Osprzęt elektryczny silnika - motopiema.pl
ABARTH / 124 Spider (348_) / 1.4 (348)
  1. « Wróc do  motopiema.pl
  2. « Wróc do  Silnik
  3. Osprzęt elektryczny silnika
Kategorie

Osprzęt elektryczny silnika do ABARTH 124 Spider (348_) 1.4 (348) (125[kW] 170[KM])

Strona: z 2

Filtruj wg. producentów

Zaznacz wszystkich

CZUJNIK POŁOŻENIA WAŁKA ROZRZ. FIAT 500 1,4 02- BOSCH 0 232 103 097

Czujnik, pozycja wałka rozrządu

Kod produktu: 0232103097/BOS

Producent: BOSCH

TECDOC-Nr silnika: 552 53 268 Rok prod. od: 2016.09
76,59 zł
brutto / SZT.
Dostępny

Duża ilość

CZUJNIK TEMP. WODY FIAT PUNTO/DOBLO/OPEL 1,2-1 CALORSTAT BY VERNET WS2633

Czujnik, temperatura płynu chłodzącego

Kod produktu: WS2633/VER

Producent: CALORSTAT BY VERNET

Wymiar gwintu: M12x1.5
Część pasuje do wybranego pojazdu
Wymiar gwintu: M12x1.5
14,70 zł
brutto / SZT.
Dostępny

Duża ilość

CZUJNIK SPALANIA STUKOWEGO FACET 9.3006

Czujnik spalania stukowego

Kod produktu: 9.3006/FAC

Producent: FACET

Specyfikacja: 31
Kod silnika: 552 53 268
Specyfikacja: 31
82,26 zł
brutto / SZT.
Dostępny

Duża ilość

CZUJNIK TEMP.SIL.FIAT ALFA DELPHI TS10252

Czujnik, temperatura płynu chłodzącego

Kod produktu: TS10252/DEL

Producent: DELPHI

Wymiar gwintu: M12 Kolor: zielony Rozmiar klucza: 19mm alternatywny zestaw naprawczy: Harness: 9001-923 Ilość podłączonych styków: 2
Część pasuje do wybranego pojazdu
Wymiar gwintu: M12 Kolor: zielony Rozmiar klucza: 19mm alternatywny zestaw naprawczy: Harness: 9001-923 Ilość podłączonych styków: 2
27,04 zł
brutto / SZT.
Dostępny

Duża ilość

CZUJNIK CIŚN. POWIETRZA RENAULT LAGUNA 1,9DCI 01- BOSCH 0 281 002 996

Czujnik, ciśnienie doładowania

Kod produktu: 0281002996/BOS

Producent: BOSCH

Zakres temperatury od [°C]: -40 Zakres temperatury do [°C]: 130
TECDOC-Nr silnika: 552 53 268 Rok prod. od: 2016.09
Zakres temperatury od [°C]: -40 Zakres temperatury do [°C]: 130
182,37 zł
brutto / SZT.
Dostępny

Duża ilość

CZUJNIK POŁOŻENIA WAŁKA ROZRZ. FIAT 500 1,4 02- TRISCAN 8865 15101

Czujnik, pozycja wałka rozrządu

Kod produktu: 886515101

Producent: TRISCAN

Ilość biegunów: 3 Głębokość zabudowy [mm]: 28,1
Część pasuje do wybranego pojazdu
Ilość biegunów: 3 Głębokość zabudowy [mm]: 28,1
126,86 zł
brutto / SZT.
Dostępny

Duża ilość

DELPHI

CZUJNIK SPALANIA STUKOWEGO JEEP COMPASS 1,4 17- DELPHI AS10168

Czujnik spalania stukowego

Kod produktu: AS10168/DEL

Producent: DELPHI

Ilość podłączonych styków: 2
Część pasuje do wybranego pojazdu
Ilość podłączonych styków: 2
78,01 zł
brutto / SZT.
Dostępny

