Akumulator - motopiema.pl
ACURA / NSX / 3.2
  1. « Wróc do  motopiema.pl
  2. « Wróc do  Elektryka / Elektronika
  3. Akumulator
Kategorie

Akumulator do ACURA NSX 3.2 (206[kW] 280[KM])

Strona: z 1

Filtruj wg. producentów

Zaznacz wszystkich

AKUMULATOR VARTA BLUE D 70AH/630A P+ VARTA 5704120633132

Akumulator

Kod produktu: 570412063/VAR

Producent: VARTA

Wykonanie strefy podłogowej: B01 Napięcie [V]: 12 Prąd zimnego rozruchu wg EN [A]: 630 Pojemność akumulatora [Ah]: 70 Położenie biegunów: 0 Długość [mm]: 261 Szerokość [mm]: 175 Wysokość [mm]: 220 Rodzaj bieguna: 1 uwzględnić informację serwisową:
Część pasuje do wybranego pojazdu
Wykonanie strefy podłogowej: B01 Napięcie [V]: 12 Prąd zimnego rozruchu wg EN [A]: 630 Pojemność akumulatora [Ah]: 70 Położenie biegunów: 0 Długość [mm]: 261 Szerokość [mm]: 175 Wysokość [mm]: 220 Rodzaj bieguna: 1 uwzględnić informację serwisową:
349,90 zł
brutto / SZT.
Dostępny

Duża ilość

AKUMULATOR CENTRA 75AH/630A 12V +P FUTURA CARBON BOOST 266X172X223 KOREAN B1 SZT CENTRA CENTRA CA754

Akumulator

Kod produktu: CEN CA754

Producent: CENTRA

Wykonanie strefy podłogowej: Korean B1 Napięcie [V]: 12 Prąd zimnego rozruchu wg EN [A]: 630 Pojemność akumulatora [Ah]: 75 Położenie biegunów: 0 Długość [mm]: 270 Szerokość [mm]: 173 Wysokość [mm]: 222 Rodzaj bieguna: EN
Część pasuje do wybranego pojazdu
Wykonanie strefy podłogowej: Korean B1 Napięcie [V]: 12 Prąd zimnego rozruchu wg EN [A]: 630 Pojemność akumulatora [Ah]: 75 Położenie biegunów: 0 Długość [mm]: 270 Szerokość [mm]: 173 Wysokość [mm]: 222 Rodzaj bieguna: EN
417,94 zł
brutto / SZT.
Dostępny

Duża ilość

AKUMULATOR CENTRA PLUS P+ 70AH/540 CENTRA CB704

Akumulator

Kod produktu: CB704/CEN

Producent: CENTRA

Wykonanie strefy podłogowej: B9 Napięcie [V]: 12 Prąd zimnego rozruchu wg EN [A]: 540 Pojemność akumulatora [Ah]: 70 Położenie biegunów: 0 Długość [mm]: 270 Szerokość [mm]: 173 Wysokość [mm]: 222 Rodzaj bieguna: EN
Część pasuje do wybranego pojazdu
Wykonanie strefy podłogowej: B9 Napięcie [V]: 12 Prąd zimnego rozruchu wg EN [A]: 540 Pojemność akumulatora [Ah]: 70 Położenie biegunów: 0 Długość [mm]: 270 Szerokość [mm]: 173 Wysokość [mm]: 222 Rodzaj bieguna: EN
333,56 zł
brutto / SZT.
Dostępny

Duża ilość

AKUMULATOR 70AH/570A P+ YUASA PROFESSIONAL YUASA YBX3030

Akumulator

Kod produktu: YBX3030/YUS

Producent: YUASA

Wykonanie strefy podłogowej: N Napięcie [V]: 12 Prąd zimnego rozruchu wg EN [A]: 630 Pojemność akumulatora [Ah]: 72 Położenie biegunów: 0 Masa napełnionego [kg]: 18,4 Technika połączeń: T1 Długość [mm]: 260 Szerokość [mm]: 174 Wysokość [mm]: 225 Akumulator: z uchwytami Akumulator: ze wskaźnikiem stanu naładowania
Część pasuje do wybranego pojazdu
Wykonanie strefy podłogowej: N Napięcie [V]: 12 Prąd zimnego rozruchu wg EN [A]: 630 Pojemność akumulatora [Ah]: 72 Położenie biegunów: 0 Masa napełnionego [kg]: 18,4 Technika połączeń: T1 Długość [mm]: 260 Szerokość [mm]: 174 Wysokość [mm]: 225 Akumulator: z uchwytami Akumulator: ze wskaźnikiem stanu naładowania
333,86 zł
brutto / SZT.
Dostępny

