Osprzęt elektryczny silnika - motopiema.pl
ABARTH / 500 / 595 / 695 (312_) / 1.4 (312.AXD1A)
  1. « Wróc do  motopiema.pl
  2. « Wróc do  Silnik
  3. Osprzęt elektryczny silnika
Kategorie
Strona zabudowy
Filtruj

Osprzęt elektryczny silnika do ABARTH 500 / 595 / 695 (312_) 1.4 (312.AXD1A) (99[kW] 135[KM])

Strona: z 9

Filtruj wg. producentów

Zaznacz wszystkich

CZUJNIK TEMP.SIL.FIAT ALFA DELPHI TS10252

Czujnik, temperatura płynu chłodzącego

Kod produktu: TS10252/DEL

Producent: DELPHI

Wymiar gwintu: M12 Kolor: zielony Rozmiar klucza: 19mm alternatywny zestaw naprawczy: Harness: 9001-923 Ilość podłączonych styków: 2
Część pasuje do wybranego pojazdu
Wymiar gwintu: M12 Kolor: zielony Rozmiar klucza: 19mm alternatywny zestaw naprawczy: Harness: 9001-923 Ilość podłączonych styków: 2
27,04 zł
brutto / SZT.
Dostępny

Duża ilość

CZUJNIK POŁOŻENIA WAŁKA ROZRZ. FIAT 500 1,4 02- BOSCH 0 232 103 097

Czujnik, pozycja wałka rozrządu

Kod produktu: 0232103097/BOS

Producent: BOSCH

TECDOC-Nr silnika: 312 A1.000
76,59 zł
brutto / SZT.
Dostępny

Duża ilość

CZUJNIK POŁOŻENIA WAŁKA ROZRZ. FIAT 500 1,4 02- FEBI BILSTEIN 44845

Czujnik, pozycja wałka rozrządu

Kod produktu: 44845/FEB

Producent: FEBI BILSTEIN

Ciężar [kg]: 0,026 Ilość: 1 Ilość połączeń: 3
Część pasuje do wybranego pojazdu
Ciężar [kg]: 0,026 Ilość: 1 Ilość połączeń: 3
156,63 zł
brutto / SZT.
Dostępny

Duża ilość

SONDA LAMBDA UNIW. BEZ WTYCZKI OGRZEW. BOSCH 0 258 986 615

Sonda lambda

Kod produktu: 0258986615/BOS

Producent: BOSCH

Złącze / klema: w razie potrzeby dopasować złącze Ilość przewodów: 4 Zalecany okres międzyprzeglądowy [km]: 160000
Separacja bloków: TECDOC-Nr silnika: 312 A1.000 Rodzaj skrzyni biegów: nie dla sekwencyjnej skrzyni przekładniowej Rodzaj skrzyni biegów: przekładnia mechaniczna sekwencyjna Sonda lambda: Sonda diagnostyczna Sonda lambda: Sonda regulacyjna Układ wydechowy: za katalizatorem Układ wydechowy: przed katalizatorem nie dla normy czystości spalin: Euro 6
Złącze / klema: w razie potrzeby dopasować złącze Ilość przewodów: 4 Zalecany okres międzyprzeglądowy [km]: 160000
171,72 zł
brutto / SZT.
Dostępny

Duża ilość

CZUJNIK CIŚN. OLEJU FIAT CC/SC FEBI BILSTEIN 12228

Włącznik ciśnieniowy oleju

Kod produktu: 12228/FEB

Producent: FEBI BILSTEIN

Ciężar [kg]: 0,03 Gwint zewn. [mm]: M14 x 1,5 Kolor: czarny Rozmiar klucza: 21 Ilość: 1 Ilość połączeń: 1 Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: z pierścieniem uszczelniającym Punkt włączania od [bar]: 0,2 Punkt włączania do [bar]: 0,5
Część pasuje do wybranego pojazdu
Ciężar [kg]: 0,03 Gwint zewn. [mm]: M14 x 1,5 Kolor: czarny Rozmiar klucza: 21 Ilość: 1 Ilość połączeń: 1 Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: z pierścieniem uszczelniającym Punkt włączania od [bar]: 0,2 Punkt włączania do [bar]: 0,5
16,17 zł
brutto / SZT.
Dostępny

Duża ilość

SONDA LAMBDA DENSO DOX-0150

Sonda lambda

Kod produktu: DOX-0150/DEN

Producent: DENSO

Jakość: OE Wymiar gwintu: M18x1.5 Długość przewodu [mm]: 750 Ilość biegunów: 4 Masa [g]: 93
Sonda lambda: Sonda regulacyjna Sonda lambda: Sonda diagnostyczna Układ wydechowy: dla katalizatora wstępnego Układ wydechowy: za katalizatorem
Jakość: OE Wymiar gwintu: M18x1.5 Długość przewodu [mm]: 750 Ilość biegunów: 4 Masa [g]: 93
203,68 zł
brutto / SZT.
Dostępny

