Osprzęt elektryczny silnika - motopiema.pl
ABARTH / 500 / 595 / 695 (312_) / 1.4 (312.AXD1A)
  1. « Wróc do  motopiema.pl
  2. « Wróc do  Silnik
  3. Osprzęt elektryczny silnika
Kategorie
Strona zabudowy
Filtruj

Osprzęt elektryczny silnika do ABARTH 500 / 595 / 695 (312_) 1.4 (312.AXD1A) (99[kW] 135[KM])

Strona: z 9

Filtruj wg. producentów

Zaznacz wszystkich

CZUJNIK POŁOŻENIA WAŁKA ROZRZ. ALFA MITO/ 500/ PUNTO 0,9/1,2/1,4 02- MAXGEAR 24-0185

Czujnik, pozycja wałka rozrządu

Kod produktu: 24-0185

Producent: MAXGEAR

Kod silnika: 312A1.000
28,17 zł
brutto / SZT.
Dostępny

Duża ilość

CZUJNIK POŁOŻENIA WAŁKA ROZRZ. FIAT 500 1,4 02- BOSCH 0 232 103 097

Czujnik, pozycja wałka rozrządu

Kod produktu: 0232103097/BOS

Producent: BOSCH

TECDOC-Nr silnika: 312 A1.000
72,84 zł
brutto / SZT.
Dostępny

Duża ilość

CZUJNIK CISNIENIA OLEJU ALFA ROMEO FIAT FACET 7.0096

Włącznik ciśnieniowy oleju

Kod produktu: 7.0096/FAC

Producent: FACET

Ciśnienie [bar]: 0,30 Wymiar gwintu: M14x1,5 Rozmiar klucza: 21
Kod silnika: 312 A1.000 Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: bez przewodu
Ciśnienie [bar]: 0,30 Wymiar gwintu: M14x1,5 Rozmiar klucza: 21
13,83 zł
brutto / SZT.
Dostępny

Duża ilość

CZUJNIK POŁOŻENIA WAŁKA ROZRZ. FIAT 500 1,4 02- TRISCAN 8865 15101

Czujnik, pozycja wałka rozrządu

Kod produktu: 886515101

Producent: TRISCAN

Ilość biegunów: 3 Głębokość zabudowy [mm]: 28,1
Część pasuje do wybranego pojazdu
Ilość biegunów: 3 Głębokość zabudowy [mm]: 28,1
126,86 zł
brutto / SZT.
Dostępny

Duża ilość

CZUJNIK CIŚN. OLEJU FIAT CC/SC FEBI BILSTEIN 12228

Włącznik ciśnieniowy oleju

Kod produktu: 12228/FEB

Producent: FEBI BILSTEIN

Ciężar [kg]: 0,03 Gwint zewn. [mm]: M14 x 1,5 Kolor: czarny Rozmiar klucza: 21 Ilość: 1 Ilość połączeń: 1 Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: z pierścieniem uszczelniającym Punkt włączania od [bar]: 0,2 Punkt włączania do [bar]: 0,5
Część pasuje do wybranego pojazdu
Ciężar [kg]: 0,03 Gwint zewn. [mm]: M14 x 1,5 Kolor: czarny Rozmiar klucza: 21 Ilość: 1 Ilość połączeń: 1 Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: z pierścieniem uszczelniającym Punkt włączania od [bar]: 0,2 Punkt włączania do [bar]: 0,5
16,17 zł
brutto / SZT.
Dostępny

Duża ilość

CZUJNIK CIŚN. OLEJU BMW/FIAT/OPEL DELPHI SW90000

Włącznik ciśnieniowy oleju

Kod produktu: SW90000/DEL

Producent: DELPHI

Ciśnienie [bar]: 0,2 Wymiar gwintu: M14x1.5 Kolor: czarny Rozmiar klucza: 21mm Ciśnienie [bar] od: 0,2 Ciśnienie [bar] do: 0,5
Część pasuje do wybranego pojazdu
Ciśnienie [bar]: 0,2 Wymiar gwintu: M14x1.5 Kolor: czarny Rozmiar klucza: 21mm Ciśnienie [bar] od: 0,2 Ciśnienie [bar] do: 0,5
16,63 zł
brutto / SZT.
Dostępny

Duża ilość

CZUJNIK TEMP.SIL.FIAT ALFA DELPHI TS10252

Czujnik, temperatura płynu chłodzącego

Kod produktu: TS10252/DEL

Producent: DELPHI

Wymiar gwintu: M12 Kolor: zielony Rozmiar klucza: 19mm alternatywny zestaw naprawczy: Harness: 9001-923 Ilość podłączonych styków: 2
Część pasuje do wybranego pojazdu
Wymiar gwintu: M12 Kolor: zielony Rozmiar klucza: 19mm alternatywny zestaw naprawczy: Harness: 9001-923 Ilość podłączonych styków: 2
27,04 zł
brutto / SZT.
Dostępny

