Amortyzator - motopiema.pl
ACURA / NSX targa (NA1) / 3.0
  1. « Wróc do  motopiema.pl
  2. « Wróc do  Zawieszenie / tłumienie
  3. Amortyzator
Kategorie

Amortyzator do ACURA NSX targa (NA1) 3.0 (201[kW] 273[KM])

Strona: z 1

Filtruj wg. producentów

Zaznacz wszystkich

ACURA NSX PRZOD BILSTEIN 24-016636

Amortyzator

Kod produktu: BIL 24-016636

Producent: BILSTEIN

Strona zabudowy: Oś przednia Rodzaj amortyzatorów: Ciśnienie gazu Typ amortyzatora: amortyzator podtrzymujący sprężynę Sposób mocowania amortyzatora: dolne oko Sposób mocowania amortyzatora: górny trzon
Typ modelu: Heavy Duty Podwozie: dla pojazdów z zawieszeniem standardowym
Strona zabudowy: Oś przednia Rodzaj amortyzatorów: Ciśnienie gazu Typ amortyzatora: amortyzator podtrzymujący sprężynę Sposób mocowania amortyzatora: dolne oko Sposób mocowania amortyzatora: górny trzon
0,00 zł
brutto / SZT.
Niedostępny

HONDA NSX KABRIOLET NA TYL BILSTEIN 24-016650

Amortyzator

Kod produktu: BIL 24-016650

Producent: BILSTEIN

Strona zabudowy: Oś tylna Rodzaj amortyzatorów: Ciśnienie gazu Typ amortyzatora: amortyzator podtrzymujący sprężynę Sposób mocowania amortyzatora: dolne oko Sposób mocowania amortyzatora: górny trzon
Typ modelu: Heavy Duty Podwozie: dla pojazdów z zawieszeniem standardowym
Strona zabudowy: Oś tylna Rodzaj amortyzatorów: Ciśnienie gazu Typ amortyzatora: amortyzator podtrzymujący sprężynę Sposób mocowania amortyzatora: dolne oko Sposób mocowania amortyzatora: górny trzon
0,00 zł
brutto / SZT.
Niedostępny
Strona: z 1

Amortyzatory

Amortyzator to element zawieszenia, mający ogromny wpływ na układ jezdny, a co za tym idzie na odczucia kierowcy i pasażerów podczas jazdy pojazdem.

Jak działa amortyzator?

Amortyzator ma za zadanie minimalizowanie działających sił udarowych, pochodzących od podłoża po jakim jedzie pojazd. Dzięki niemu koło ma stały  kontakt z nawierzchnią, co jest niezmiernie ważne podczas prowadzenia pojazdu, zachowując kierowalność pojazdu.

Praca amortyzatora polega na możliwie sprawnym wciśnięciu tłoczyska do cylindra podczas ugięcia zawieszenia. Z reguły ruch ten odbywa się bez znacznych oporów. Dopiero wyjście tłoczyska z cylindra prowadzi do wzrostu siły tłumienia w amortyzatorze. Dzieje się tak, iż zawory hydrauliczne wewnątrz amortyzatora, odpowiednio otwierają i zamykają się. Praca taka jest wymuszona, abyśmy komfortowo i bezpiecznie podróżowali. Gdyby siła tłumienia była duża podczas ugięcia zawieszenia (gdy koło wchodzi do nadwozia) mielibyśmy odczucie jakbyśmy jechali sztywnym pojazdem. Oczywiście charakterystyka tłumienia amortyzatora jest zależna od rodzaju zawieszenia. Amortyzator absorbuje nierówności podłoża oraz drgania sprężyn zawieszenia.

Pamiętajmy, iż mimo gdy elementy zawieszenia takie jak : tuleje, wahacze, sworznie , końcówki drążków kierowniczych, są sprawne, to uszkodzony amortyzator może doprowadzić do utraty kierowalności pojazdu.

Zużycie amortyzatorów można wykryć:

- organoleptycznie, czyli podskakiwanie pojazdu podczas jazdy po nierównościach (dobijanie amortyzatorów), mocne nurkowanie podczas hamownia, wycieki, wydłużenie drogi hamowania

- podczas badania technicznego pojazdu na stacji kontroli pojazdów.

Kiedy wymienić amortyzatory?

Producenci zgodnie zakładają, iż należy sprawdzać stan amortyzatorów co ok. 20 tys. km oraz niezwłocznie je wymienić po przejechaniu ok. 80 tys.km.  Oczywiście w momencie ich uszkodzenia przedewszystkim. Powinny być zawsze wymieniane parami na osi, aby zachować tą samą charakterystykę pracy amortyzatora na kołach tej samej osi.