Sprzęgło / części montażowe - motopiema.pl
ACURA / MDX (YD3) / 3.5 AWD
  1. « Wróc do  motopiema.pl
  2. Sprzęgło / części montażowe
Kategorie

Sprzęgło / części montażowe do ACURA MDX (YD3) 3.5 AWD (215[kW] 292[KM])

Strona: z 1

Filtruj wg. producentów

Zaznacz wszystkich

PŁYN HAMULCOWY DOT4 5L FEBI BILSTEIN 21754

Płyn hamulcowy

Kod produktu: 21754/FEB

Producent: FEBI BILSTEIN

Ciężar [kg]: 5,607 Pojemność [litr]: 5 Ilość: 4 specyfikacja: DOT 4 uwzględnić informację serwisową:
Część pasuje do wybranego pojazdu
Ciężar [kg]: 5,607 Pojemność [litr]: 5 Ilość: 4 specyfikacja: DOT 4 uwzględnić informację serwisową:
92,82 zł
brutto / SZT.
Dostępny

Duża ilość

PŁYN HAMULCOWY DOT4 1L FEBI BILSTEIN 26461

Płyn hamulcowy

Kod produktu: 26461/FEB

Producent: FEBI BILSTEIN

Ciężar [kg]: 1,139 Pojemność [litr]: 1 Ilość: 20 specyfikacja: DOT 4 uwzględnić informację serwisową:
Część pasuje do wybranego pojazdu
Ciężar [kg]: 1,139 Pojemność [litr]: 1 Ilość: 20 specyfikacja: DOT 4 uwzględnić informację serwisową:
20,23 zł
brutto / SZT.
Dostępny

Duża ilość

PŁYN HAMULCOWY DOT4 250ML FEBI BILSTEIN 26746

Płyn hamulcowy

Kod produktu: 26746/FEB

Producent: FEBI BILSTEIN

Ciężar [kg]: 0,301 Pojemność [litr]: 0,25 Ilość: 24 specyfikacja: DOT 4 uwzględnić informację serwisową:
Część pasuje do wybranego pojazdu
Ciężar [kg]: 0,301 Pojemność [litr]: 0,25 Ilość: 24 specyfikacja: DOT 4 uwzględnić informację serwisową:
8,50 zł
brutto / SZT.
Dostępny

Duża ilość

PLYN HAMULCOWY DOT-4 VW/AUDI 1L SWAG SWAG 30 92 6461

Płyn hamulcowy

Kod produktu: SW 30926461

Producent: SWAG

Ciężar [kg]: 1,188 Pojemność [litr]: 1 Ilość: 1 specyfikacja: DOT 4 uwzględnić informację serwisową:
Część pasuje do wybranego pojazdu
Ciężar [kg]: 1,188 Pojemność [litr]: 1 Ilość: 1 specyfikacja: DOT 4 uwzględnić informację serwisową:
23,55 zł
brutto / SZT.
Dostępny

Mała ilość

PLYN HAM. 5L SWAG 10 92 1754

Płyn hamulcowy

Kod produktu: SW 10921754

Producent: SWAG

Ciężar [kg]: 6,0 Pojemność [litr]: 5 Ilość: 1 specyfikacja: DOT 4 uwzględnić informację serwisową:
Część pasuje do wybranego pojazdu
Ciężar [kg]: 6,0 Pojemność [litr]: 5 Ilość: 1 specyfikacja: DOT 4 uwzględnić informację serwisową:
0,00 zł
brutto / SZT.
Niedostępny

INNE- CRANKSHAFT SEAL SWAG 99 90 0001

Płyn hamulcowy

Kod produktu: SW 99900001

Producent: SWAG

Ciężar [kg]: 0,3 Pojemność [litr]: 0,25 Ilość: 40 specyfikacja: DOT 4 uwzględnić informację serwisową:
Część pasuje do wybranego pojazdu
Ciężar [kg]: 0,3 Pojemność [litr]: 0,25 Ilość: 40 specyfikacja: DOT 4 uwzględnić informację serwisową:
0,00 zł
brutto / SZT.
Niedostępny
Strona: z 1

Sprzęgło / części montażowe.

Zestaw kompletnego sprzęgła wraz z elemntami współpracującymi składa się z:

  • koła zamachowego
  • docisku sprzęgła
  • tarczy sprzęgła
  • sprężyny talerzowej
  • wysprzęglika z łożyskiem oporowym
  • pompy hydraulicznej
  • płyn hydrauliczny

Główne zadania sprzęgła podczas pracy w układzie napędowym pojazdu, to : możliwość odłączenia układu napędowego od silnika podczas zmany biegów lub na postoju, pzenoszenie momentu napędowego w sposób płynny niepowodujący nadmiernych szarpnięć, tłumienie drgań i szarpnięć generowanych pracą silnika, ochrona skrzyni oraz układu napędowego przed przeciążeniami.

Sprzęgła występują w klasycznych mechanicznych, manualnych oraz automatycznych skrzyniach biegów.

 

Koło zamachowe

Koło zamachowe jest to element układu przeniesienia napędu bezpośrednio łączący silnik oraz skrzynię biegów. Połączenie to realizowane jest poprzez elementy sprzęgła.

Jego głównym zadaniem jest przekazywanie momentu obrotowego wytwarzanego przez slinik na elementy sprzęgła oraz reszte układów przeniesienia napędu.

Aktualnie występuja dwumasowe koła zamachowe, rzadziej jednomasowe. Podyktowane jest to możliwoscią bardziej równomiernego przekazywanai sił napędowych.

 

Docisk sprzęgła

Jest to element, który satnowi niejako obudowę (korpus) sprzęgła. Jej głównym elementem to właśnie tarcza dociskowa, która dociska tarczę sprzęgłową do koła zamachowego, za pośrednictwem siły wywieranej przez sprężynę talerzową.

 

 

 

Tarcza sprzęgła

Tarcza sprzęgła wposażona jest w materiały (okładziny) cierne, zamontowano po obu stronach oraz tłumików drgań skrętnych. Z jednej strony tarcza sprzęgłowa dociskana jest do tarczy dociskowej, a z drugiej do koła zamachowego. Dzięki temu przenosi ona moment obrotowy, generowany przez silnik, na pozostałe elementy układu napędowego, a konkretnie do skrzyni. Okładziny cierne muszą charakteryzować się dużą odpornościa termiczną, zdolnością do przenoszenia siły, odpornością naczynniki mechaniczne. Ponadto praca tarczy sprzęgłowej nie powinna generować nadmiernych hałasów. Aby zadania te mogły zostać spełnione, na materiały cierne stosuje się włókna szklane, włókna węglowe, spieki, włókna poliamidowe. Tłumiki drgań skrętnych pełnią rolę hamulca uślizgu tarczy sprzęgłowej ora zminimalizują wibracje podczas przenoszenia momentu.

 

Łożysko oporowe z wysprzęglikiem

Łożyko oporwe to nic innego jak łożysko kulkowe poruszające się na wałku sprzęgłowym. Przy włączaniu lub przełączaniu biegów łożysko napiera na sprężyne talerzową, a ta oddziaływując na tarczę dociskową, pozwala na rozłączenie układu.

 

Pompa hydrauliczna

Jest to element, który przenosi siłę z pedału sprzęgła wprost na wysprzęglik, a ten przekazuje siłę na sprężynę talerzową.