Duża ilość

SONDA LAMBDA FEBI BILSTEIN 26297

Sonda lambda

Kod produktu: 26297/FEB

Producent: FEBI BILSTEIN

Ciężar [kg]: 0,07 Gwint zewn. [mm]: M18 x 1,5 Rozmiar klucza: 22 Długość przewodu [mm]: 385 Ilość: 1 Liczba przewodów: 4
Część pasuje do wybranego pojazdu
Ciężar [kg]: 0,07 Gwint zewn. [mm]: M18 x 1,5 Rozmiar klucza: 22 Długość przewodu [mm]: 385 Ilość: 1 Liczba przewodów: 4
247,82 zł
brutto / SZT.
Dostępny

Duża ilość

CZUJNIK TEMPERATURY WODY FACET 7.3326

Czujnik, temperatura płynu chłodzącego

Kod produktu: 7.3326/FAC

Producent: FACET

Wymiar gwintu: M12x1,5 Rozmiar klucza: 19
Kod silnika: 312 A1.000
Wymiar gwintu: M12x1,5 Rozmiar klucza: 19
30,91 zł
brutto / SZT.
Dostępny

Duża ilość

CZESCI SAMOCHODOWE OPEL ASTRA/ CORSA/ AGILA/ SIGNUM/ VECTRA SZT VEMO VEMO V40-72-0376

Czujnik, temperatura płynu chłodzącego

Kod produktu: VM V40-72-0376

Producent: VEMO

Ciężar [kg]: 0,02966 Ilość biegunów: 2 Kolor obudowy: zielony Szerokość opakowania [cm]: 5,8 Wysokość opakowania [cm]: 3,3 Głębokość opakowania [cm]: 3
Wyposażenie pojazdu: dla pojazdów z/bez klimatyzacji
Ciężar [kg]: 0,02966 Ilość biegunów: 2 Kolor obudowy: zielony Szerokość opakowania [cm]: 5,8 Wysokość opakowania [cm]: 3,3 Głębokość opakowania [cm]: 3
21,53 zł
brutto / SZT.
Dostępny

Duża ilość

CZUJNIK TEMP. WODY FIAT PUNTO/DOBLO/OPEL 1,2-1 CALORSTAT BY VERNET WS2633

Czujnik, temperatura płynu chłodzącego

Kod produktu: WS2633/VER

Producent: CALORSTAT BY VERNET

Wymiar gwintu: M12x1.5
Część pasuje do wybranego pojazdu
Wymiar gwintu: M12x1.5
14,70 zł
brutto / SZT.
Dostępny

Duża ilość

SONDA LAMBDA DEDYKOWANA FIAT PUNTO 1.2 DELPHI ES20302-12B1

Sonda lambda

Kod produktu: ES20302-12B1/DEL

Producent: DELPHI

Długość [mm]: 300 Sonda lambda: ogrzewana Ilość podłączonych styków: 4
Rok prod. do: 2012.06 Strona zabudowy: z przodu Sonda lambda: Sonda regulacyjna Układ wydechowy: przed katalizatorem
Długość [mm]: 300 Sonda lambda: ogrzewana Ilość podłączonych styków: 4
139,56 zł
brutto / SZT.
Dostępny

Duża ilość

SONDA LAMBDA FIAT 1,1/1,4 12V DELPHI ES20236-12B1

Sonda lambda

Kod produktu: ES20236-12B1/DEL

Producent: DELPHI

Długość [mm]: 385 Sonda lambda: ogrzewana Ilość podłączonych styków: 4
Rok prod. do: 2012.06 Strona zabudowy: z przodu Sonda lambda: Sonda regulacyjna Układ wydechowy: przed katalizatorem
Długość [mm]: 385 Sonda lambda: ogrzewana Ilość podłączonych styków: 4
141,92 zł
brutto / SZT.
Dostępny

Duża ilość

SONDA LAMBDA DENSO DOX-0150

Sonda lambda

Kod produktu: DOX-0150/DEN

Producent: DENSO

Jakość: OE Wymiar gwintu: M18x1.5 Długość przewodu [mm]: 750 Ilość biegunów: 4 Masa [g]: 93
Sonda lambda: Sonda regulacyjna Sonda lambda: Sonda diagnostyczna Układ wydechowy: dla katalizatora wstępnego Układ wydechowy: za katalizatorem
Jakość: OE Wymiar gwintu: M18x1.5 Długość przewodu [mm]: 750 Ilość biegunów: 4 Masa [g]: 93
192,85 zł
brutto / SZT.
Dostępny

