Osprzęt elektryczny silnika - motopiema.pl
ACURA / NSX / 3.0
  1. « Wróc do  motopiema.pl
  2. « Wróc do  Silnik
  3. Osprzęt elektryczny silnika
Kategorie

Osprzęt elektryczny silnika do ACURA NSX 3.0 (201[kW] 274[KM])

Strona: z 1

Filtruj wg. producentów

Zaznacz wszystkich

CZUJNIK TEMPERATURY WODY FACET 7.3198

Czujnik, temperatura oleju

Kod produktu: 7.3198/FAC

Producent: FACET

Wymiar gwintu: M12x1,5 Rozmiar klucza: 19
Kod silnika: C30A3
Wymiar gwintu: M12x1,5 Rozmiar klucza: 19
49,64 zł
brutto / SZT.
Dostępny

Duża ilość

CZUJNIK TEMPERATURY WODY FACET 7.3052

Czujnik, temperatura płynu chłodzącego

Kod produktu: 7.3052/FAC

Producent: FACET

Wymiar gwintu: 1/8 GAS Rozmiar klucza: 13
Kod silnika: C30A3
Wymiar gwintu: 1/8 GAS Rozmiar klucza: 13
14,02 zł
brutto / SZT.
Dostępny

Mała ilość

CZUJNIK TEMP. WODY HONDA EPS 1.830.052

Czujnik, temperatura płynu chłodzącego

Kod produktu: 1-830-052

Producent: EPS

Wymiar gwintu: 1/8 GAS Rozmiar klucza: 13
Kod silnika: C30A3
Wymiar gwintu: 1/8 GAS Rozmiar klucza: 13
24,34 zł
brutto / SZT.
Dostępny

Mała ilość

CZUJNIK TEMP. WODY HONDA EPS 1.830.198

Czujnik, temperatura oleju

Kod produktu: 1-830-198

Producent: EPS

Wymiar gwintu: M12x1,5 Rozmiar klucza: 19
Kod silnika: C30A3
Wymiar gwintu: M12x1,5 Rozmiar klucza: 19
65,61 zł
brutto / SZT.
Dostępny

Mała ilość

CZUJNIK CISNIENIA OLEJU NISSAN FAE 10610

Włącznik ciśnieniowy oleju

Kod produktu: 10610/FAE

Producent: FAE

Wymiar gwintu: 1/8x28 BSP Ciśnienie załączania [bar]: 0,30
Część pasuje do wybranego pojazdu
Wymiar gwintu: 1/8x28 BSP Ciśnienie załączania [bar]: 0,30
12,42 zł
brutto / SZT.
Dostępny

Mała ilość

CZUJNIK CISNIENIA OLEJU NISSAN FACET 7.0014

Włącznik ciśnieniowy oleju

Kod produktu: 7.0014/FAC

Producent: FACET

Ciśnienie [bar]: 0,40 Wymiar gwintu: 1/8 GAS Rozmiar klucza: 24
Kod silnika: C30A3
Ciśnienie [bar]: 0,40 Wymiar gwintu: 1/8 GAS Rozmiar klucza: 24
10,27 zł
brutto / SZT.
Dostępny

Mała ilość

CZESCI SAMOCHODOWE HONDA ACCORD/ CIVIC/ CRX SZT VEMO VEMO V26-72-0002

Czujnik, temperatura płynu chłodzącego

Kod produktu: VM V26-72-0002

Producent: VEMO

Ciężar [kg]: 0,03351 Szerokość opakowania [cm]: 4 Wysokość opakowania [cm]: 6,7
Kod silnika: C30A3
Ciężar [kg]: 0,03351 Szerokość opakowania [cm]: 4 Wysokość opakowania [cm]: 6,7
0,00 zł
brutto / SZT.
Niedostępny

