Wtryskiwacz / końcówka wtrysku / korpus wtryskiwacza / PDE - motopiema.pl
ABARTH / 124 Spider (348_) / 1.4 (348)
  1. « Wróc do  motopiema.pl
  2. « Wróc do  System tworzenia mieszanki paliwowej
  3. « Wróc do  Tworzenie mieszanki
  4. Wtryskiwacz / końcówka wtrysku / korpus wtryskiwacza / PDE
Kategorie

Wtryskiwacz / końcówka wtrysku / korpus wtryskiwacza / PDE do ABARTH 124 Spider (348_) 1.4 (348) (125[kW] 170[KM])

Strona: z 1

Filtruj wg. producentów

Zaznacz wszystkich
BOSCH

WTRYSKIWACZ BENZYNY JEEP RENEGADE 1,4 14- BOSCH 0 280 158 300

Wtryskiwacz

Kod produktu: 0280158300

Producent: BOSCH

Rezystancja [Ohm]: 12 Preparat paliwowy: wtrysk benzyny Statyczny przepływ przy 3 barach, czynnik n-heptan [g/min]: 251,9
TECDOC-Nr silnika: 55253268 Rok prod. od: 2016.09
Rezystancja [Ohm]: 12 Preparat paliwowy: wtrysk benzyny Statyczny przepływ przy 3 barach, czynnik n-heptan [g/min]: 251,9
227,30 zł
brutto / SZT.
Dostępny

Duża ilość

Strona: z 1

Wtryskiwacz

Wtryskiwacz to element układu zasilania, dzięki któremu realizowany jest wtrysk paliwa do komory spalania (wtrysk bezpośredni) lub do kolektora dolotowego (wtrysk pośredni).

W układzie zasilania wykorzystujący pośredni wtrysk paliwa, mieszanka paliwowo-powietrzna powstaje w kolektorze dolotowym, a następnie jest zasysana, poprzez zawór dolotowy, do komory spalania. Dzięki wykorzystaniu bezpośredniego wtrysku paliwa tworzenie mieszanki paliwowo-powietzrnej powstaje bezpośrednio w komorze spalania. Wtrysk bezpośredni daje wiele korzyści, główne to bardzo precyzyjne dawkowanie paliwa, dzięki czemu uzyskujemy spalanie całkowite oraz mamy możliwość sterowania procesem spalania, aby uzyskać daną moc lub moment obrotowy, w zależności od stylu jazdy oraz aktualnego zapotrzebowania na dany parametr. Efektem precyzyjnego sterowania dawką paliwa jest zmniejszenie zużycia paliwa w warunkach jazdy przy małym obciążeniu oraz zwiększenie dynamiki (moc, moment) podczas jazdy przy dużym obciążeniu.

Obecnie wykorzystuje się wtryskiwacze elektromagnetyczne oraz piezoelektryczne. Charakteryzują się one wysoką dokładnością (ilością) dawki wtryskowej oraz możliowścią elastycznego sterowania czasem wtrysku.

W dobie obecnego trendu downsizing'u dąży sie do zminimalizowania wielkości silnika oraz jego objętości skokowej, a zarazem do maksymalnego wysilenia jednostki napędowej. Wymusiło to stosowanie bezpośredniego wtrysku paliwa, wysokociśnieniowego układu zasilania, wydajnych pomp zasilania oraz turbodoładowania.

Dzięki bezpośredniemu wtryskowi paliwa połączonemu z turbodoładowanien uzyskujemy znacznie lepszą rekację na wciśnięcie pedału gazu a co za tym idzie zwiększenie dynamiki jazdy. Uzyskany w ten sposób wysoki moment obrotowy przy niskich prędkościach obrotowych silnika, poprawia przyspieszenie oraz elastyczność jednostki napędowej.

Stosowanie bezpośredniego wtrysku paliwa pozwala na:

  • stabilny proces spalania
  • zmniejszenie toksycznych składników spalin
  • zmniejszenie hałasu pracy silnika
  • zmniejszenie zużycia paliwa