Osprzęt elektryczny silnika - motopiema.pl
ABARTH / 124 Spider (348_) / 1.4 (348)
  1. « Wróc do  motopiema.pl
  2. « Wróc do  Silnik
  3. Osprzęt elektryczny silnika
Kategorie

Osprzęt elektryczny silnika do ABARTH 124 Spider (348_) 1.4 (348) (125[kW] 170[KM])

Strona: z 2

Filtruj wg. producentów

Zaznacz wszystkich

CZUJNIK SPALANIA STUKOWEGO GRANDE PUNTO, BOSCH 0 261 231 173

Czujnik spalania stukowego

Kod produktu: BO 0261231173

Producent: BOSCH

Zakres temperatury od [°C]: -40 Zakres temperatury do [°C]: 130
TECDOC-Nr silnika: 55253268 Rok prod. od: 2016.09
Zakres temperatury od [°C]: -40 Zakres temperatury do [°C]: 130
59,86 zł
brutto / SZT.
Dostępny

Duża ilość

CZUJNIK SPALANIA STUKOWEGO FACET 9.3006

Czujnik spalania stukowego

Kod produktu: 9.3006/FAC

Producent: FACET

specyfikacja: 31
Część pasuje do wybranego pojazdu
specyfikacja: 31
82,26 zł
brutto / SZT.
Dostępny

Duża ilość

CZUJNIK CIŚN. POWIETRZA RENAULT LAGUNA 1,9DCI 01- BOSCH 0 281 002 996

Czujnik, ciśnienie doładowania

Kod produktu: 0281002996/BOS

Producent: BOSCH

Zakres temperatury od [°C]: -40 Zakres temperatury do [°C]: 130
TECDOC-Nr silnika: 55253268 Rok prod. od: 2016.09
Zakres temperatury od [°C]: -40 Zakres temperatury do [°C]: 130
182,37 zł
brutto / SZT.
Dostępny

Duża ilość

CZUJNIK POŁOŻENIA WAŁKA ROZRZ. FIAT 500 1,4 02- BOSCH 0 232 103 097

Czujnik, pozycja wałka rozrządu

Kod produktu: 0232103097/BOS

Producent: BOSCH

TECDOC-Nr silnika: 55253268 Rok prod. od: 2016.09
72,84 zł
brutto / SZT.
Dostępny

Duża ilość

CZUJNIK TEMP. WODY FIAT PUNTO/DOBLO/OPEL 1,2-1 CALORSTAT BY VERNET WS2633

Czujnik, temperatura płynu chłodzącego

Kod produktu: WS2633/VER

Producent: CALORSTAT BY VERNET

Wymiar gwintu: M12x1.5
Część pasuje do wybranego pojazdu
Wymiar gwintu: M12x1.5
14,70 zł
brutto / SZT.
Dostępny

Duża ilość

CZUJNIK POŁOŻENIA WAŁKA ROZRZ. FIAT 500 1,4 02- TRISCAN 8865 15101

Czujnik, pozycja wałka rozrządu

Kod produktu: 886515101

Producent: TRISCAN

Ilość biegunów: 3 Głębokość zabudowy [mm]: 28,1
Część pasuje do wybranego pojazdu
Ilość biegunów: 3 Głębokość zabudowy [mm]: 28,1
126,86 zł
brutto / SZT.
Dostępny

Duża ilość

CZUJNIK TEMP.SIL.FIAT ALFA DELPHI TS10252

Czujnik, temperatura płynu chłodzącego

Kod produktu: TS10252/DEL

Producent: DELPHI

Wymiar gwintu: M12 Kolor: zielony Rozmiar klucza: 19mm alternatywny zestaw naprawczy: Harness: 9001-923 Ilość podłączonych styków: 2
Część pasuje do wybranego pojazdu
Wymiar gwintu: M12 Kolor: zielony Rozmiar klucza: 19mm alternatywny zestaw naprawczy: Harness: 9001-923 Ilość podłączonych styków: 2
27,04 zł
brutto / SZT.
Dostępny

