Amortyzator - motopiema.pl
ABARTH / 500 / 595 / 695 (312_) / 1.4 (312.AXD1A)
  1. « Wróc do  motopiema.pl
  2. « Wróc do  Zawieszenie / tłumienie
  3. Amortyzator
Kategorie
Strona zabudowy
Filtruj

Amortyzator do ABARTH 500 / 595 / 695 (312_) 1.4 (312.AXD1A) (99[kW] 135[KM])

Strona: z 1

Filtruj wg. producentów

Zaznacz wszystkich

FORD KA RU8 PRZOD LE BILSTEIN 22-217684

Amortyzator

Kod produktu: BIL 22-217684

Producent: BILSTEIN

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej Rodzaj amortyzatorów: cisnienie gazu Typ amortyzatora: Amortyzator teleskopowy Sposób mocowania amortyzatora: górny trzon Sposób mocowania amortyzatora: dolna opaska zaciskowa parzyste numery artykułów: 22-217691
Typ modelu: ZFA Zawieszenie: dla pojazdów z zawieszeniem standardowym
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej Rodzaj amortyzatorów: cisnienie gazu Typ amortyzatora: Amortyzator teleskopowy Sposób mocowania amortyzatora: górny trzon Sposób mocowania amortyzatora: dolna opaska zaciskowa parzyste numery artykułów: 22-217691
0,00 zł
brutto / SZT.
Niedostępny

FORD KA RU8 PRZOD PR BILSTEIN 22-217691

Amortyzator

Kod produktu: BIL 22-217691

Producent: BILSTEIN

Strona zabudowy: os przednia, z prawej Rodzaj amortyzatorów: cisnienie gazu Typ amortyzatora: Amortyzator teleskopowy Sposób mocowania amortyzatora: górny trzon Sposób mocowania amortyzatora: dolna opaska zaciskowa parzyste numery artykułów: 22-217684
Typ modelu: ZFA Zawieszenie: dla pojazdów z zawieszeniem standardowym
Strona zabudowy: os przednia, z prawej Rodzaj amortyzatorów: cisnienie gazu Typ amortyzatora: Amortyzator teleskopowy Sposób mocowania amortyzatora: górny trzon Sposób mocowania amortyzatora: dolna opaska zaciskowa parzyste numery artykułów: 22-217684
0,00 zł
brutto / SZT.
Niedostępny

AMORTYZATOR FIAT 500 TYL DELPHI DG10037

Amortyzator

Kod produktu: DG10037/DEL

Producent: DELPHI

Strona zabudowy: Oś tylna Rodzaj amortyzatorów: cisnienie gazu System tłumienia drgań zawieszenia: dwururka Sposób mocowania amortyzatora: Oczko górne Sposób mocowania amortyzatora: Oczko dolne
Część pasuje do wybranego pojazdu
Strona zabudowy: Oś tylna Rodzaj amortyzatorów: cisnienie gazu System tłumienia drgań zawieszenia: dwururka Sposób mocowania amortyzatora: Oczko górne Sposób mocowania amortyzatora: Oczko dolne
0,00 zł
brutto / SZT.
Niedostępny

AMORTYZATOR FIAT T. 500 07- MAXGEAR 11-0588

Amortyzator

Kod produktu: MGA-5919

Producent: MAXGEAR

Strona zabudowy: Oś tylna Rodzaj amortyzatorów: cisnienie gazu Sposób mocowania amortyzatora: Oczko górne Sposób mocowania amortyzatora: Oczko dolne
Typ modelu: ZFA
Strona zabudowy: Oś tylna Rodzaj amortyzatorów: cisnienie gazu Sposób mocowania amortyzatora: Oczko górne Sposób mocowania amortyzatora: Oczko dolne
84,00 zł
brutto / SZT.
Niedostępny
Strona: z 1

Amortyzatory

Amortyzator to element zawieszenia, mający ogromny wpływ na układ jezdny, a co za tym idzie na odczucia kierowcy i pasażerów podczas jazdy pojazdem.

Jak działa amortyzator?

Amortyzator ma za zadanie minimalizowanie działających sił udarowych, pochodzących od podłoża po jakim jedzie pojazd. Dzięki niemu koło ma stały  kontakt z nawierzchnią, co jest niezmiernie ważne podczas prowadzenia pojazdu, zachowując kierowalność pojazdu.

Praca amortyzatora polega na możliwie sprawnym wciśnięciu tłoczyska do cylindra podczas ugięcia zawieszenia. Z reguły ruch ten odbywa się bez znacznych oporów. Dopiero wyjście tłoczyska z cylindra prowadzi do wzrostu siły tłumienia w amortyzatorze. Dzieje się tak, iż zawory hydrauliczne wewnątrz amortyzatora, odpowiednio otwierają i zamykają się. Praca taka jest wymuszona, abyśmy komfortowo i bezpiecznie podróżowali. Gdyby siła tłumienia była duża podczas ugięcia zawieszenia (gdy koło wchodzi do nadwozia) mielibyśmy odczucie jakbyśmy jechali sztywnym pojazdem. Oczywiście charakterystyka tłumienia amortyzatora jest zależna od rodzaju zawieszenia. Amortyzator absorbuje nierówności podłoża oraz drgania sprężyn zawieszenia.

Pamiętajmy, iż mimo gdy elementy zawieszenia takie jak : tuleje, wahacze, sworznie , końcówki drążków kierowniczych, są sprawne, to uszkodzony amortyzator może doprowadzić do utraty kierowalności pojazdu.

Zużycie amortyzatorów można wykryć:

- organoleptycznie, czyli podskakiwanie pojazdu podczas jazdy po nierównościach (dobijanie amortyzatorów), mocne nurkowanie podczas hamownia, wycieki, wydłużenie drogi hamowania

- podczas badania technicznego pojazdu na stacji kontroli pojazdów.

Kiedy wymienić amortyzatory?

Producenci zgodnie zakładają, iż należy sprawdzać stan amortyzatorów co ok. 20 tys. km oraz niezwłocznie je wymienić po przejechaniu ok. 80 tys.km.  Oczywiście w momencie ich uszkodzenia przedewszystkim. Powinny być zawsze wymieniane parami na osi, aby zachować tą samą charakterystykę pracy amortyzatora na kołach tej samej osi.