Zawieszenie - motopiema.pl
ABARTH / 500 / 595 / 695 (312_) / 1.4 (312.AXD1A)
  1. « Wróc do  motopiema.pl
  2. « Wróc do  Zawieszenie / tłumienie
  3. Zawieszenie
Kategorie

Zawieszenie do ABARTH 500 / 595 / 695 (312_) 1.4 (312.AXD1A) (99[kW] 135[KM])

Strona: z 1

Filtruj wg. producentów

Zaznacz wszystkich

SPRĘŻYNA ZAWIESZENIA EIBACH F11-30-013-01-HA

Sprężyna zawieszenia

Kod produktu: F11-30-013-01-HA/EIB

Producent: EIBACH

Strona zabudowy: Oś tylna Ograniczenia producenta: Eibach Projekt resora: Sprężyna śrubowa Podwozie: dla pojazdów z zawieszeniem sportowym Zamiana tylko w parach:
Część pasuje do wybranego pojazdu
Strona zabudowy: Oś tylna Ograniczenia producenta: Eibach Projekt resora: Sprężyna śrubowa Podwozie: dla pojazdów z zawieszeniem sportowym Zamiana tylko w parach:
0,00 zł
brutto / SZT.
Niedostępny

SPRĘŻYNA ZAWIESZENIA EIBACH F11-30-013-01-VA

Sprężyna zawieszenia

Kod produktu: F11-30-013-01-VA/EIB

Producent: EIBACH

Strona zabudowy: Oś przednia Ograniczenia producenta: Eibach Projekt resora: Sprężyna śrubowa Podwozie: dla pojazdów z zawieszeniem sportowym Zamiana tylko w parach:
Część pasuje do wybranego pojazdu
Strona zabudowy: Oś przednia Ograniczenia producenta: Eibach Projekt resora: Sprężyna śrubowa Podwozie: dla pojazdów z zawieszeniem sportowym Zamiana tylko w parach:
0,00 zł
brutto / SZT.
Niedostępny

PRO KIT - 4 SPREZYNY EB E10-30-013-01-22 EIBACH EIBACH E10-30-013-01-22

Zestaw zawieszenia, sprężyny śrubowe

Kod produktu: EB E10-30-013-01-22

Producent: EIBACH

Rodzaj rejestracji: z certyfikatem TUV Wyposażenie pojazdu: dla pojazdów bez systemu poziomującego Nacisk na oś przednią do [kg]: 830 Obciążenie osi tylnej do [kg]: 640
Separacja bloków: Strona zabudowy: Oś przednia Strona zabudowy: Oś tylna uwzględnić informację serwisową: Głębokość osadzenia ca. [mm]: 20
Rodzaj rejestracji: z certyfikatem TUV Wyposażenie pojazdu: dla pojazdów bez systemu poziomującego Nacisk na oś przednią do [kg]: 830 Obciążenie osi tylnej do [kg]: 640
0,00 zł
brutto / SZT.
Niedostępny
Strona: z 1

 Sprężyny zawieszenia stanowią istotny element w układzie jezdnym. Poza utrzymaniem masy auta i łagodzeniem wyboistej nawierzchni, mogą wydłużyć żywotność amortyzatorów, czy innych elementów układu jezdnego. Dodatkowo, sprężyny wraz z amortyzatorami wpływają na poprawę bezpieczeństwa podczas jazdy poprzez zwiększenie styczności z nawierzchnią.

Jakim uszkodzeniom mogą ulec sprężyny? 

  • odkształcenia - spowodowane np. nieprawidłowym montażem
  • korozja - osłabia sztywność sprężyny
  • pęknięcia - powstają najczęściej na końcowych zwojach 

Nieprawidłowy prześwit pojazdu może powodować uszkodzenie sprężyn. Bardzo często można spotkać "pseudo" usportowienie pojazdu poprzez obcięcie kilku zwojów (oczywiście gdy technologia montażu pozwala na taki zabieg). Należy pamiętać, iż jakakolwiek ingerencja w budowę czy sztywność sprężyny nie jest rozsądnym działaniem.

Jak dbać o sprężyny zawieszenia?

Najprostszym rozwiązaniem jest po prostu utrzymywanie ich w należytej czystości. To znaczy, gdy myjemy pojazd, należy skierować strumień wody do wnęki koła. Zabieg ten pomaga oczyścić nie tylko nadkola, ale również wahacze, amortyzatory oraz sprężyny z wszelkiego rodzaju brudów, błota czy pyłów.

Ważna jest również okresowa kontrola stanu sprężyn i układu zawieszenia np. podczas wymiany opon, przeglądu stanu technicznego, czy podczas innych czynności naprawczych w serwisie.