Klocki hamulcowe składają się z następujących elementów:

  • główna płyta nośna - płyta stanowi podstawę klocka hamulcowego. Jej zadaniem jest prowadzenie okładziny hamulcowej w zacisku hamulca i przekazywanie temperatury do sąsiednich elementów.
  • materiał klejący - spoiwo - łączy materiłą cierny z podstawą nośną klocka
  • materiał cierny - charakteryzyjący się możliwie największym współczynnikiem tarcia.