Akumulator - motopiema.pl
ABARTH / 124 Spider (348_) / 1.4 (348)
  1. « Wróc do  motopiema.pl
  2. « Wróc do  Elektryka / Elektronika
  3. Akumulator
Kategorie

Akumulator do ABARTH 124 Spider (348_) 1.4 (348) (125[kW] 170[KM])

Strona: z 1

Filtruj wg. producentów

Zaznacz wszystkich

AKUMULATOR VARTA BLUE D EFB 60AH/640A P+ VARTA 560500064D842

Akumulator

Kod produktu: 560500064/VAR

Producent: VARTA

Wykonanie strefy podłogowej: B13 Napięcie [V]: 12 Prąd zimnego rozruchu wg EN [A]: 640 Pojemność akumulatora [Ah]: 60 Położenie biegunów: 0 Długość [mm]: 242 Szerokość [mm]: 175 Wysokość [mm]: 190 Rodzaj bieguna: 1 Akumulator: Akumulator EFB
Wyposażenie pojazdu: dla pojazdów z funkcją Start-Stop
Wykonanie strefy podłogowej: B13 Napięcie [V]: 12 Prąd zimnego rozruchu wg EN [A]: 640 Pojemność akumulatora [Ah]: 60 Położenie biegunów: 0 Długość [mm]: 242 Szerokość [mm]: 175 Wysokość [mm]: 190 Rodzaj bieguna: 1 Akumulator: Akumulator EFB
394,66 zł
brutto / SZT.
Dostępny

Duża ilość

AKUMULATOR VARTA SILVER D AGM 60AH/680A VARTA 560901068D852

Akumulator

Kod produktu: 560901068/VAR

Producent: VARTA

Wykonanie strefy podłogowej: B13 Napięcie [V]: 12 Prąd zimnego rozruchu wg EN [A]: 680 Pojemność akumulatora [Ah]: 60 Położenie biegunów: 0 Długość [mm]: 242 Szerokość [mm]: 175 Wysokość [mm]: 190 Rodzaj bieguna: 1 Akumulator: Akumulator AGM
Wyposażenie pojazdu: dla pojazdów z funkcją Start-Stop
Wykonanie strefy podłogowej: B13 Napięcie [V]: 12 Prąd zimnego rozruchu wg EN [A]: 680 Pojemność akumulatora [Ah]: 60 Położenie biegunów: 0 Długość [mm]: 242 Szerokość [mm]: 175 Wysokość [mm]: 190 Rodzaj bieguna: 1 Akumulator: Akumulator AGM
502,23 zł
brutto / SZT.
Dostępny

Duża ilość

AKUMULATOR 12V 60AH/640A L- 242X175X190 EFB S4 BOSCH 0 092 S4E 051

Akumulator

Kod produktu: 0092S4E051/BOA

Producent: BOSCH

Wykonanie strefy podłogowej: B13 Napięcie [V]: 12 Prąd zimnego rozruchu wg EN [A]: 640 Pojemność akumulatora [Ah]: 60 Położenie biegunów: 0 Długość [mm]: 242 Szerokość [mm]: 175 Wysokość [mm]: 190 Rodzaj bieguna: 1
Rok prod. od: 2016.09
Wykonanie strefy podłogowej: B13 Napięcie [V]: 12 Prąd zimnego rozruchu wg EN [A]: 640 Pojemność akumulatora [Ah]: 60 Położenie biegunów: 0 Długość [mm]: 242 Szerokość [mm]: 175 Wysokość [mm]: 190 Rodzaj bieguna: 1
416,82 zł
brutto / SZT.
Dostępny

Duża ilość

AKUMULATOR 12V 60AH/680A L- 242X175X190 AGM S5 BOSCH 0 092 S5A 050

Akumulator

Kod produktu: 0092S5A050/BOA

Producent: BOSCH

Wykonanie strefy podłogowej: B13 Napięcie [V]: 12 Prąd zimnego rozruchu wg EN [A]: 680 Pojemność akumulatora [Ah]: 60 Położenie biegunów: 0 Długość [mm]: 242 Szerokość [mm]: 175 Wysokość [mm]: 190 Rodzaj bieguna: 1 Akumulator: Akumulator AGM
Rok prod. od: 2016.09
Wykonanie strefy podłogowej: B13 Napięcie [V]: 12 Prąd zimnego rozruchu wg EN [A]: 680 Pojemność akumulatora [Ah]: 60 Położenie biegunów: 0 Długość [mm]: 242 Szerokość [mm]: 175 Wysokość [mm]: 190 Rodzaj bieguna: 1 Akumulator: Akumulator AGM
512,05 zł
brutto / SZT.
Dostępny