CZESCI SAMOCHODOWE KIA PRIDE/ BESTA/ SZT VEMO VEMO V53-72-0006

Czujnik, temperatura płynu chłodzącego

Kod produktu: VM V53-72-0006

Producent: VEMO

Ciężar [kg]: 0,02072 Szerokość opakowania [cm]: 5,8 Wysokość opakowania [cm]: 3,3
Część pasuje do wybranego pojazdu
Ciężar [kg]: 0,02072 Szerokość opakowania [cm]: 5,8 Wysokość opakowania [cm]: 3,3
0,00 zł
brutto / SZT.
Niedostępny

CZUJNIK TEMP.WODY CALORSTAT BY VERNET WS2559

Czujnik, temperatura płynu chłodzącego

Kod produktu: WS2559/VER

Producent: CALORSTAT BY VERNET

Wymiar gwintu: 1/8x28 BSPT
Część pasuje do wybranego pojazdu
Wymiar gwintu: 1/8x28 BSPT
0,00 zł
brutto / SZT.
Niedostępny

CZUJNIK TEMP SILNIKA WODY FA 7.3052 CZUJNIK TEMP SILNIKA WODY EPS 1.830.052 - HONDACIVIC/ACCORD/PRELUDE/CONCERTO/HR-V ROVER 41 SZT KW KW 530 052

Czujnik, temperatura płynu chłodzącego

Kod produktu: KW 530052

Producent: KW

Wymiar gwintu: 1/8 GAS Rozmiar klucza: 13
Kod silnika: C30A3
Wymiar gwintu: 1/8 GAS Rozmiar klucza: 13
0,00 zł
brutto / SZT.
Niedostępny

CZUJNIK TEMP SILNIKA WODY FA 7.3198 CZUJNIK TEMP SILNIKA WODY EPS 1.830.198 - HONDA 2,0/2,2 CIVIC 1,4/1,5/1,6 HRV 1,6 PRELUDE SZT KW KW 530 198

Czujnik, temperatura oleju

Kod produktu: KW 530198

Producent: KW

Wymiar gwintu: M12x1,5 Rozmiar klucza: 19
Kod silnika: C30A3
Wymiar gwintu: M12x1,5 Rozmiar klucza: 19
0,00 zł
brutto / SZT.
Niedostępny

CZUJNIK CISNIENIA OLEJU HONDA - NISSAN - SUZUKI ERA 330006

Włącznik ciśnieniowy oleju

Kod produktu: ERA 330006

Producent: ERA

Część pasuje do wybranego pojazdu
0,00 zł
brutto / SZT.
Niedostępny

CZESCI SAMOCHODOWE TOYOTA/CHERY/KIA/HONDA/NISSAN/SUZUKI/LEXUS/ACURA/MAZDA/PROTON/SUBARU/DAIHATSU/MITSUBISHI/HYUNDAI SZT NIPPARTS NIPPARTS J5614001

Włącznik ciśnieniowy oleju

Kod produktu: J5614001

Producent: NIPPARTS

Ciśnienie [bar]: 0,4 Wymiar gwintu: 1/8-GAS Rozmiar klucza: 24 MM
Część pasuje do wybranego pojazdu
Ciśnienie [bar]: 0,4 Wymiar gwintu: 1/8-GAS Rozmiar klucza: 24 MM
0,00 zł
brutto / SZT.
Niedostępny

CZUJNIK CISNIENIA OLEJU FA 7.0014 CZUJNIK CISNIENIA OLEJU- EPS 1.800.014 - HONDA ACCORD 2,3/2,7 93- MAZDA626 1,8/2,0 -89 ROV SZT KW KW 500 014

Włącznik ciśnieniowy oleju

Kod produktu: KW 500014

Producent: KW

Ciśnienie [bar]: 0,40 Wymiar gwintu: 1/8 GAS Rozmiar klucza: 24
Kod silnika: C30A3
Ciśnienie [bar]: 0,40 Wymiar gwintu: 1/8 GAS Rozmiar klucza: 24
0,00 zł
brutto / SZT.
Niedostępny
Strona: z 1

Czujnik przepływu powietrza (przepływomierz)

Jego głównym zadaniem jest pomiar powietrza zasilanego przez silnik. Jest to nie zbędne aby sterownik prawidłowo dobrał odpowiednią ilość paliwa potrzebna do spalania mieszanki w cylindrze. Jest to również niezwykle ważne aby zachować normy emisji spalin na najwyższym poziomie. Niezbędnym jest tutaj uzyskanie składu stechiometrycznego mieszanki paliwowo-powietrznej.