Duża ilość

CZUJNIK CISNIENIA OLEJU ALFA ROMEO FIAT FACET 7.0096

Włącznik ciśnieniowy oleju

Kod produktu: 7.0096/FAC

Producent: FACET

Ciśnienie [bar]: 0,30 Wymiar gwintu: M14x1,5 Rozmiar klucza: 21
Kod silnika: 312 A1.000 Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: bez przewodu
Ciśnienie [bar]: 0,30 Wymiar gwintu: M14x1,5 Rozmiar klucza: 21
13,83 zł
brutto / SZT.
Dostępny

Duża ilość

SONDA LAMBDA FIAT 1,4-2,0 16V NGK 7863

Sonda lambda

Kod produktu: OZA659-EE56

Producent: NGK

Długość [mm]: 600 Sonda lambda: ogrzewana Liczba przewodów: 4
TECDOC-Nr silnika: 312 A1.000 Sonda lambda: Sonda diagnostyczna Układ wydechowy: za katalizatorem
Długość [mm]: 600 Sonda lambda: ogrzewana Liczba przewodów: 4
235,34 zł
brutto / SZT.
Dostępny

Duża ilość

CZUJNIK CIŚN. OLEJU FIAT PANDA/PUNTO CALORSTAT BY VERNET OS3521

Włącznik ciśnieniowy oleju

Kod produktu: OS3521/VER

Producent: CALORSTAT BY VERNET

Wymiar gwintu: M14x1.5 Ciśnienie załączania [bar]: 0,5 Funkcja przełączania: Zestyk rozwierny
Część pasuje do wybranego pojazdu
Wymiar gwintu: M14x1.5 Ciśnienie załączania [bar]: 0,5 Funkcja przełączania: Zestyk rozwierny
13,00 zł
brutto / SZT.
Dostępny

Duża ilość

SONDA LAMBDA FIAT HELLA 6PA 358 066-141

Sonda lambda

Kod produktu: 6PA 358 066-141/HEL

Producent: HELLA

Długość przewodu [mm]: 350 Sonda lambda: ogrzewana Wersja: Zr Planar
Strona zabudowy: z przodu Ilość: 1 Sonda lambda: Sonda regulacyjna Układ wydechowy: przed katalizatorem
Długość przewodu [mm]: 350 Sonda lambda: ogrzewana Wersja: Zr Planar
133,30 zł
brutto / SZT.
Dostępny

Duża ilość

CZUJNIK CIŚN. OLEJU OPEL ASTRA FAE 12430

Włącznik ciśnieniowy oleju

Kod produktu: 12430/FAE

Producent: FAE

Wymiar gwintu: M 14x1,5 Kolor obudowy: czarny
Część pasuje do wybranego pojazdu
Wymiar gwintu: M 14x1,5 Kolor obudowy: czarny
13,70 zł
brutto / SZT.
Dostępny

Duża ilość

SONDA LAMBDA FIAT PUNTO 1,2 99- BOSCH 0 258 006 206

Sonda lambda

Kod produktu: 0258006206/BOS

Producent: BOSCH

Długość całkowita [mm]: 325 Ilość przewodów: 4 Zalecany okres międzyprzeglądowy [km]: 160000
TECDOC-Nr silnika: 312 A1.000 Sonda lambda: Sonda regulacyjna Układ wydechowy: przed katalizatorem nie dla normy czystości spalin: Euro 6
Długość całkowita [mm]: 325 Ilość przewodów: 4 Zalecany okres międzyprzeglądowy [km]: 160000
138,87 zł
brutto / SZT.
Dostępny

Duża ilość

NGK

SONDA LAMBDA UNIWERSALNA NGK 95801

Sonda lambda

Kod produktu: OZA624-E8/NGK

Producent: NGK

Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: bez wtyczki Sonda lambda: ogrzewana Liczba przewodów: 4
TECDOC-Nr silnika: 312 A1.000 Sonda lambda: Sonda diagnostyczna Układ wydechowy: za katalizatorem
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: bez wtyczki Sonda lambda: ogrzewana Liczba przewodów: 4
190,18 zł
brutto / SZT.
Dostępny

Duża ilość

CZUJNIK CIŚN. POWIETRZA OPEL CORSA 01- DELPHI PS10124

Czujnik, ciśnienie doładowania

Kod produktu: PS10124/DEL

Producent: DELPHI

Ilość podłączonych styków: 4
Typ modelu: Charge Air Pressure Typ modelu: 4 Pin Ilość: 1 Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: ze zintegrowanym czujnikiem temperatury powietrza
Ilość podłączonych styków: 4
106,33 zł
brutto / SZT.
Dostępny