Duża ilość

SONDA LAMBDA FIAT 1,2/1,4 DOBLO/PUNTO NGK 7978

Sonda lambda

Kod produktu: OZA675-EE1/NGK

Producent: NGK

Długość [mm]: 300 Sonda lambda: ogrzewana Liczba przewodów: 4
TECDOC-Nr silnika: 312 A1.000 Sonda lambda: Sonda regulacyjna Układ wydechowy: przed katalizatorem
Długość [mm]: 300 Sonda lambda: ogrzewana Liczba przewodów: 4
191,58 zł
brutto / SZT.
Dostępny

Duża ilość

Strona: z 9

Czujnik przepływu powietrza (przepływomierz)

Jego głównym zadaniem jest pomiar powietrza zasilanego przez silnik. Jest to nie zbędne aby sterownik prawidłowo dobrał odpowiednią ilość paliwa potrzebna do spalania mieszanki w cylindrze. Jest to również niezwykle ważne aby zachować normy emisji spalin na najwyższym poziomie. Niezbędnym jest tutaj uzyskanie składu stechiometrycznego mieszanki paliwowo-powietrznej.

Aby uzyskać najmniejszą misję toksycznych składników spalin konieczne jest uzyskanie składu stechiometrycznego mieszanki paliwowo-powietrznej. Tylko w takich warunkach zachowana jest prawidłowa praca reaktora katalitycznego, potocznie zwanego katalizatorem. Uzyskanie minimalnej emisji toksycznych składników w spalinach występuje tylko w określonym przedziale, z reguły gdy lambda (współczynnik masy powietrza do paliwa) zachowana jest w przedziale 0,97 – 1,03. Dzięki przepływomierzowi skład mieszanki sterowany jest w określonym przedziale, a to pociąga za sobą prawidłową pracę katalizatora. Utrzymywanie składu mieszanki w przedziale stechiometrycznym pozwala na osiągnięcie maksymalnej skuteczności przebiegu procesu dopalania toksycznych składników spalin w katalizatorze. Niesprawności związane z pracą przepływomierza mają znaczący wpływ na pracę silnika oraz na proces dopalania w układzie wydechowym.

Ze względu na fakt, iż czujnik przepływu powietrza jest bardzo czułym element, należy nie dopuścić do jego błędnych wskazań lub uszkodzenia. Zanieczyszczenia, które nie zostaną wyłapane przez filtr powietrza lub przez nieszczelną obudowę filtra lub przewodów dolotowych mogą znacząco wpłynąć na wskazania czujnika. Główne z nich to wilgoć, mgła olejowa lub cząstki stałe występujące w powietrzu zasysanym. Efektem tego mogą być błędne wskazania masy powietrza, co może prowadzić do złego sterowania ilością paliwa podawanego do kolektora dolotowego lub bezpośrednio do komory spalania. Ekstremalnym przypadkiem może być uszkodzenie czujnika i „wejście” silnika w tryb awaryjny.

Gdy wstępują niepoprawne pomiary czujnika, czego efektem może być wyświetlenie się kontrolki „check engine”, należy dokonać diagnostyki układu. Gdy pojawiające się usterki mogą świadczyć o uszkodzeniu czujnika, należy wymienić go na nowy. Pamiętajmy wymiana przepływomierza, mimo że jest to prosta czynność, może nastręczyć wielu problemów. Często zdarza się, że już podczas wymiany przepływomierza dochodzi do jego nieodwracalnego uszkodzenia. Wszelkie czynności związane z wymianą czujnika przepływu powietrza należy zlecić  w renomowanym warsztacie.

 

Nieprawidłowa praca przepływomierza skutkuje niepoprawnym doborem ilości paliwa do powietrza. Efektem tego pojawia się mieszanka uboga (zbyt mało paliwa)lub mieszanka bogata (zbyt dużo paliwa). To może powodować występowanie:

- powstanie braku zapłonu mieszanki w komorze spalania oraz przedostanie się niespalonego paliwa do układu wylotowego

- osłabienie mocy silnika

- niestabilna praca silnika na biegu jałowym oraz na podwyższonych obrotach

- powstawanie stuków w silniku

- nadmierna emisja toksycznych składników spalin

 

Zadanie przepływomierza

Przepływomierz, zwany również czujnikiem masy powietrza, znajduje się w układzie dolotowym silników wysokoprężnych i benzynowych, pomiędzy filtrem powietrza a kolektorem dolotowym. Oczywiście pomiędzy filtrem a kolektorem mogą występować również inne podzespoły, takie jak przewody, sprężarka, turbina, intercooler. Jego głównym zadaniem jest dostarczenie informacji do sterownika silnika odnośnie ilości zasysanego powietrza do silnika, a na tej podstawie wyliczana jest potrzebna ilość paliwa.

 

Rodzaje miernika masy powietrza (przepływomierza):

- przepływomierz wykorzystujący system gorącego drutu

- przepływomierza wykorzystujące system gorącego filmu