Pompa wodna - motopiema.pl
ACURA / MDX (YD3) / 3.5 iVtec AWD
  1. « Wróc do  motopiema.pl
  2. « Wróc do  Chłodzenie
  3. « Wróc do  Pompy wodne / uszczelki
  4. Pompa wodna
Kategorie

Pompa wodna do ACURA MDX (YD3) 3.5 iVtec AWD (213[kW] 290[KM])

Strona: z 1

Filtruj wg. producentów

Zaznacz wszystkich

POMPA WODY HONDA HEPU P7579

Pompa wodna

Kod produktu: P7579/HPU

Producent: HEPU

Tryb pracy: mechaniczne Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Koło pasowe wciskane
Część pasuje do wybranego pojazdu
Tryb pracy: mechaniczne Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Koło pasowe wciskane
0,00 zł
brutto / SZT.
Niedostępny

POMPA WODY HONDA LEGEND IV/PILOT SIL. 3.5/3.7 V6 SZT AIRTEX MULTILINIA AIRTEX 9470

Pompa wodna

Kod produktu: AIR 9470

Producent: AIRTEX

Ciężar [kg]: 1,28
Część pasuje do wybranego pojazdu
Ciężar [kg]: 1,28
0,00 zł
brutto / SZT.
Niedostępny
Strona: z 1

Układ rozrządu to serce naszego silnika. Jego prawidłowa i bezawaryjna praca jest bardzo ważna dla funkcjonowania jednostki napędowej. W skład układu rozrządu wchodzą: rolki, napinacze, paski, łańcuchy, ślizgi oraz w znakomitej większości układów pompy cieczy chłodzącej (potocznie pompy wody). Wychodząc na przeciw producenci proponują kompletne zestawy rozrządu, w skład których wchodzą również pompy cieczy chłodzącej. Takie zestawy pozwalają w ostatecznym rozrachunku pominąć kolejną wizytę w warsztacie, a tym samym zaoszczędzić koszty i czas wymiany rozrządu. Często można usłyszeć od mechaników, iż skoro pompa wody nie "leje" to po co ją ruszać. Nic bardziej mylnego, ponieważ łożysko pompy wody może już być znacznie nadwyrężone, co może skutkować rozszczelnieniem się pompy. Dlatego ważne jest aby bezwzględnie zawsze wymieniać pompę wody, nawet gdy jest napędzana od paska napędu podzespołów a nie od paska rozrządu.

Należy pamiętać, że każda część układu rozrządu może ulec awarii. Dlatego aby do tego nie dopuścić, należy przestrzegać zaleceń producentów odnośnie interwałów wymian układu. Ważnym jest aby wymienić wszystkie części, ponieważ każda najmniejsza część może mieć wpływ na bezawaryjną pracę silnika. Nie kupujmy produktów z niskiej półki cenowej, ponieważ odbija się to na trwałości całego układu.

Problemy układu rozrządu.

Do głównych problemów mogących się pojawić podczas prawidłowej eksploatacji naszego pojazdu, to:

  • starzenie się (pękanie) i naciąganie się paska
  • uszkodzenie łożysk rolek prowadzących oraz napinających
  • naciąganie się łańcucha rozrządu
  • wycieranie się ślizgów prowadzących łańcuch
  • uszkodzenie napinaczy hydraulicznych

 

Kiedy wymienić rozrząd?

Zgodnie z zaleceniami producentów pojazdów układy rozrządu powinno się wymienić przy odpowiednim interwale czasowym (np. 5 - 6 lat) lub przebiegowym (np. 60000 - 120000 - 150000 - 200000 km). Należy bezwzględnie stosować się do zalecanych interwałów, a nawet można skrócić okres pomiędzy kolejnymi wymianami. Dzięki temu będziemy spokojni o stan naszej jednostki napędowej.