Pompa paliwa - motopiema.pl
ACURA / NSX / 3.0
  1. « Wróc do  motopiema.pl
  2. « Wróc do  Układ zasilania paliwem
  3. « Wróc do  Pompa paliwa / dodatki
  4. Pompa paliwa
Kategorie

Pompa paliwa do ACURA NSX 3.0 (201[kW] 274[KM])

Strona: z 1

Filtruj wg. producentów

Zaznacz wszystkich

POMPA PALIWA POMPA PALIWA J1602060 SZT NIPPARTS NIPPARTS J1602060

Pompa paliwa

Kod produktu: J1602060

Producent: NIPPARTS

Napięcie [V]: 12 Ciśnienie [bar]: 3,5 Tryb pracy: elektryczny Ilość połączeń: 2
dla numeru OE: 17040S04G30
Napięcie [V]: 12 Ciśnienie [bar]: 3,5 Tryb pracy: elektryczny Ilość połączeń: 2
0,00 zł
brutto / SZT.
Niedostępny
Strona: z 1

Pompa Paliwa

Niemal wszystkie pojazdy poruszające się na świecie potrzebują paliwa, aby sprawnie się przemieszczać. Dzisiejsza technologia pozwala na korzystanie z paliw stałych, gazowych oraz płynnych. Te ostatnie by dostać się do jednostki napędowej często muszą przebyć długą drogę, przebiegającą ze zbiornika, poprzez sieć przewodów, do silnika. Tu z pomocą przychodzi pompa paliwa. Jest to nic innego jak urządzenie tłoczące, które dostarcza paliwo pod odpowiednim ciśnieniem do jednostki napędowej.
Pompy paliwa można ogólnie podzielić na elektryczne oraz mechaniczne. Te pierwsze jak nazwa wskazuje, to pompy, które działają wyłącznie po dostarczeniu energii elektrycznej. Mechaniczne zaś napędzane są z wałka bądź za pomocą paska przez samą jednostkę napędową. Kolejne kryterium to podział na pompy niskiego oraz wysokiego ciśnienia. Tutaj sprawa jest banalnie prosta. Pompy Paliwa niskiego ciśnienia, to takie, które generują maksymalnie kilkanaście Bar ciśnienia roboczego , wysokiego ciśnienia zaś o rząd wielkości więcej.

Umiejscowienie pompy paliwa zależy w głównej mierze od rodzaju pompy oraz rodzaju jednostki napędowej. Większość pojazdów napędzanych benzynowymi jednostkami posiadają pompy paliwa w tylnej części pojazdu, bardzo często w zbiorniku paliwa. Starsze jednostki posiadały także pompy zewnętrzne, umiejscowione na lub obok zbiornika paliwa. Silniki wysokoprężne natomiast, zarówno starszej i nowszej generacji, posiadają różnego typu pompy zamontowane na jednostce napędowej. Chodzi tu głównie o pompy rotacyjne ( np. stare Tdi) bądź pompy wysokiego ciśnienia w jednostkach common rail. Jednostki wysokoprężne z pompowtyskiwaczami ze względów konstrukcyjnych posiadają dodatkowo pompę w zbiorniku paliwa.

Możliwe awarie pompy paliwa

Jak rozpoznać, że jest coś nie tak z pompą paliwową? Najczęstsza awaria to zbyt niskie ciśnienie wytwarzane przez pompę paliwa. Objawia się często spadkiem mocy i utratę dynamiki pojazdu, utrudnionym rozruchem bądź unieruchomieniem pojazdu. Jak rozpoznać, że powodem problemów z rozruchem może być pompa? W przypadku aut z pompą w baku, najłatwiej nasłuchiwać czy z okolic zbiornika ( który na ogół znajduję się pod tylną kanapą) dobiega dźwięk lekkiego pisku bądź buczenia, czy też jest głucha cisza. Gdy nie dochodzi żaden odgłos, można domniemywać o niesprawności pompy. W przypadku pomp elektrycznych nie stosuje się ich regeneracji. Z reguły wymiana się część na nową. Inaczej ma się sprawa w przypadku pomp w silnikach diesla. Ich awarie to zwykle obniżona wydajność, ale diagnostyka jest nieco trudniejsza. Często ciężko ustalić czy w danym momencie pompa działa w warunkach pełnej wydajności. Konieczna jest tutaj specjalistyczna diagnostyka lub bezpośredni pomiar na urządzeniu zewnętrznym. Pompy te, z reguły nadają się do regeneracji, lecz koszt napraw bywa wysoki.