Duża ilość

AKUMULATOR CENTRA MICRO-HYBRID 60AH 640A CENTRA CL600

Akumulator

Kod produktu: CL600/CEN

Producent: CENTRA

Wykonanie strefy podłogowej: B13 Napięcie [V]: 12 Prąd zimnego rozruchu wg EN [A]: 640 Pojemność akumulatora [Ah]: 60 Położenie biegunów: 0 Długość [mm]: 242 Szerokość [mm]: 175 Wysokość [mm]: 190 Akumulator: Akumulator EFB
Wyposażenie pojazdu: dla pojazdów z funkcją Start-Stop
Wykonanie strefy podłogowej: B13 Napięcie [V]: 12 Prąd zimnego rozruchu wg EN [A]: 640 Pojemność akumulatora [Ah]: 60 Położenie biegunów: 0 Długość [mm]: 242 Szerokość [mm]: 175 Wysokość [mm]: 190 Akumulator: Akumulator EFB
395,94 zł
brutto / SZT.
Dostępny

Duża ilość

AKUMULATOR 60AH/560A P+ YUASA EFB START&STOP YUASA YBX7027

Akumulator

Kod produktu: YBX7027/YUS

Producent: YUASA

Wykonanie strefy podłogowej: B3 Napięcie [V]: 12 Prąd zimnego rozruchu wg EN [A]: 600 Pojemność akumulatora [Ah]: 65 Położenie biegunów: 0 Masa napełnionego [kg]: 16,6 Technika połączeń: T1 Długość [mm]: 242 Szerokość [mm]: 175 Wysokość [mm]: 190 Rodzaj bieguna: T1 Akumulator: z uchwytami Akumulator: ze wskaźnikiem stanu naładowania
Wyposażenie pojazdu: dla pojazdów z funkcją Start-Stop
Wykonanie strefy podłogowej: B3 Napięcie [V]: 12 Prąd zimnego rozruchu wg EN [A]: 600 Pojemność akumulatora [Ah]: 65 Położenie biegunów: 0 Masa napełnionego [kg]: 16,6 Technika połączeń: T1 Długość [mm]: 242 Szerokość [mm]: 175 Wysokość [mm]: 190 Rodzaj bieguna: T1 Akumulator: z uchwytami Akumulator: ze wskaźnikiem stanu naładowania
407,17 zł
brutto / SZT.
Dostępny

Duża ilość

AKUMULATOR 60AH /+P/START-STOP/EXIDE-EFB EXIDE EL600

Akumulator

Kod produktu: EL600

Producent: EXIDE TECHNOLOGIES

Wykonanie strefy podłogowej: B13 Napięcie [V]: 12 Prąd zimnego rozruchu wg EN [A]: 640 Pojemność akumulatora [Ah]: 60 Położenie biegunów: 0 Długość [mm]: 242 Szerokość [mm]: 175 Wysokość [mm]: 190 Akumulator: Akumulator EFB
Wyposażenie pojazdu: dla pojazdów z funkcją Start-Stop
Wykonanie strefy podłogowej: B13 Napięcie [V]: 12 Prąd zimnego rozruchu wg EN [A]: 640 Pojemność akumulatora [Ah]: 60 Położenie biegunów: 0 Długość [mm]: 242 Szerokość [mm]: 175 Wysokość [mm]: 190 Akumulator: Akumulator EFB
429,16 zł
brutto / SZT.
Dostępny

Duża ilość

AKUMULATOR 12V 60AH/560A L- 242X175X190 EFB S4 BOSCH 0 092 S4E 050

Akumulator

Kod produktu: 0092S4E050/BOA

Producent: BOSCH

Wykonanie strefy podłogowej: B13 Napięcie [V]: 12 Prąd zimnego rozruchu wg EN [A]: 560 Pojemność akumulatora [Ah]: 60 Położenie biegunów: 0 Długość [mm]: 242 Szerokość [mm]: 175 Wysokość [mm]: 190 Rodzaj bieguna: 1 Akumulator: Akumulator EFB
Rok prod. od: 2016.09
Wykonanie strefy podłogowej: B13 Napięcie [V]: 12 Prąd zimnego rozruchu wg EN [A]: 560 Pojemność akumulatora [Ah]: 60 Położenie biegunów: 0 Długość [mm]: 242 Szerokość [mm]: 175 Wysokość [mm]: 190 Rodzaj bieguna: 1 Akumulator: Akumulator EFB
0,00 zł
brutto / SZT.
Niedostępny
Strona: z 1

Akumulator według definicji to urządzenie do przechowywania energii elektrycznej w postaci chemicznej. W dzisiejszej motoryzacji bardzo istotny element wyposażenia mechanicznego, dzięki niemu nasze pojazdy nie wymagają już korby by odpalić a rozwój technologiczny nie zatrzymał się na samym rozruchu silnika. Wiele elementów dzisiejszych pojazdów wymaga prądu niezależnie od tego czy silnik pracuje czy też nie. Alarmy, systemy GPS czy sterowniki silnika stale są pod napięciem. A utrzymanie zasilania to właśnie zadanie akumulatora.
Podstawowe zadanie akumulatora to podtrzymywanie napięcia gdy pojazd jest wyłączony oraz magazynowanie nadmiarów gdy silnik jest w ruchu. Wszystko to opiera się na reakcji chemicznej, w której na dobrą sprawę zmienia się wyłącznie gęstość roztworu kwasu siarkowego.

