Silnik wycieraczek - motopiema.pl
ABARTH / 500 / 595 / 695 (312_) / 1.4 (312.AXD1A)
  1. « Wróc do  motopiema.pl
  2. « Wróc do  Czyszczenie szyb
  3. Silnik wycieraczek
Kategorie

Silnik wycieraczek do ABARTH 500 / 595 / 695 (312_) 1.4 (312.AXD1A) (99[kW] 135[KM])

Strona: z 1

Filtruj wg. producentów

Zaznacz wszystkich

SILNIK WYCIERACZEK FIAT P. 500 07- MAGNETI MARELLI 064014011010

Silnik wycieraczek

Kod produktu: TGE511MOM/MMA

Producent: MAGNETI MARELLI

Napięcie [V]: 12 Strona zabudowy: z przodu Jakość: O.E. (Original) Pojazd z kierownicą po lewej /prawej stronie: dla pojazdu z kierownicą z lewej strony
Część pasuje do wybranego pojazdu
Napięcie [V]: 12 Strona zabudowy: z przodu Jakość: O.E. (Original) Pojazd z kierownicą po lewej /prawej stronie: dla pojazdu z kierownicą z lewej strony
341,72 zł
brutto / SZT.
Dostępny

Mała ilość

SILNIK WYCIERACZEK FIAT P. 500/BRAVO II 07- FEBI BILSTEIN 39310

Silnik wycieraczek

Kod produktu: 39310/FEB

Producent: FEBI BILSTEIN

Strona zabudowy: z przodu Ciężar [kg]: 1,2 Ilość: 1 Pojazd z kierownicą po lewej /prawej stronie: dla pojazdu z kierownicą z lewej strony Ilość połączeń: 4
Część pasuje do wybranego pojazdu
Strona zabudowy: z przodu Ciężar [kg]: 1,2 Ilość: 1 Pojazd z kierownicą po lewej /prawej stronie: dla pojazdu z kierownicą z lewej strony Ilość połączeń: 4
291,60 zł
brutto / SZT.
Dostępny

Mała ilość

SILNIK WYCIERACZEK FIAT P. PANDA 03- MAXGEAR 57-0211

Silnik wycieraczek

Kod produktu: 57-0211

Producent: MAXGEAR

Strona zabudowy: z przodu Ciężar [kg]: 1,2 Pojazd z kierownicą po lewej /prawej stronie: dla pojazdu z kierownicą z lewej strony Ilość połączeń: 4
Część pasuje do wybranego pojazdu
Strona zabudowy: z przodu Ciężar [kg]: 1,2 Pojazd z kierownicą po lewej /prawej stronie: dla pojazdu z kierownicą z lewej strony Ilość połączeń: 4
222,56 zł
brutto / SZT.
Dostępny

Mała ilość

SILNIK WYCIERACZEK FIAT T. 500 MAGNETI MARELLI 064013011010

Silnik wycieraczek

Kod produktu: TGL350M/MMA

Producent: MAGNETI MARELLI

Napięcie [V]: 12 Strona zabudowy: z tyłu Jakość: O.E. (Original)
Część pasuje do wybranego pojazdu
Napięcie [V]: 12 Strona zabudowy: z tyłu Jakość: O.E. (Original)
0,00 zł
brutto / SZT.
Niedostępny

SILN.WYCIERACZEK PANDA,BRAVO 03- /PRZOD/ VEMO V24-07-0001

Silnik wycieraczek

Kod produktu: V24-07-0001

Producent: VIEROL

Napięcie [V]: 12 dla numeru OE: 46 804 522 Strona zabudowy: z przodu
Część pasuje do wybranego pojazdu
Napięcie [V]: 12 dla numeru OE: 46 804 522 Strona zabudowy: z przodu
0,00 zł
brutto / SZT.
Niedostępny

SILN.WYCIERACZEK FIAT 500 07- /PRZOD/ VEMO V24-07-0004

Silnik wycieraczek

Kod produktu: V24-07-0004

Producent: VIEROL

Napięcie [V]: 12 dla numeru OE: 51 787 565 Strona zabudowy: z przodu Ciężar [kg]: 1,95 Szerokość opakowania [cm]: 19,6 Wysokość opakowania [cm]: 35,55
Część pasuje do wybranego pojazdu
Napięcie [V]: 12 dla numeru OE: 51 787 565 Strona zabudowy: z przodu Ciężar [kg]: 1,95 Szerokość opakowania [cm]: 19,6 Wysokość opakowania [cm]: 35,55
0,00 zł
brutto / SZT.
Niedostępny

SILN.WYCIERACZEK FIAT 500 07- /TYL/ VEMO V24-07-0005

Silnik wycieraczek

Kod produktu: V24-07-0005

Producent: VIEROL

Napięcie [V]: 12 Strona zabudowy: z tyłu Ciężar [kg]: 0,975 Szerokość opakowania [cm]: 28,3 Wysokość opakowania [cm]: 11,8
Część pasuje do wybranego pojazdu
Napięcie [V]: 12 Strona zabudowy: z tyłu Ciężar [kg]: 0,975 Szerokość opakowania [cm]: 28,3 Wysokość opakowania [cm]: 11,8
0,00 zł
brutto / SZT.
Niedostępny

