Mieszek harmonijkowy - motopiema.pl
ABARTH / 124 Spider (348_) / 1.4 (348)
  1. « Wróc do  motopiema.pl
  2. « Wróc do  Napęd kół
  3. Mieszek harmonijkowy
Kategorie

Mieszek harmonijkowy do ABARTH 124 Spider (348_) 1.4 (348) (125[kW] 170[KM])

Strona: z 1

Filtruj wg. producentów

Zaznacz wszystkich

OSŁONA PRZEGUBU UNIWERSALNA 57MM-120MM ZEW SKF VKJP 01001

Zestaw osłon, półoś napędowa

Kod produktu: VKJP01001/SKF

Producent: PRZEGUBY

Wysokość [mm]: 146 Średnica wewnętrzna 1 [mm]: 22 Średnica wewnętrzna 2 [mm]: 86
Strona zabudowy: Od strony koła Strona zabudowy: Oś przednia
Wysokość [mm]: 146 Średnica wewnętrzna 1 [mm]: 22 Średnica wewnętrzna 2 [mm]: 86
30,23 zł
brutto / SZT.
Dostępny

Duża ilość

OSŁONA PRZEGUBU UNIWERSALNA 57MM-120MM ZEW SKF VKJP 01001 S

Zestaw osłon, półoś napędowa

Kod produktu: VKJP01001S

Producent: SKF

Wysokość [mm]: 146 Średnica wewnętrzna 1 [mm]: 22 Średnica wewnętrzna 2 [mm]: 86
Strona zabudowy: Oś tylna Strona zabudowy: Od strony koła
Wysokość [mm]: 146 Średnica wewnętrzna 1 [mm]: 22 Średnica wewnętrzna 2 [mm]: 86
39,83 zł
brutto / SZT.
Dostępny

Duża ilość

Strona: z 1

 Osłona przegubu napędowego / półosi napędowej

Osłona przegubu, elementów półosi napędowej lub wału napędowego, to niezwykle istotny element układu. Dzięki niej możliwe jest zachowanie należytych warunków pracy układu napędowego.  

Zadania jakie muszą spełnić osłony przegubów napędowych.

Podczas jazdy osłony narażone są na maksymalne obciążenia pochodzące od ugięć zawieszenia czy skrętu kół prowadzących. Oprócz dużych kątów zgięcia, osłony gumowe muszą wytrzymywać temperatury od minus 40 ° C do plus 120 ° C. Aby sprostać tym zadaniom tworzywa z jakich zbudowane są osłony muszą spełniać najwyższe wymagania. Konkretnie chodzi o ich elastyczność, długą trwałość, możliwie najmniejszą kruchość oraz maksymalną odporność na starzenie.

Uszkodzenia osłon przegubów napędowych lub wałów napędowych.

Problemy z osłoną przegubu czy wału napędowego są zwykle zauważalne organoleptycznie. Uszkodzenie osłony może spowodować wypłukanie wnętrza przegubu ze smaru oraz dostanie się do elementów współpracujących zanieczyszczeń drogowych, jak piasek, brud i wilgoć. Zanieczyszczenia prowadzą do uszkodzenia bieżni kulek lub samych kulek. Dostająca się wilgoć może powodować korodowanie elementów wewnętrznych przegubu. Uszkodzona osłona prowadzi również do zabrudzenia elementów sąsiednich, takich jak wahacze, zwrotnica, amortyzator, sprężyna czy felga.

Jak dbać o osłony przegubu napędowego oraz wału napędowego?

Aby zapewnić jak najdłuższą żywotność osłonom przegubów napędowych, należy regularnie weryfikować ich stan. Jeśli istnieje możliwość możemy spryskać gumową osłonę środkami nawilżającymi. Są to środki, które zmniejszają starzenie się elementów gumowych oraz zapewniają odpowiednią elastyczność. Dzięki temu, na pewno, osłona w Twoim pojeździe będzie miała zapewnione optymalne warunki pracy. Uszkodzoną osłonę, któregokolwiek elementu układu napędowego należy bezwzględnie i niezwłocznie wymienić na nową, aby zminimalizować możliwość uszkodzenia innych podzespołów.