Chłodnica cieczy / pojedyncze części - motopiema.pl
ABARTH / 500 / 595 / 695 (312_) / 1.4 (312.AXD1A)
  1. « Wróc do  motopiema.pl
  2. « Wróc do  Układ chłodzenia
  3. « Wróc do  Chłodnica cieczy / oleju
  4. Chłodnica cieczy / pojedyncze części
Kategorie

Chłodnica cieczy / pojedyncze części do ABARTH 500 / 595 / 695 (312_) 1.4 (312.AXD1A) (99[kW] 135[KM])

Strona: z 1

Filtruj wg. producentów

Zaznacz wszystkich

CHLODNICA WODY FIAT 500 1.4T ABARTH 08- NISSENS 617863

Chłodnica, układ chłodzenia silnika

Kod produktu: 617863/NIS

Producent: NISSENS

Wymiary radiatora: 620 x 395 x 27 mm Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: bez ramy Materiał żeber chłodzących: Aluminium Rodzaj chłodnicy: Żebra chłodzące lutowane Materiał zbiornika wody (chłodnica): tworzywo sztuczne
Rodzaj skrzyni biegów: przekładnia mechaniczna Wyposażenie pojazdu: dla pojazdów z/bez klimatyzacji Część nowa:
Wymiary radiatora: 620 x 395 x 27 mm Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: bez ramy Materiał żeber chłodzących: Aluminium Rodzaj chłodnicy: Żebra chłodzące lutowane Materiał zbiornika wody (chłodnica): tworzywo sztuczne
325,26 zł
brutto / SZT.
Dostępny

Mała ilość

CHLODNICA WODY FIAT 500 1.4T ABARTH 08- NRF 53835

Chłodnica, układ chłodzenia silnika

Kod produktu: 53835/NRF

Producent: NRF

Ograniczenia producenta: MODINE Grubość [mm]: 26 Szerokość [mm]: 620 Wysokość [mm]: 395,5 Materiał: Aluminium Rodzaj chłodnicy: Żebra chłodzące lutowane
Część pasuje do wybranego pojazdu
Ograniczenia producenta: MODINE Grubość [mm]: 26 Szerokość [mm]: 620 Wysokość [mm]: 395,5 Materiał: Aluminium Rodzaj chłodnicy: Żebra chłodzące lutowane
333,21 zł
brutto / SZT.
Dostępny

Mała ilość

CHLODNICA FIAT 500 (312) 1.4 007- AVA QUALITY COOLING FT2390

Chłodnica, układ chłodzenia silnika

Kod produktu: FT2390

Producent: AVA QUALITY COOLING

Ograniczenia producenta: Denso Wymiary radiatora: 620x396x26 Materiał: Aluminium Materiał: tworzywo sztuczne Rodzaj filtra: z szybkozłączką Dolot - sr. [mm]: 30,0 Wylot - śr. [mm]: 32,0
Część pasuje do wybranego pojazdu
Ograniczenia producenta: Denso Wymiary radiatora: 620x396x26 Materiał: Aluminium Materiał: tworzywo sztuczne Rodzaj filtra: z szybkozłączką Dolot - sr. [mm]: 30,0 Wylot - śr. [mm]: 32,0
326,66 zł
brutto / SZT.
Dostępny

Mała ilość

CHLODNICA CHLODNICA, CHLODZENIE SILNIKA 8MK 376 900-191 SZT HELLA HELLA 8MK 376 900-191

Chłodnica, układ chłodzenia silnika

Kod produktu: 8MK 376 900-191

Producent: HELLA

średnica 1 [mm]: 30 średnica 2 [mm]: 19 średnica 3 [mm]: 32 Rodzaj chłodnicy: Żebra chłodzące lutowane Długość sieci [mm]: 620 Szerokość sieci [mm]: 395 Głębokość sieci [mm]: 27
Część pasuje do wybranego pojazdu
średnica 1 [mm]: 30 średnica 2 [mm]: 19 średnica 3 [mm]: 32 Rodzaj chłodnicy: Żebra chłodzące lutowane Długość sieci [mm]: 620 Szerokość sieci [mm]: 395 Głębokość sieci [mm]: 27
0,00 zł
brutto / SZT.
Niedostępny

CHŁODNICA SILNIKA FIAT DENSO DRM09163

Chłodnica, układ chłodzenia silnika

Kod produktu: DRM09163/DEN

Producent: DENSO

Wymiary radiatora: 620x395,4x27 Materiał: Aluminium Masa [g]: 3125 materiał ramki: tworzywo sztuczne
Rodzaj skrzyni biegów: dla manualnej skrzyni biegów Wyposażenie pojazdu: dla pojazdów z klimatyzacją
Wymiary radiatora: 620x395,4x27 Materiał: Aluminium Masa [g]: 3125 materiał ramki: tworzywo sztuczne
0,00 zł
brutto / SZT.
Niedostępny

CHLODNICA FIAT 500 1.4 ABARTH SZT MAGNETI MARELLI MAGNETI MARELLI 350213131700

Chłodnica, układ chłodzenia silnika

Kod produktu: MM BM1317

Producent: MAGNETI MARELLI

Długość [mm]: 620 Szerokość [mm]: 395 Głębokość [mm]: 27
TECDOC-Nr silnika: 312 A1.000
Długość [mm]: 620 Szerokość [mm]: 395 Głębokość [mm]: 27
0,00 zł
brutto / SZT.
Niedostępny