SILN.WYCIERACZEK DELTA III 08- /PRZOD/ VEMO V24-07-0006

Silnik wycieraczek

Kod produktu: V24-07-0006

Producent: VIEROL

Napięcie [V]: 12 Strona zabudowy: z przodu Ciężar [kg]: 1,18 Pojazd z kierownicą po lewej /prawej stronie: dla pojazdu z kierownicą z lewej strony Ilość biegunów: 4 Szerokość opakowania [cm]: 22,1 Wysokość opakowania [cm]: 14,2
Część pasuje do wybranego pojazdu
Napięcie [V]: 12 Strona zabudowy: z przodu Ciężar [kg]: 1,18 Pojazd z kierownicą po lewej /prawej stronie: dla pojazdu z kierownicą z lewej strony Ilość biegunów: 4 Szerokość opakowania [cm]: 22,1 Wysokość opakowania [cm]: 14,2
0,00 zł
brutto / SZT.
Niedostępny

SILNIK WYCIERACZEK FIAT VEMO V24-07-0016

Silnik wycieraczek

Kod produktu: VM V24-07-0016

Producent: VEMO

Napięcie [V]: 12 dla numeru OE: 77 362 587 Strona zabudowy: z przodu Ciężar [kg]: 1,112 Szerokość opakowania [cm]: 25,9 Wysokość opakowania [cm]: 10,6
Część pasuje do wybranego pojazdu
Napięcie [V]: 12 dla numeru OE: 77 362 587 Strona zabudowy: z przodu Ciężar [kg]: 1,112 Szerokość opakowania [cm]: 25,9 Wysokość opakowania [cm]: 10,6
0,00 zł
brutto / SZT.
Niedostępny

SILNIK WYCIERACZEK PRZOD FIAT ERA 460077

Silnik wycieraczek

Kod produktu: ERA 460077

Producent: ERA

Strona zabudowy: z przodu Pojazd z kierownicą po lewej /prawej stronie: dla pojazdu z kierownicą z lewej strony Ilość połączeń: 4
Część pasuje do wybranego pojazdu
Strona zabudowy: z przodu Pojazd z kierownicą po lewej /prawej stronie: dla pojazdu z kierownicą z lewej strony Ilość połączeń: 4
0,00 zł
brutto / SZT.
Niedostępny

SILNIK WYCIERACZEK PRZOD FIAT - FORD - ERA 460267

Silnik wycieraczek

Kod produktu: ERA 460267

Producent: ERA

Strona zabudowy: z tyłu Ilość połączeń: 3
Część pasuje do wybranego pojazdu
Strona zabudowy: z tyłu Ilość połączeń: 3
0,00 zł
brutto / SZT.
Niedostępny
Strona: z 1

Napęd mechanizmu wycieraczek.

Napęd wycieraczek- często potocznie nazywany mechanizmem wycieraczek- to prosty mechanizm który jak sama nazwa wskazuje jest odpowiedzialny za pracę „wycieraczek” po szybie. Budowa większości z nich to system cięgien połączonych przegubowo z dwoma bądź trzema osiami przekazującymi moment obrotowy generowany przez silnik napędu wycieraczek. Oczywiście nie od samego początku napęd wycieraczek był napędzany silnikiem elektrycznym. Pierwsze mechanizmy pojawiły się wraz z rozwojem automobilizmu w latach 30 poprzedniego stulecia. Wraz z rozwojem pojawiły się także wycieraczki napędzane silnikiem próżniowym przez pompę ciśnieniową napędzaną z podciśnienia kolektora. Niosło to za sobą wiele wad, jednak największą z nich był fakt, że siła wycieraczek rosła i malała wraz z obrotami silnika. Kolejne rozwiązanie które miało podobny problem występowało wyłącznie w Citroenie 2CV. Tam wycieraczki były napędzane mechanicznie tą samą linką która napędzała prędkościomierz, oczywiście podczas szybkiej jazdy wycieraczki sprawdzały się bardzo dobrze, gorzej jednak było gdy pojazd się zatrzymał. Tu producent zastosował rozwiązanie zastępcze w postaci ręcznego mechanizmu wycieraczek.
Poza rozwiązaniami niepowtarzalnymi opisanymi powyżej a zarazem z początkami elektryfikacji podzespołów sterujących w większości pojazdów wszelkie nietypowe rozwiązania zastąpiły silniki elektryczne. Większość pojazdów wyposażonych w wycieraczki posiadają mechanizmy w systemie obrotowym, w którym jedno ramie podłączone do silnika napędza kolejne cięgna.