Tu warto przejść do podstawowych rodzajów akumulatorów:

Kwasowo-Ołowiowe – to największa część populacji baterii w motoryzacji, składają się z ogniw ołowiowych zanurzonych w roztworze kwasu . Procesy chemiczne które zachodzą w trakcie dostarczania mu energii generują zmiany w gęstości a to tworzy stopień naładowania akumulatora ( gęstość kwasu w naładowanym akumulatorze wynosi 1.27-1.29g/cm3 ). Akumulatory te charakteryzują się dość dobrą trwałością , sporą masą oraz szerokim wachlarzem pojemności. Do minusów należy zaliczyć tendencje, iż ich częste rozładowywanie oraz praca na niskim poziomie naładowania szybko oraz znacząco obniża ich sprawność.

Akumulatory Żelowe – tego typu akumulatory wykorzystują, zamiast roztworu w postaci płynnej jak sama nazwa wskazuje, żel powstały z kwasu siarkowego oraz krzemionki. Akumulatory żelowe niestety w motoryzacji są jednak rzadko spotykane, ze względu na ich niski tzw. prąd rozruchowy. Nie wyklucza ich to oczywiście całkowicie „z branży”. Potrafią pracować niemalże w każdej pozycji przez co świetnie sprawdzają się w jednośladach. Pojazdy te nie wymagają dużego prądu za to często zmieniają swoje położenie wobec płaszczyzny, a razem z nim bateria. Kolejne plusy akumulatorów żelowych to zwiększona odporność na wstrząsy oraz większa odporność na niedoładowania oraz rozładowania. Natomiast główny minus to niskie moce dla dużych prądów (wspomniany już wcześniej niski prąd rozruchu).

Akumulatory AGM – skrót AGM (Absorbent Glass Mat) oznacza akumulator z matami separującymi wykonanymi z mikrowłókien szklanych bądź włókna pochłaniającego elektrolit. Akumulatory tego typu wykorzystuje się w pojazdach które wymagają stałego napięcia na podzespołach pojazdu( sterownik, radio czy nadajniki) , posiadają system Start-Stop czy systemy odzyskiwania energii ( rekuperacji) podczas hamowania. Ich podstawowa zaleta to kilkukrotnie zwiększona wydajność względem klasycznego akumulatora , podwyższona odporność na wstrząsy czy wycieki oraz niska oporność wewnętrzna (możliwość obrotu napięciem). Do Minusów należy zaliczyć nie wątpliwie znacznie wyższą cenę zakupu oraz wrażliwość na przeładowanie oraz wysokie temperatury. Wrażliwość na temperaturę powoduje, że baterie typu AGM montuje się głównie w bagażniku bądź pod fotelami.
Akumulator EFB/AFB/ECM – akumulatory o wydłużonej wytrzymałości, skonstruowane w taki sposób by maksymalnie zwiększyć ilość elektrolitu oraz wykorzystujące materiały do konstrukcji ogniw takie jak stopy ołowiu, wapnia i cyny. Z zalet tego typu akumulatorów trzeba wymienić możliwość stosowania zamiennie z akumulatorami ołowiowymi ,dwukrotnie dłuższą żywotność oraz możliwość pracy z dużą ilością odbiorników prądu. Jednak ich podstawową wadą jest wysoka czułość na głębokie rozładowania.

Jak właściwie dobrać Akumulator?

Dobrze dobrany Akumulator to gwarancja rozruchu oraz poprawnego funkcjonowania naszego wozu każdego poranka. Jak to zrobić ? Oto Kilka porad.
1. Wymiary – podstawowa informacja która ma dla nas znaczenie to rozmiary akumulatora. Często pojazdy są tak konstruowane aby minimalizować puste przestrzenie pod maską. Wymusza to stosowanie akumulatora tylko i wyłącznie o konkretnych wymiarach.

2.Biegunowość – umiejscowienie biegunów w akumulatorze ma ogromne znaczenie chociażby ze względu na fakt, że instalacja elektryczna w naszych pojazdach jest często tak zabudowana by akumulator pasował wyłącznie w jednej pozycji.

3.Parametry Mocy – Każdy z pojazdów ma wg producentów określone parametry pojemności ( Parametr- Ah) oraz prądu rozruchowego (Parametr – A).  Należy stosować wyłącznie akumulatory o parametrach ustalonych przez producenta pojazdu. Stosowanie nieodpowiednich baterii nie jest pożądane, ze względu na to, że producent ustalając parametry chce zapewnić optimum pomiędzy właściwym rozruchem, nawet w bardziej ekstremalnych warunkach, a trwałością i żywotnością akumulatora.

Spełniając te trzy warunki oraz mając sprawny układ wytwarzania prądu możemy być pewni, że akumulator posłuży nam przez długie lata.