Amortyzator - motopiema.pl
ACURA / RDX / 2.3 Turbo Napęd na wszystkie koła
  1. « Wróc do  motopiema.pl
  2. « Wróc do  Zawieszenie / tłumienie
  3. Amortyzator
Kategorie

Amortyzator do ACURA RDX 2.3 Turbo Napęd na wszystkie koła (179[kW] 243[KM])

Strona: z 1

Filtruj wg. producentów

Zaznacz wszystkich

OSŁONA AMORT. HONDA P. CR-V 07- LE FEBEST HSHB-REFL

Osłona / miech powietrzny / amortyzator

Kod produktu: FSTHSHB-REFL

Producent: FEBEST

Strona zabudowy: Oś przednia Ciężar [kg]: 0,39 Długość opakowania [cm]: 27,8 Szerokość opakowania [cm]: 12,8 Wysokość opakowania [cm]: 12,8
Typ skrzyni biegów: AT Rok modelowy od: 2007 Rok modelowy do: 2009
Strona zabudowy: Oś przednia Ciężar [kg]: 0,39 Długość opakowania [cm]: 27,8 Szerokość opakowania [cm]: 12,8 Wysokość opakowania [cm]: 12,8
97,10 zł
brutto / SZT.
Dostępny

Duża ilość

OSŁONA AMORT. HONDA P. CR-V 07- PR FEBEST HSHB-REFR

Osłona / miech powietrzny / amortyzator

Kod produktu: FSTHSHB-REFR

Producent: FEBEST

Strona zabudowy: Oś przednia Ciężar [kg]: 0,39 Długość opakowania [cm]: 27,0 Szerokość opakowania [cm]: 12,5 Wysokość opakowania [cm]: 12,5
Typ skrzyni biegów: AT Rok modelowy od: 2007 Rok modelowy do: 2009
Strona zabudowy: Oś przednia Ciężar [kg]: 0,39 Długość opakowania [cm]: 27,0 Szerokość opakowania [cm]: 12,5 Wysokość opakowania [cm]: 12,5
97,10 zł
brutto / SZT.
Dostępny

Duża ilość

Strona: z 1

Amortyzatory

Amortyzator to element zawieszenia, mający ogromny wpływ na układ jezdny, a co za tym idzie na odczucia kierowcy i pasażerów podczas jazdy pojazdem.

Jak działa amortyzator?

Amortyzator ma za zadanie minimalizowanie działających sił udarowych, pochodzących od podłoża po jakim jedzie pojazd. Dzięki niemu koło ma stały  kontakt z nawierzchnią, co jest niezmiernie ważne podczas prowadzenia pojazdu, zachowując kierowalność pojazdu.

Praca amortyzatora polega na możliwie sprawnym wciśnięciu tłoczyska do cylindra podczas ugięcia zawieszenia. Z reguły ruch ten odbywa się bez znacznych oporów. Dopiero wyjście tłoczyska z cylindra prowadzi do wzrostu siły tłumienia w amortyzatorze. Dzieje się tak, iż zawory hydrauliczne wewnątrz amortyzatora, odpowiednio otwierają i zamykają się. Praca taka jest wymuszona, abyśmy komfortowo i bezpiecznie podróżowali. Gdyby siła tłumienia była duża podczas ugięcia zawieszenia (gdy koło wchodzi do nadwozia) mielibyśmy odczucie jakbyśmy jechali sztywnym pojazdem. Oczywiście charakterystyka tłumienia amortyzatora jest zależna od rodzaju zawieszenia. Amortyzator absorbuje nierówności podłoża oraz drgania sprężyn zawieszenia.

Pamiętajmy, iż mimo gdy elementy zawieszenia takie jak : tuleje, wahacze, sworznie , końcówki drążków kierowniczych, są sprawne, to uszkodzony amortyzator może doprowadzić do utraty kierowalności pojazdu.

Zużycie amortyzatorów można wykryć:

- organoleptycznie, czyli podskakiwanie pojazdu podczas jazdy po nierównościach (dobijanie amortyzatorów), mocne nurkowanie podczas hamownia, wycieki, wydłużenie drogi hamowania

- podczas badania technicznego pojazdu na stacji kontroli pojazdów.

Kiedy wymienić amortyzatory?

Producenci zgodnie zakładają, iż należy sprawdzać stan amortyzatorów co ok. 20 tys. km oraz niezwłocznie je wymienić po przejechaniu ok. 80 tys.km.  Oczywiście w momencie ich uszkodzenia przedewszystkim. Powinny być zawsze wymieniane parami na osi, aby zachować tą samą charakterystykę pracy amortyzatora na kołach tej samej osi.