Aby uzyskać najmniejszą misję toksycznych składników spalin konieczne jest uzyskanie składu stechiometrycznego mieszanki paliwowo-powietrznej. Tylko w takich warunkach zachowana jest prawidłowa praca reaktora katalitycznego, potocznie zwanego katalizatorem. Uzyskanie minimalnej emisji toksycznych składników w spalinach występuje tylko w określonym przedziale, z reguły gdy lambda (współczynnik masy powietrza do paliwa) zachowana jest w przedziale 0,97 – 1,03. Dzięki przepływomierzowi skład mieszanki sterowany jest w określonym przedziale, a to pociąga za sobą prawidłową pracę katalizatora. Utrzymywanie składu mieszanki w przedziale stechiometrycznym pozwala na osiągnięcie maksymalnej skuteczności przebiegu procesu dopalania toksycznych składników spalin w katalizatorze. Niesprawności związane z pracą przepływomierza mają znaczący wpływ na pracę silnika oraz na proces dopalania w układzie wydechowym.

Ze względu na fakt, iż czujnik przepływu powietrza jest bardzo czułym element, należy nie dopuścić do jego błędnych wskazań lub uszkodzenia. Zanieczyszczenia, które nie zostaną wyłapane przez filtr powietrza lub przez nieszczelną obudowę filtra lub przewodów dolotowych mogą znacząco wpłynąć na wskazania czujnika. Główne z nich to wilgoć, mgła olejowa lub cząstki stałe występujące w powietrzu zasysanym. Efektem tego mogą być błędne wskazania masy powietrza, co może prowadzić do złego sterowania ilością paliwa podawanego do kolektora dolotowego lub bezpośrednio do komory spalania. Ekstremalnym przypadkiem może być uszkodzenie czujnika i „wejście” silnika w tryb awaryjny.

Gdy wstępują niepoprawne pomiary czujnika, czego efektem może być wyświetlenie się kontrolki „check engine”, należy dokonać diagnostyki układu. Gdy pojawiające się usterki mogą świadczyć o uszkodzeniu czujnika, należy wymienić go na nowy. Pamiętajmy wymiana przepływomierza, mimo że jest to prosta czynność, może nastręczyć wielu problemów. Często zdarza się, że już podczas wymiany przepływomierza dochodzi do jego nieodwracalnego uszkodzenia. Wszelkie czynności związane z wymianą czujnika przepływu powietrza należy zlecić  w renomowanym warsztacie.

 

Nieprawidłowa praca przepływomierza skutkuje niepoprawnym doborem ilości paliwa do powietrza. Efektem tego pojawia się mieszanka uboga (zbyt mało paliwa)lub mieszanka bogata (zbyt dużo paliwa). To może powodować występowanie:

- powstanie braku zapłonu mieszanki w komorze spalania oraz przedostanie się niespalonego paliwa do układu wylotowego

- osłabienie mocy silnika

- niestabilna praca silnika na biegu jałowym oraz na podwyższonych obrotach

- powstawanie stuków w silniku

- nadmierna emisja toksycznych składników spalin

 

Zadanie przepływomierza

Przepływomierz, zwany również czujnikiem masy powietrza, znajduje się w układzie dolotowym silników wysokoprężnych i benzynowych, pomiędzy filtrem powietrza a kolektorem dolotowym. Oczywiście pomiędzy filtrem a kolektorem mogą występować również inne podzespoły, takie jak przewody, sprężarka, turbina, intercooler. Jego głównym zadaniem jest dostarczenie informacji do sterownika silnika odnośnie ilości zasysanego powietrza do silnika, a na tej podstawie wyliczana jest potrzebna ilość paliwa.

 

Rodzaje miernika masy powietrza (przepływomierza):

- przepływomierz wykorzystujący system gorącego drutu

- przepływomierza wykorzystujące system gorącego filmu