Tarcza hamulcowa - motopiema.pl
ACURA / NSX / 3.0
  1. « Wróc do  motopiema.pl
  2. « Wróc do  Układ hamulcowy
  3. « Wróc do  Hamulce tarczowe
  4. Tarcza hamulcowa
Kategorie

Tarcza hamulcowa do ACURA NSX 3.0 (201[kW] 274[KM])

Strona: z 1

Filtruj wg. producentów

Zaznacz wszystkich

TARCZA HAM.HONDA PRELUDE DELPHI BG2815

Tarcza hamulcowa

Kod produktu: BG2815/DEL

Producent: DELPHI

średnica [mm]: 282 Typ tarczy hamulcowej: wentylowany Grubość tarczy hamulcowej [mm]: 23 Minimalna grubość [mm]: 21 Ilość otworów: 4 średnica otworu centrującego [mm]: 64 Specyfikacje asortymentowa: przykręcany Głębokość [mm]: 48 Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: ze śrubami spełnia normę badań: R90 Approved
Rok prod. od: 1990.07 Strona zabudowy: Oś przednia
średnica [mm]: 282 Typ tarczy hamulcowej: wentylowany Grubość tarczy hamulcowej [mm]: 23 Minimalna grubość [mm]: 21 Ilość otworów: 4 średnica otworu centrującego [mm]: 64 Specyfikacje asortymentowa: przykręcany Głębokość [mm]: 48 Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: ze śrubami spełnia normę badań: R90 Approved
120,58 zł
brutto / SZT.
Dostępny

Mała ilość

TARCZA HAM. HONDA P. PRELUDE SBS 1815202622

Tarcza hamulcowa

Kod produktu: 1815202622

Producent: SBS

Felga, ilość otworów: 5,00 średnica [mm]: 282 Wysokość [mm]: 47,2 Typ tarczy hamulcowej: wentylowany Grubość tarczy hamulcowej [mm]: 23 Minimalna grubość [mm]: 21 średnica otworu centrującego [mm]: 70,1
Rok prod. od: 1990.07 Strona zabudowy: Oś przednia
Felga, ilość otworów: 5,00 średnica [mm]: 282 Wysokość [mm]: 47,2 Typ tarczy hamulcowej: wentylowany Grubość tarczy hamulcowej [mm]: 23 Minimalna grubość [mm]: 21 średnica otworu centrującego [mm]: 70,1
0,00 zł
brutto / SZT.
Niedostępny
Strona: z 1

Tarcza hamulcowa.

Tarcza hamulcowa przy współpracy z klockami hamulcowymi w wyniku tarcia zapewnia przekształcenie energii kinetyczną w energię cieplną. Dzięki temu kierowca reguluje prędkość pojazdu.

Tarcze hamulcowe narażone są na duże obciążenia mechaniczne i termiczne. Dodatkowo czynniki zewnętrzne, takie jak błoto, woda i zanieczyszczena mają również wpływ na kondycję tarczy, powodując jej zużycie. Gdy podczas użytkowania pojazdu zostanie osiągnięta minimalna grubość tarczy, należy ją bezwzględnie wymienić. To jedyna metoda, aby zapewnić niezawodne działanie układu hamulcowego.

Tarcza hamulcowa jest bardzo ważną częścią układu hamulcowego. Podczas procesu hamowania energia kinetyczna pojazdu zamieniana jest na energię cieplną, poprzez tarcie między klockami hamulcowymi a tarczą hamulcową. Wytwarzany moment hamujący  przenoszony jestna piastę koła, a co za tym idziena felgę. obręcz. Powoduje to zmniejszenie prędkości pojazdu.

Tarcza hamulcowa działa jak wymiennik ciepła. Podczas hamowania generowane ciepło, które jest akumulowane w tarczy, przekazywane do otaczającego powietrza. Aby zapobiec uszkodzeniom termicznym tarczy ciepło powinno być jak najszybciej przekazane do toczenia.

Wyróżniamy następujące rodzaje tarcz hamulcowych:

  • tarcze jednolite -> standardowe
  • wentylowane tarcze hamulcowe -> zapewniaja lepsze odprowadzenie ciepła
  • tarczee perforowane/ rowkowe / z nacięciami - > najlepsze chłodzenie, możliwy hałas podczas hamowania

Materiały stosowane na tarcze hamulcowe muszą odpowiadać wysokim wymaganiom:

  •     odporność na obciążenia mechaniczne wywołane siłami ściskającymi i rozciągającymi podczas hamowania
  •     odporność na działanie sił odśrodkowych przy wysokich prędkościach obrotowych kół
  •     wytrzymać na obciążenia termiczne

Tarcze hamulcowe mogą być wykonane z różnych materiałów, głównie występują tarcze żeliwne oraz ceramiczne.