Mała ilość

CZUJNIK POŁOŻENIA WAŁKA ROZRZ. FIAT 500 1,4 02- VALEO 253847

Czujnik, pozycja wałka rozrządu

Kod produktu: 253847/VAL

Producent: VALEO

Napięcie [V]: 12 Ciężar [kg]: 0,08 Rodzaj czujnika: Czujnik Hall'a Ilość biegunów: 3 Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: bez przewodu Kształt obudowy wtyczki: owalny
Rok prod. od: 2016.06 Rok prod. do: 2019.12 Kod silnika: 55253268
Napięcie [V]: 12 Ciężar [kg]: 0,08 Rodzaj czujnika: Czujnik Hall'a Ilość biegunów: 3 Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: bez przewodu Kształt obudowy wtyczki: owalny
113,66 zł
brutto / SZT.
Dostępny

Mała ilość

CZUJNIK POLOZENIA WALKA ROZRZADU FIAT FO FACET 9.0619

Czujnik, prędkość obrotowa

Kod produktu: 9.0619/FAC

Producent: FACET

Długość czujnika pomiarowego [mm]: 28,2
Kod silnika: 552 53 268
Długość czujnika pomiarowego [mm]: 28,2
104,80 zł
brutto / SZT.
Dostępny

Mała ilość

CZUJNIK POŁOŻENIA WAŁKA ROZRZ. FIAT 500 1,4 02- EPS 1.953.619

Czujnik, prędkość obrotowa

Kod produktu: 1-953-619

Producent: EPS

Długość czujnika pomiarowego [mm]: 28,2
Kod silnika: 552 53 268
Długość czujnika pomiarowego [mm]: 28,2
160,69 zł
brutto / SZT.
Dostępny

Mała ilość

CZUJNIK POL.WALKA ROZRZ.FIAT 1.4 03- DELPHI SS11146

Czujnik, pozycja wałka rozrządu

Kod produktu: SS11146/DEL

Producent: DELPHI

Część pasuje do wybranego pojazdu
101,84 zł
brutto / SZT.
Dostępny

Mała ilość

SONDA LAMBDA UNIWERSALNA FACET 10.7008

Sonda lambda

Kod produktu: 1.997.008/EPS

Producent: FACET

Długość przewodu [mm]: 250 Ilość przewodów: 4
Kod silnika: 552 53 268 Strona zabudowy: z przodu Sonda lambda: Sonda diagnostyczna Układ wydechowy: za katalizatorem
Długość przewodu [mm]: 250 Ilość przewodów: 4
0,00 zł
brutto / SZT.
Niedostępny

CZUJNIK WALKA ROZRZ.BRAVO 1.4 07- CALORSTAT BY VERNET CS0304

Generator impulsów, wał korbowy

Kod produktu: CS0304

Producent: CALORSTAT BY VERNET

Wysokość [mm]: 28 Rodzaj czujnika: Czujnik Hall'a Ilość połączeń: 3
Część pasuje do wybranego pojazdu
Wysokość [mm]: 28 Rodzaj czujnika: Czujnik Hall'a Ilość połączeń: 3
0,00 zł
brutto / SZT.
Niedostępny

CZUJNIK SPALANIA STUKOWEGO HELLA 6PG 009 108-611

Czujnik spalania stukowego

Kod produktu: 6PG 009 108-611/HEL

Producent: HELLA

Moment dokręcenia [Nm]: 20 Rodzaj czujnika: czujnik piezoelektryczny Ilość połączeń: 2 Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: bez przewodu
Część pasuje do wybranego pojazdu
Moment dokręcenia [Nm]: 20 Rodzaj czujnika: czujnik piezoelektryczny Ilość połączeń: 2 Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: bez przewodu
0,00 zł
brutto / SZT.
Niedostępny

SONDA LAMBDA UNIW.4-PRZEW.BEZ WTYCZKI,OGRZEW. EPS 1.997.008

Sonda lambda

Kod produktu: 1-997-008

Producent: EPS

Długość przewodu [mm]: 250 Ilość przewodów: 4
Kod silnika: 552 53 268 Strona zabudowy: z przodu Sonda lambda: Sonda diagnostyczna Układ wydechowy: za katalizatorem
Długość przewodu [mm]: 250 Ilość przewodów: 4
195,42 zł
brutto / SZT.
Niedostępny
Strona: z 2

Czujnik przepływu powietrza (przepływomierz)

Jego głównym zadaniem jest pomiar powietrza zasilanego przez silnik. Jest to nie zbędne aby sterownik prawidłowo dobrał odpowiednią ilość paliwa potrzebna do spalania mieszanki w cylindrze. Jest to również niezwykle ważne aby zachować normy emisji spalin na najwyższym poziomie. Niezbędnym jest tutaj uzyskanie składu stechiometrycznego mieszanki paliwowo-powietrznej.