Duża ilość

ENERGIZER

AKUMULATOR 68AH/550A PLUS P+ ENERGIZER EP68J

Akumulator

Kod produktu: EP68J/ENR

Producent: ENERGIZER

Wykonanie strefy podłogowej: B01 Napięcie [V]: 12 Prąd zimnego rozruchu wg EN [A]: 550 Pojemność akumulatora [Ah]: 68 Położenie biegunów: 0 Długość [mm]: 261 Szerokość [mm]: 175 Wysokość [mm]: 220 Rodzaj bieguna: 1
Część pasuje do wybranego pojazdu
Wykonanie strefy podłogowej: B01 Napięcie [V]: 12 Prąd zimnego rozruchu wg EN [A]: 550 Pojemność akumulatora [Ah]: 68 Położenie biegunów: 0 Długość [mm]: 261 Szerokość [mm]: 175 Wysokość [mm]: 220 Rodzaj bieguna: 1
312,38 zł
brutto / SZT.
Dostępny

Mała ilość

AKUMULATOR 75AH /+P/ HONDA /EXIDE -P/ EXIDE EA754

Akumulator

Kod produktu: EA754

Producent: EXIDE TECHNOLOGIES

Wykonanie strefy podłogowej: Korean B1 Napięcie [V]: 12 Prąd zimnego rozruchu wg EN [A]: 630 Pojemność akumulatora [Ah]: 75 Położenie biegunów: 0 Długość [mm]: 270 Szerokość [mm]: 173 Wysokość [mm]: 222 Rodzaj bieguna: EN
Część pasuje do wybranego pojazdu
Wykonanie strefy podłogowej: Korean B1 Napięcie [V]: 12 Prąd zimnego rozruchu wg EN [A]: 630 Pojemność akumulatora [Ah]: 75 Położenie biegunów: 0 Długość [mm]: 270 Szerokość [mm]: 173 Wysokość [mm]: 222 Rodzaj bieguna: EN
0,00 zł
brutto / SZT.
Niedostępny

AKUMULATOR 70AH /+P/ HONDA,MAZDA/EXIDE-E EXIDE EB704

Akumulator

Kod produktu: EB704

Producent: EXIDE TECHNOLOGIES

Wykonanie strefy podłogowej: B9 Napięcie [V]: 12 Prąd zimnego rozruchu wg EN [A]: 540 Pojemność akumulatora [Ah]: 70 Położenie biegunów: 0 Długość [mm]: 270 Szerokość [mm]: 173 Wysokość [mm]: 222 Rodzaj bieguna: EN
Część pasuje do wybranego pojazdu
Wykonanie strefy podłogowej: B9 Napięcie [V]: 12 Prąd zimnego rozruchu wg EN [A]: 540 Pojemność akumulatora [Ah]: 70 Położenie biegunów: 0 Długość [mm]: 270 Szerokość [mm]: 173 Wysokość [mm]: 222 Rodzaj bieguna: EN
0,00 zł
brutto / SZT.
Niedostępny
Strona: z 1

Akumulator według definicji to urządzenie do przechowywania energii elektrycznej w postaci chemicznej. W dzisiejszej motoryzacji bardzo istotny element wyposażenia mechanicznego, dzięki niemu nasze pojazdy nie wymagają już korby by odpalić a rozwój technologiczny nie zatrzymał się na samym rozruchu silnika. Wiele elementów dzisiejszych pojazdów wymaga prądu niezależnie od tego czy silnik pracuje czy też nie. Alarmy, systemy GPS czy sterowniki silnika stale są pod napięciem. A utrzymanie zasilania to właśnie zadanie akumulatora.
Podstawowe zadanie akumulatora to podtrzymywanie napięcia gdy pojazd jest wyłączony oraz magazynowanie nadmiarów gdy silnik jest w ruchu. Wszystko to opiera się na reakcji chemicznej, w której na dobrą sprawę zmienia się wyłącznie gęstość roztworu kwasu siarkowego.