Duża ilość

CZUJNIK STUKOWY FIAT,LANCIA,OPEL HERTH+BUSS ELPARTS 70620010

Czujnik spalania stukowego

Kod produktu: 70620010

Producent: HERTH+BUSS

Ilość połączeń: 2 Napięcie znamionowe: 12
Część pasuje do wybranego pojazdu
Ilość połączeń: 2 Napięcie znamionowe: 12
90,26 zł
brutto / SZT.
Dostępny

Mała ilość

DELPHI

CZUJNIK SPALANIA STUKOWEGO JEEP COMPASS 1,4 17- DELPHI AS10168

Czujnik spalania stukowego

Kod produktu: AS10168/DEL

Producent: DELPHI

Ilość podłączonych styków: 2
Część pasuje do wybranego pojazdu
Ilość podłączonych styków: 2
78,01 zł
brutto / SZT.
Dostępny

Mała ilość

CZUJNIK POL.WALKA ROZRZ.FIAT 1.4 03- DELPHI SS11146

Czujnik, pozycja wałka rozrządu

Kod produktu: SS11146/DEL

Producent: DELPHI

Część pasuje do wybranego pojazdu
101,77 zł
brutto / SZT.
Dostępny

Mała ilość

CZUJNIK POLOZENIA WALKA ROZRZADU FIAT FO FACET 9.0619

Czujnik, prędkość obrotowa

Kod produktu: 9.0619/FAC

Producent: FACET

Długość czujnika pomiarowego [mm]: 28,2
Część pasuje do wybranego pojazdu
Długość czujnika pomiarowego [mm]: 28,2
106,43 zł
brutto / SZT.
Dostępny

Mała ilość

CZUJNIK POŁOŻENIA WAŁKA ROZRZ. FIAT 500 1,4 02- EPS 1.953.619

Czujnik, prędkość obrotowa

Kod produktu: 1-953-619

Producent: EPS

Długość czujnika pomiarowego [mm]: 28,2
Kod silnika: 55253268
Długość czujnika pomiarowego [mm]: 28,2
160,69 zł
brutto / SZT.
Dostępny

Mała ilość

CZUJNIK STUKOWY PANDA 1.4 06- VEMO V40-72-0436

Czujnik spalania stukowego

Kod produktu: V40-72-0436

Producent: VIEROL

Ciężar [kg]: 0,00878 Szerokość opakowania [cm]: 18 Wysokość opakowania [cm]: 2,65 Głębokość opakowania [cm]: 5,45
Kod silnika: 55253268
Ciężar [kg]: 0,00878 Szerokość opakowania [cm]: 18 Wysokość opakowania [cm]: 2,65 Głębokość opakowania [cm]: 5,45
114,62 zł
brutto / SZT.
Dostępny

Mała ilość

CZESCI SAMOCHODOWE RENAULT CLIO/KANGOO/LAGUNA/ MEGANE/INTERSTAR SZT VEMO VEMO V46-72-0097

Czujnik, ciśnienie doładowania

Kod produktu: VM V46-72-0097

Producent: VEMO

Ciężar [kg]: 0,03283 Szerokość opakowania [cm]: 2,2 Wysokość opakowania [cm]: 3 Głębokość opakowania [cm]: 7,5
TECDOC-Nr silnika: 55253268 Rok prod. od: 2016.09
Ciężar [kg]: 0,03283 Szerokość opakowania [cm]: 2,2 Wysokość opakowania [cm]: 3 Głębokość opakowania [cm]: 7,5
167,76 zł
brutto / SZT.
Dostępny

Mała ilość

CZUJNIK SPALANIA STUKOWEGO HELLA 6PG 009 108-611

Czujnik spalania stukowego

Kod produktu: 6PG 009 108-611/HEL

Producent: HELLA

Moment dokręcenia [Nm]: 20 Rodzaj czujnika: czujnik piezoelektryczny Ilość połączeń: 2 Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: bez przewodu
Część pasuje do wybranego pojazdu
Moment dokręcenia [Nm]: 20 Rodzaj czujnika: czujnik piezoelektryczny Ilość połączeń: 2 Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: bez przewodu
0,00 zł
brutto / SZT.
Niedostępny
Strona: z 2

Czujnik przepływu powietrza (przepływomierz)

Jego głównym zadaniem jest pomiar powietrza zasilanego przez silnik. Jest to nie zbędne aby sterownik prawidłowo dobrał odpowiednią ilość paliwa potrzebna do spalania mieszanki w cylindrze. Jest to również niezwykle ważne aby zachować normy emisji spalin na najwyższym poziomie. Niezbędnym jest tutaj uzyskanie składu stechiometrycznego mieszanki paliwowo-powietrznej.