Aby uzyskać najmniejszą misję toksycznych składników spalin konieczne jest uzyskanie składu stechiometrycznego mieszanki paliwowo-powietrznej. Tylko w takich warunkach zachowana jest prawidłowa praca reaktora katalitycznego, potocznie zwanego katalizatorem. Uzyskanie minimalnej emisji toksycznych składników w spalinach występuje tylko w określonym przedziale, z reguły gdy lambda (współczynnik masy powietrza do paliwa) zachowana jest w przedziale 0,97 – 1,03. Dzięki przepływomierzowi skład mieszanki sterowany jest w określonym przedziale, a to pociąga za sobą prawidłową pracę katalizatora. Utrzymywanie składu mieszanki w przedziale stechiometrycznym pozwala na osiągnięcie maksymalnej skuteczności przebiegu procesu dopalania toksycznych składników spalin w katalizatorze. Niesprawności związane z pracą przepływomierza mają znaczący wpływ na pracę silnika oraz na proces dopalania w układzie wydechowym.

Ze względu na fakt, iż czujnik przepływu powietrza jest bardzo czułym element, należy nie dopuścić do jego błędnych wskazań lub uszkodzenia. Zanieczyszczenia, które nie zostaną wyłapane przez filtr powietrza lub przez nieszczelną obudowę filtra lub przewodów dolotowych mogą znacząco wpłynąć na wskazania czujnika. Główne z nich to wilgoć, mgła olejowa lub cząstki stałe występujące w powietrzu zasysanym. Efektem tego mogą być błędne wskazania masy powietrza, co może prowadzić do złego sterowania ilością paliwa podawanego do kolektora dolotowego lub bezpośrednio do komory spalania. Ekstremalnym przypadkiem może być uszkodzenie czujnika i „wejście” silnika w tryb awaryjny.

Gdy wstępują niepoprawne pomiary czujnika, czego efektem może być wyświetlenie się kontrolki „check engine”, należy dokonać diagnostyki układu. Gdy pojawiające się usterki mogą świadczyć o uszkodzeniu czujnika, należy wymienić go na nowy. Pamiętajmy wymiana przepływomierza, mimo że jest to prosta czynność, może nastręczyć wielu problemów. Często zdarza się, że już podczas wymiany przepływomierza dochodzi do jego nieodwracalnego uszkodzenia. Wszelkie czynności związane z wymianą czujnika przepływu powietrza należy zlecić  w renomowanym warsztacie.

 

Nieprawidłowa praca przepływomierza skutkuje niepoprawnym doborem ilości paliwa do powietrza. Efektem tego pojawia się mieszanka uboga (zbyt mało paliwa)lub mieszanka bogata (zbyt dużo paliwa). To może powodować występowanie:

- powstanie braku zapłonu mieszanki w komorze spalania oraz przedostanie się niespalonego paliwa do układu wylotowego

- osłabienie mocy silnika

- niestabilna praca silnika na biegu jałowym oraz na podwyższonych obrotach

- powstawanie stuków w silniku

- nadmierna emisja toksycznych składników spalin

 

Zadanie przepływomierza

Przepływomierz, zwany również czujnikiem masy powietrza, znajduje się w układzie dolotowym silników wysokoprężnych i benzynowych, pomiędzy filtrem powietrza a kolektorem dolotowym. Oczywiście pomiędzy filtrem a kolektorem mogą występować również inne podzespoły, takie jak przewody, sprężarka, turbina, intercooler. Jego głównym zadaniem jest dostarczenie informacji do sterownika silnika odnośnie ilości zasysanego powietrza do silnika, a na tej podstawie wyliczana jest potrzebna ilość paliwa.

 

Rodzaje miernika masy powietrza (przepływomierza):

- przepływomierz wykorzystujący system gorącego drutu

- przepływomierza wykorzystujące system gorącego filmu