Tu warto przejść do podstawowych rodzajów akumulatorów:

Kwasowo-Ołowiowe – to największa część populacji baterii w motoryzacji, składają się z ogniw ołowiowych zanurzonych w roztworze kwasu . Procesy chemiczne które zachodzą w trakcie dostarczania mu energii generują zmiany w gęstości a to tworzy stopień naładowania akumulatora ( gęstość kwasu w naładowanym akumulatorze wynosi 1.27-1.29g/cm3 ). Akumulatory te charakteryzują się dość dobrą trwałością , sporą masą oraz szerokim wachlarzem pojemności. Do minusów należy zaliczyć tendencje, iż ich częste rozładowywanie oraz praca na niskim poziomie naładowania szybko oraz znacząco obniża ich sprawność.

Akumulatory Żelowe – tego typu akumulatory wykorzystują, zamiast roztworu w postaci płynnej jak sama nazwa wskazuje, żel powstały z kwasu siarkowego oraz krzemionki. Akumulatory żelowe niestety w motoryzacji są jednak rzadko spotykane, ze względu na ich niski tzw. prąd rozruchowy. Nie wyklucza ich to oczywiście całkowicie „z branży”. Potrafią pracować niemalże w każdej pozycji przez co świetnie sprawdzają się w jednośladach. Pojazdy te nie wymagają dużego prądu za to często zmieniają swoje położenie wobec płaszczyzny, a razem z nim bateria. Kolejne plusy akumulatorów żelowych to zwiększona odporność na wstrząsy oraz większa odporność na niedoładowania oraz rozładowania. Natomiast główny minus to niskie moce dla dużych prądów (wspomniany już wcześniej niski prąd rozruchu).

Akumulatory AGM – skrót AGM (Absorbent Glass Mat) oznacza akumulator z matami separującymi wykonanymi z mikrowłókien szklanych bądź włókna pochłaniającego elektrolit. Akumulatory tego typu wykorzystuje się w pojazdach które wymagają stałego napięcia na podzespołach pojazdu( sterownik, radio czy nadajniki) , posiadają system Start-Stop czy systemy odzyskiwania energii ( rekuperacji) podczas hamowania. Ich podstawowa zaleta to kilkukrotnie zwiększona wydajność względem klasycznego akumulatora , podwyższona odporność na wstrząsy czy wycieki oraz niska oporność wewnętrzna (możliwość obrotu napięciem). Do Minusów należy zaliczyć nie wątpliwie znacznie wyższą cenę zakupu oraz wrażliwość na przeładowanie oraz wysokie temperatury. Wrażliwość na temperaturę powoduje, że baterie typu AGM montuje się głównie w bagażniku bądź pod fotelami.
Akumulator EFB/AFB/ECM – akumulatory o wydłużonej wytrzymałości, skonstruowane w taki sposób by maksymalnie zwiększyć ilość elektrolitu oraz wykorzystujące materiały do konstrukcji ogniw takie jak stopy ołowiu, wapnia i cyny. Z zalet tego typu akumulatorów trzeba wymienić możliwość stosowania zamiennie z akumulatorami ołowiowymi ,dwukrotnie dłuższą żywotność oraz możliwość pracy z dużą ilością odbiorników prądu. Jednak ich podstawową wadą jest wysoka czułość na głębokie rozładowania.

Jak właściwie dobrać Akumulator?

Dobrze dobrany Akumulator to gwarancja rozruchu oraz poprawnego funkcjonowania naszego wozu każdego poranka. Jak to zrobić ? Oto Kilka porad.
1. Wymiary – podstawowa informacja która ma dla nas znaczenie to rozmiary akumulatora. Często pojazdy są tak konstruowane aby minimalizować puste przestrzenie pod maską. Wymusza to stosowanie akumulatora tylko i wyłącznie o konkretnych wymiarach.

2.Biegunowość – umiejscowienie biegunów w akumulatorze ma ogromne znaczenie chociażby ze względu na fakt, że instalacja elektryczna w naszych pojazdach jest często tak zabudowana by akumulator pasował wyłącznie w jednej pozycji.

3.Parametry Mocy – Każdy z pojazdów ma wg producentów określone parametry pojemności ( Parametr- Ah) oraz prądu rozruchowego (Parametr – A).  Należy stosować wyłącznie akumulatory o parametrach ustalonych przez producenta pojazdu. Stosowanie nieodpowiednich baterii nie jest pożądane, ze względu na to, że producent ustalając parametry chce zapewnić optimum pomiędzy właściwym rozruchem, nawet w bardziej ekstremalnych warunkach, a trwałością i żywotnością akumulatora.

Spełniając te trzy warunki oraz mając sprawny układ wytwarzania prądu możemy być pewni, że akumulator posłuży nam przez długie lata.