CHLODNICA FIAT 500 (312) 1.4 007- MAHLE CR 2002 000P

Chłodnica, układ chłodzenia silnika

Kod produktu: CR 2002 000P

Producent: MAHLE ORIGINAL

średnica 1 [mm]: 30 średnica 2 [mm]: 19 średnica 3 [mm]: 32 Rodzaj chłodnicy: Żebra chłodzące lutowane Długość sieci [mm]: 620 Szerokość sieci [mm]: 395 Głębokość sieci [mm]: 27
Część pasuje do wybranego pojazdu
średnica 1 [mm]: 30 średnica 2 [mm]: 19 średnica 3 [mm]: 32 Rodzaj chłodnicy: Żebra chłodzące lutowane Długość sieci [mm]: 620 Szerokość sieci [mm]: 395 Głębokość sieci [mm]: 27
0,00 zł
brutto / SZT.
Niedostępny
MAHLE ORIGINAL

CHLODNICA FIAT 500 (312) 1.4 007- MAHLE CR 2002 000S

Chłodnica, układ chłodzenia silnika

Kod produktu: CR 2002 000S

Producent: MAHLE ORIGINAL

Rodzaj chłodnicy: Żebra chłodzące połączone mechanicznie Długość sieci [mm]: 622 Szerokość sieci [mm]: 416 Głębokość sieci [mm]: 34
Część pasuje do wybranego pojazdu
Rodzaj chłodnicy: Żebra chłodzące połączone mechanicznie Długość sieci [mm]: 622 Szerokość sieci [mm]: 416 Głębokość sieci [mm]: 34
0,00 zł
brutto / SZT.
Niedostępny
Strona: z 1

Chłodnica Cieczy.

Jednym z ważniejszych podzespołów bez którego długotrwała praca silnika nie jest możliwa  to układ chłodzenia. W układzie chłodzenia zaś, oprócz przewodów, głównym podzespołem to wymiennik ciepła zwany chłodnicą . Chłodnica to umieszczony najczęściej w przedniej części pojazdu podzespół mający za zadanie odebranie temperatury z czynnika chłodzącego (głównie oleju czy wody). Zbudowana jest na ogół z aluminium lub miedzi. Jest zbiorem połączonych ze sobą rurek z użeberowaniami, przez które „przelatuje” powietrze. Dodatkowo w budowie aluminiowych chłodnic stosuje się także wytrzymałe tworzywa. Czynnik chłodzący, nazywany także w literaturze „medium chłodzącym”, pracuje w układzie zamkniętym. Poprzez sieć kanałów w bloku i głowicy silnika, płyn napędzany poprzez ruch obrotowy wirnika pompy wody przepływa przez cały układ –> blok silnika – chłodnica – blok silnika.
W układzie chłodzenia należy także wspomnieć o drugiej współpracującej w układzie chłodnicy, odpowiedzialnej za ogrzewanie wnętrza. Mowa tu o nagrzewnicy- jej zadaniem jest odbiór temperatury z medium chłodzącego do wnętrza pojazdu.

Najczęstsze awarie chłodnicy cieczy.


- mechaniczne zewnętrzne- powodów powstania tego typu uszkodzenia jest wiele. Może ono być spowodowane kolizją, kamieniem wpadającym przez wlot powietrza, nienaturalnym wygięciem bądź niewłaściwym montażem powodującym tarcie bądź nadmierne naprężenia.
- mechaniczne wewnętrzne - w niektórych przypadkach ze względu na uszkodzenia innych podzespołów układu. Wytworzone zbyt duże ciśnienie potrafi rozszczelnić chłodnicę w miejscach zgrzewu bądź na połączeniach plastik-metal. Najczęściej nadmierne ciśnienie w układzie wywołane jest uszkodzonym korkiem zbiorniczka wyrównawczego bądź awarią uszczelki pod głowicą.

- chemiczne – najogólniej można by nazwać ten problem korozją. Niewłaściwy płyn, rzadkie, sporadyczne użytkowanie pojazdu czy złej jakości zamiennik chłodnicy użyty podczas naprawy, mogą powodować wewnętrzną oraz zewnętrzną korozje. W dłuższym okresie prowadzi to do osłabienia ścianek chłodnicy a to w rezultacie do wycieku płynu.

Wszelkiego rodzaju awarie układu chłodzenia a zwłaszcza awaria chłodnicy są bardzo niebezpieczne dla naszego silnika. Nawet bardzo krótkotrwałe przegrzanie jednostki może doprowadzić w rezultacie do bardzo kosztowych awarii, które mogą być nieodwracalne w skutkach.

Jak prawidłowo dobrać chłodnicę?


Stało się ! Chłodnica uległa uszkodzeniu i trzeba ją wymienić. Ale jak dobrać chłodnicę by pasowała, by podczas montażu nie było niespodzianek ? Oczywiście poza prawidłowym odszukaniem marki, modelu oraz kodu silnika, warto także zapoznać się organoleptycznie z chłodnica zamontowaną w naszym pojeździe. Należy sprawdzić ilość wlotów i wylotów (również średnicę) oraz ich umiejscowienie w obudowach bocznych. Zwrócić uwagę czy występują jakieś czujniki oraz dokonać ogólnego pomiaru chłodnicy ( szerokość, wysokość oraz grubość radiatora). Pomimo, że wybieramy z katalogu konkretny pojazd może okazać się, że wynikiem wyszukiwania może okazać się kilka rodzajów chłodnic stosowanych w naszym pojeździe. Tutaj niezbędnym będzie informacja właśnie o wymiarach chłodnicy czy rozmieszczeniu króćców. Gdy już dopasujemy konkretny produkt, możemy śmiało dokonać zakupu w sklepie internetowym motopiema.pl (części samochodowe online).