Duża ilość

CZUJNIK CIŚN. POWIETRZA RENAULT LAGUNA 1,9DCI 01- BOSCH 0 281 002 996

Czujnik, ciśnienie doładowania

Kod produktu: 0281002996/BOS

Producent: BOSCH

Zakres temperatury od [°C]: -40 Zakres temperatury do [°C]: 130
TECDOC-Nr silnika: 312 A1.000 Norma emisji spalin: Euro 6
Zakres temperatury od [°C]: -40 Zakres temperatury do [°C]: 130
182,37 zł
brutto / SZT.
Dostępny

Duża ilość

Strona: z 9

Czujnik przepływu powietrza (przepływomierz)

Jego głównym zadaniem jest pomiar powietrza zasilanego przez silnik. Jest to nie zbędne aby sterownik prawidłowo dobrał odpowiednią ilość paliwa potrzebna do spalania mieszanki w cylindrze. Jest to również niezwykle ważne aby zachować normy emisji spalin na najwyższym poziomie. Niezbędnym jest tutaj uzyskanie składu stechiometrycznego mieszanki paliwowo-powietrznej.

Aby uzyskać najmniejszą misję toksycznych składników spalin konieczne jest uzyskanie składu stechiometrycznego mieszanki paliwowo-powietrznej. Tylko w takich warunkach zachowana jest prawidłowa praca reaktora katalitycznego, potocznie zwanego katalizatorem. Uzyskanie minimalnej emisji toksycznych składników w spalinach występuje tylko w określonym przedziale, z reguły gdy lambda (współczynnik masy powietrza do paliwa) zachowana jest w przedziale 0,97 – 1,03. Dzięki przepływomierzowi skład mieszanki sterowany jest w określonym przedziale, a to pociąga za sobą prawidłową pracę katalizatora. Utrzymywanie składu mieszanki w przedziale stechiometrycznym pozwala na osiągnięcie maksymalnej skuteczności przebiegu procesu dopalania toksycznych składników spalin w katalizatorze. Niesprawności związane z pracą przepływomierza mają znaczący wpływ na pracę silnika oraz na proces dopalania w układzie wydechowym.

Ze względu na fakt, iż czujnik przepływu powietrza jest bardzo czułym element, należy nie dopuścić do jego błędnych wskazań lub uszkodzenia. Zanieczyszczenia, które nie zostaną wyłapane przez filtr powietrza lub przez nieszczelną obudowę filtra lub przewodów dolotowych mogą znacząco wpłynąć na wskazania czujnika. Główne z nich to wilgoć, mgła olejowa lub cząstki stałe występujące w powietrzu zasysanym. Efektem tego mogą być błędne wskazania masy powietrza, co może prowadzić do złego sterowania ilością paliwa podawanego do kolektora dolotowego lub bezpośrednio do komory spalania. Ekstremalnym przypadkiem może być uszkodzenie czujnika i „wejście” silnika w tryb awaryjny.

Gdy wstępują niepoprawne pomiary czujnika, czego efektem może być wyświetlenie się kontrolki „check engine”, należy dokonać diagnostyki układu. Gdy pojawiające się usterki mogą świadczyć o uszkodzeniu czujnika, należy wymienić go na nowy. Pamiętajmy wymiana przepływomierza, mimo że jest to prosta czynność, może nastręczyć wielu problemów. Często zdarza się, że już podczas wymiany przepływomierza dochodzi do jego nieodwracalnego uszkodzenia. Wszelkie czynności związane z wymianą czujnika przepływu powietrza należy zlecić  w renomowanym warsztacie.

 

Nieprawidłowa praca przepływomierza skutkuje niepoprawnym doborem ilości paliwa do powietrza. Efektem tego pojawia się mieszanka uboga (zbyt mało paliwa)lub mieszanka bogata (zbyt dużo paliwa). To może powodować występowanie:

- powstanie braku zapłonu mieszanki w komorze spalania oraz przedostanie się niespalonego paliwa do układu wylotowego

- osłabienie mocy silnika

- niestabilna praca silnika na biegu jałowym oraz na podwyższonych obrotach

- powstawanie stuków w silniku

- nadmierna emisja toksycznych składników spalin

 

Zadanie przepływomierza

Przepływomierz, zwany również czujnikiem masy powietrza, znajduje się w układzie dolotowym silników wysokoprężnych i benzynowych, pomiędzy filtrem powietrza a kolektorem dolotowym. Oczywiście pomiędzy filtrem a kolektorem mogą występować również inne podzespoły, takie jak przewody, sprężarka, turbina, intercooler. Jego głównym zadaniem jest dostarczenie informacji do sterownika silnika odnośnie ilości zasysanego powietrza do silnika, a na tej podstawie wyliczana jest potrzebna ilość paliwa.

 

Rodzaje miernika masy powietrza (przepływomierza):

- przepływomierz wykorzystujący system gorącego drutu

- przepływomierza wykorzystujące system gorącego filmu