Mechanizmy wycieraczek możemy podzielić na kilka typów:

  • jednostronne – najbardziej popularny system mechanizmu, gdzie występują dwa ,trzy pióra wycieraczek, które podczas pracy wyrzucają one nagromadzą wodę w jednym kierunku, w zależności od regionu oraz ruchu w prawą lub lewą stronę. Wyjątkiem był Mercedes W140 tu nie zależnie od regionu wycieraczki zawsze „zbierały” w prawą stronę.
  • przeciwsobne - to system, który występował w starszych Mercedesach, aktualnie w większej gamie samochodów, głównie z szybami o dużej powierzchni (Opel Meriva , Seat Leon II itp.). Tutaj pióra wycieraczek są zamontowane niejako naprzeciw siebie. Pióra zwykle są dość długie, podczas pracy jedno pióro wyrzuca w prawo a drugie w lewo. Rozwiązanie to jest dosyć drogie w produkcji, jednak ze względu na układ potrafią dobrze oczyścić pole szyby. Rozwiązanie to z biegiem lat także uległo rozwojowi. Aktualnie możemy wyróżnić dwa rodzaje. Mianowicie, w którym wycieraczki zbierają z dołu ku górze rozchodząc się na boki oraz takie gdzie wycieraczki w stanie spoczynku umiejscowione są wzdłuż słupków bocznych szyby, a w trybie pracy zgarniają w dół zbiegając się na podszybiu.
  • jednoramienne centralne -  tu mechanizm i silnik wycieraczek to niemal jedno i to samo. Rozwiązanie to stosowane było raczej w starszych konstrukcjach Fiata (Uno, Panda), Łady czy Jaguara. Często występowało również w sportach motorowych w celu ograniczenia wagi. Konstrukcja ta była tania i skuteczna lecz przy większych opadach deszczu potrafiła być nieefektywna.
  • jednoramienne w układzie M – rozwiązanie tego typu stosował głównie Mercedes w latach 80-90  oraz Subaru. Tutaj, podobnie jak w centralnym mechanizmie, wycieraczki były umieszczony na środku szyby. Główna różnica to taka, że sam mechanizm był skomplikowany, gdyż prócz typowego ruchu osiowego prawo-lewo wykonywał dodatkowo ruch promieniowy momencie gdy ramię osiągnęło kąt 45 stopni. Wówczas  wysuwał się kilka centymetrów by oczyścić centralną część szyby od strony prawej aż do lewej i następnie przy tym samym kącie wracając do położenie spoczynkowego na podszybiu. To rozwiązanie miało na celu oczyszczenie jak największej powierzchni szyby przy możliwie dużej efektywności. Sam mechanizm wycieraczki wykonujący ruch obrotowy był trwały lecz mechanizm wysuwania z biegiem lat potrafił się popsuć, co wiązało się z drogą naprawą.
  • typ Pantograf  – tego typu mechanizmy najczęściej spotykane są w pojazdach typu Autobusy , oraz Okrętach i Łodziach. Tutaj pojedyncze pióro wycieraczki połączone jest z dwoma ramionami, które w połączeniu z mechanizmem napędu tworzy kombinację mechanizmów wycieraczek klasycznych z przeciwsobnymi. System ten miał zapewnić przede wszystkim zwiększony docisk pióra do szyby oraz możliwość pracy na niemal płaskich powierzchniach pod wysokim kątem.

 

Oprócz wymienionych powyżej rozwiązań, można wyróżnić także mechanizmy napędu wycieraczek typu pojedyncze jednostronne ( Yaris III, Audi A2) oraz rozwiązania związanie wyłącznie z konkretnym modelem pojazdu- tyczy się to głównie pojazdów sportowych pochodzących z ubiegłego stulecia.
Mechanizmy wycieraczek to temat głównie dotyczący szyby czołowej. Jednak kilka rozwiązań z wymieniowych powyżej występuje także dosyć powszechnie w systemach oczyszczania szyby tylnej. Mogą być także połączone z systemami oczyszczania reflektorów (np. Volvo).

 
Najczęstsze problemy związane z mechanizmem napędu wycieraczek:

  •  zacierające się osie mechanizmu – mają najczęściej podłoże w wyraźnym braku higieny pojazdu, brakiem okresowych przeglądów w zakresie podszybia. Brud i brak poprawnego smarowania przegubów oraz osi z czasem doprowadza do zmniejszenia siły wyrzutu oraz z czasem wyraźnym hałasem dobiegającym z podszybia . Niestety w takiej sytuacji najczęściej mechanizm po zatarciu ulega zniszczeniu, a tutaj rozwiązaniem jest jedynie wymiana na nowy.
  • pękające przeguby cięgien – to jeden z przypadków który może (nie musi) być pokłosiem zacierania się osi mechanizmu. Pojawiające się zbyt duże siły oporu oraz naprężenia mogą doprowadzić do zatrzymania jednego bądź obu piór. Efektem tego, w ekstremalnym przypadku, może być jego uszkodzenie. Tu rozwiązaniem jest próba wymiany uszkodzonego cięgna lub całego mechanizmu. Bardzo częstą ofiarą tego problemu jest Opel Corsa C.