Aby uzyskać najmniejszą misję toksycznych składników spalin konieczne jest uzyskanie składu stechiometrycznego mieszanki paliwowo-powietrznej. Tylko w takich warunkach zachowana jest prawidłowa praca reaktora katalitycznego, potocznie zwanego katalizatorem. Uzyskanie minimalnej emisji toksycznych składników w spalinach występuje tylko w określonym przedziale, z reguły gdy lambda (współczynnik masy powietrza do paliwa) zachowana jest w przedziale 0,97 – 1,03. Dzięki przepływomierzowi skład mieszanki sterowany jest w określonym przedziale, a to pociąga za sobą prawidłową pracę katalizatora. Utrzymywanie składu mieszanki w przedziale stechiometrycznym pozwala na osiągnięcie maksymalnej skuteczności przebiegu procesu dopalania toksycznych składników spalin w katalizatorze. Niesprawności związane z pracą przepływomierza mają znaczący wpływ na pracę silnika oraz na proces dopalania w układzie wydechowym.

Ze względu na fakt, iż czujnik przepływu powietrza jest bardzo czułym element, należy nie dopuścić do jego błędnych wskazań lub uszkodzenia. Zanieczyszczenia, które nie zostaną wyłapane przez filtr powietrza lub przez nieszczelną obudowę filtra lub przewodów dolotowych mogą znacząco wpłynąć na wskazania czujnika. Główne z nich to wilgoć, mgła olejowa lub cząstki stałe występujące w powietrzu zasysanym. Efektem tego mogą być błędne wskazania masy powietrza, co może prowadzić do złego sterowania ilością paliwa podawanego do kolektora dolotowego lub bezpośrednio do komory spalania. Ekstremalnym przypadkiem może być uszkodzenie czujnika i „wejście” silnika w tryb awaryjny.

Gdy wstępują niepoprawne pomiary czujnika, czego efektem może być wyświetlenie się kontrolki „check engine”, należy dokonać diagnostyki układu. Gdy pojawiające się usterki mogą świadczyć o uszkodzeniu czujnika, należy wymienić go na nowy. Pamiętajmy wymiana przepływomierza, mimo że jest to prosta czynność, może nastręczyć wielu problemów. Często zdarza się, że już podczas wymiany przepływomierza dochodzi do jego nieodwracalnego uszkodzenia. Wszelkie czynności związane z wymianą czujnika przepływu powietrza należy zlecić  w renomowanym warsztacie.

 

Nieprawidłowa praca przepływomierza skutkuje niepoprawnym doborem ilości paliwa do powietrza. Efektem tego pojawia się mieszanka uboga (zbyt mało paliwa)lub mieszanka bogata (zbyt dużo paliwa). To może powodować występowanie:

- powstanie braku zapłonu mieszanki w komorze spalania oraz przedostanie się niespalonego paliwa do układu wylotowego

- osłabienie mocy silnika

- niestabilna praca silnika na biegu jałowym oraz na podwyższonych obrotach

- powstawanie stuków w silniku

- nadmierna emisja toksycznych składników spalin

 

Zadanie przepływomierza

Przepływomierz, zwany również czujnikiem masy powietrza, znajduje się w układzie dolotowym silników wysokoprężnych i benzynowych, pomiędzy filtrem powietrza a kolektorem dolotowym. Oczywiście pomiędzy filtrem a kolektorem mogą występować również inne podzespoły, takie jak przewody, sprężarka, turbina, intercooler. Jego głównym zadaniem jest dostarczenie informacji do sterownika silnika odnośnie ilości zasysanego powietrza do silnika, a na tej podstawie wyliczana jest potrzebna ilość paliwa.

 

Rodzaje miernika masy powietrza (przepływomierza):

- przepływomierz wykorzystujący system gorącego drutu

- przepływomierza wykorzystujące system gorącego filmu